golf 1.6td przegrzewa sie, jaka wydajniejsza pompa wodna?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
golf 1.6td przegrzewa sie, jaka wydajniejsza pompa wodna?
witam. jak w tytule. przy jeździe ok 150 przegrzewa sie. wiatrak sie nie wlacza bo woda nie zdaży zagrzać czujnika temperatury wiatraka. a mimo to woda zrobi obieg i tak sie nagrzeje od razu że wskaźnik idzie w góre na czerwone pole.
uszczelka to chyba nie bo po odkreceniu korka nie czuc spalin i nie ma zbytniego ćiśnienia.
chlodnicę mam od 1.5 diesla i jest o 3cm krótsza od gti i td z MK1.
Pomyślalem żeby założyć wydajniejsza pompe, ale jaką?
termostat mam nowy Wahlera i grzeje się ok.
uszczelka to chyba nie bo po odkreceniu korka nie czuc spalin i nie ma zbytniego ćiśnienia.
chlodnicę mam od 1.5 diesla i jest o 3cm krótsza od gti i td z MK1.
Pomyślalem żeby założyć wydajniejsza pompe, ale jaką?
termostat mam nowy Wahlera i grzeje się ok.
wiem czujnik od chłodnicy jest ok
bo na postoju wlącza sie na połowie skali wskaźnika temperatury
ale po ostrej jeździe pęd powietrza chlodzi troche wode zanim dotrze do czujnika wiatraka i nie włączy go. czyli myslę że za mała chłodnica lub woda gorsza od płynu.albo myślalem załozyc mniejsze kółko na pompe wodna (będzie szybciej pompowała wode, ale może również nie zdąży sie schłodzić)
czyli pozostaje tylko większa chłodnica???
[ Dodano: Wto Lis 04, 2008 21:11 ]
przy temperaturze takiej jak mamy wiatrak nie powinien sie wogóle wlączać podczas jazdy.
czyli będę myślal o innej chlodnicy
bo na postoju wlącza sie na połowie skali wskaźnika temperatury
ale po ostrej jeździe pęd powietrza chlodzi troche wode zanim dotrze do czujnika wiatraka i nie włączy go. czyli myslę że za mała chłodnica lub woda gorsza od płynu.albo myślalem załozyc mniejsze kółko na pompe wodna (będzie szybciej pompowała wode, ale może również nie zdąży sie schłodzić)
czyli pozostaje tylko większa chłodnica???
[ Dodano: Wto Lis 04, 2008 21:11 ]
przy temperaturze takiej jak mamy wiatrak nie powinien sie wogóle wlączać podczas jazdy.
czyli będę myślal o innej chlodnicy
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
kolego.... przegrzewa sie, masz twarde weze, zlikwiduj ta awarie a nie szukasz problemow z pompa wody...
mysl o innym silniku tdi albo jakas benzynka... bo on nie zniesie takiego upalania i pomyslow typu "biturbo" lub "zamkniety wastegate"JABcok20 pisze:czyli będę myślal o innej chlodnicy
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
no to czego sie spodziwasz ?? będzie sie grzał wiem bo jak zmieniałem D na TD to tez zostawiłem chłodnice i grzał sie przy każdym bucie momentalnie.chlodnicę mam od 1.5 diesla i jest o 3cm krótsza od gti i td z MK1.
Zmieniaj chłodnice na dużą typową do TD i będzie ok
koszt nie jest duży do 100 kupisz chłodnice.
tlumik mialem 40mm zdjelem i rura ma jeszcze zbyt mala srednice. zmienie, ale mysle ze troche sie poprawilo? po miesscie jak mu cisne to sie schlodzi ale na trasie 150-160 grzeje sie i wywala wode. moze uszczelka pod glowica. pierscionki tez nie mam najlepszej jakosci, ale bez przesady , no i kat wtrysku ustawilem sam ale raczej dobry jest
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
zaprzal pisze:mysl o innym silniku tdi albo jakas benzynka... bo on nie zniesie takiego upalania i pomyslow typu "biturbo" lub "zamkniety wastegate"

najpierw sprawdz wszystko co mozna a potem wymien to co trzeba,
a powinno byc na odwrót, a zmiana wody na plyn duzo daje, wiem sam po sobie i uwazaj jak przegrzejesz silnik, mi udalo sie wyciagnac tloki ale z wlozeniem spowrotem mialem problemyJABcok20 pisze:po miesscie jak mu cisne to sie schlodzi ale na trasie 150-160 grzeje sie i wywala wode

oprócz uszczelki sprawdź sobie głowicę i nagrzewnicę, bo ona naprawdę potrafi nabruździć.
Płyn robi się mętny?
A co do nagrzewnicy to sprawdź sobie czy po włączeniu dmuchawy nie paruje Ci szyba.
Jak tak to odrazu z nią out bo ci silnik załatwi.
Mi dawała objawy jak dla padniętej głowicy albo uszczelki pod głowicą i mało brakło żeby silnik szlag trafił
wymieniłem nawet silnik ale to samo było i okazało się że to nagrzewnica bo zdążyłem już opanować szpilki a tu dalej to samo i myślałem że znowu a miałem na podorędziu AAZ i go wrzuciłem, objawy nie ustępowały więc już wiedziałem co jest grane
Płyn robi się mętny?
A co do nagrzewnicy to sprawdź sobie czy po włączeniu dmuchawy nie paruje Ci szyba.
Jak tak to odrazu z nią out bo ci silnik załatwi.
Mi dawała objawy jak dla padniętej głowicy albo uszczelki pod głowicą i mało brakło żeby silnik szlag trafił

wymieniłem nawet silnik ale to samo było i okazało się że to nagrzewnica bo zdążyłem już opanować szpilki a tu dalej to samo i myślałem że znowu a miałem na podorędziu AAZ i go wrzuciłem, objawy nie ustępowały więc już wiedziałem co jest grane
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości