Dane techniczne, silniki, VIN dekoder, kody wyposażenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob sie 30, 2008 16:18

ironkorn wklejam Ci fotkę gdzie masz sprawdzić numer na swoim silniku, u Ciebie będzie to GX
Obrazek


Obrazek

Arek_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 15:44
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Arek_ » pn wrz 29, 2008 16:02

Czym się różni ( po za mocą) silnik 2,5tdi(i-niebieskie) 88km od 2,5tdi 102km? Który silnik jest lepszy ? Chodzi o silniki w transporterze :grin:



Awatar użytkownika
reloo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1337
Rejestracja: wt lut 07, 2006 19:10
Lokalizacja: das Boot

Post autor: reloo » czw paź 02, 2008 12:06

witam, nie moge nigdzie tego znalezc na forum, wiec bylbym wdzieczny za pomoc w znalezieniu informacji, wszystkich mozliwych na temat silnika 1,9TDi 110KM (AHF najlepiej, wzglednie ASV) i 1,8 125KM (AGN, APG), 1,6 101KM rowniez moze byc. o ile moc, moment itp to nieduzy problem, o tyle znalezienie przebiegow momentu, mocy egzemplarzy seryjnych stanowi juz wiekszy problem. Bylbym rowniez wdzieczny, za wszystkie inne dane ktore posiadacie, wykresy trakcyjne, wartosci przelozen itp td. Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc na forum, pm, ew linki do stron, lub porady w jakie miejsca najlepiej sie udac zeby te dane zdobyc
pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony czw paź 02, 2008 12:28 przez reloo, łącznie zmieniany 3 razy.



pawel-ze
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt paź 14, 2008 19:37
Lokalizacja: swietokrzyskie
Kontakt:

Post autor: pawel-ze » wt paź 14, 2008 20:07

witam jestem tu nowy i nie wiem czy pisze w dobrym dziale ale prosze o pomoc miamowicie jestem posiadaczem golfa mk1 gti z 81r i wlasnie przeprowadzam remat podlogi mam pytanie czy wie ktos jaki dokladny jest wymiar pomiedzy uchwytami przednich wachaczy konkretnie przednie mocowanie



pgmuzyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lip 18, 2007 20:21
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: pgmuzyk » czw paź 16, 2008 12:04

Witam!
Szukałem na forum, ale znalazłem tylko ten temat, a link w pierwszym poście mi nie odpala.
Dlatego pytam i bardzo proszę o odpowiedź.
Chodzi konkretnie o VW Jettę II i silniki o pojemności 1.8l. Wiem że było ich kilka, ale nie wiem ile, różne warianty mocy, 8v i 16v. Ale chciałbym się dowiedzieć jakieś dokładniejsze dane na ten temat.
Z góry dziękuję!



naziuVW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sie 23, 2008 15:14
Lokalizacja: wrocław

Post autor: naziuVW » sob paź 25, 2008 12:24

KULON CZY MOGE DO GOLFA 4 SILNIK NA POMPOWTRYSKACH WLOZYC SILNIKauy od szarana

[ Dodano: 25 Paź 2008 12:27 ]
cz mozna? zamiast silnika AJM W GOLFIE 4 NA POMPOWTRYSKACH WLOZYC SILNIK OD SZARANA AUY



Awatar użytkownika
MackoMan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 22:50
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Post autor: MackoMan » ndz lis 02, 2008 14:32

A ma ktos fotke układu numerow silnika AAZ? bo chcialbym porównac z moim,bo cos mi podpada.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz lis 02, 2008 17:40

MackoMan wklej fotkę pola numerowego z Twojego silnika a powiem Ci czy Twoje podejrzenia są uzasadnione (zalecane foto dobrej jakości w pełnym wymiarze).


Obrazek

lipek1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn paź 20, 2008 20:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lipek1234 » ndz lis 02, 2008 21:44

czy jest ktos w stanie uaktualnic link z 1st strony??



Awatar użytkownika
MackoMan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 22:50
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Post autor: MackoMan » pn lis 03, 2008 18:56

Sztomel rzuc okiem i napisz co o tym sądzisz. (fotka na PW)
Ostatnio zmieniony śr lis 05, 2008 15:55 przez MackoMan, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt lis 04, 2008 15:55

ale ktoś odwalił kaszanę, co za głupek to robił, ktoś nawet nie wie, że VW nie znakował silników metodą punktową - chodzi o oznaczenie "AAZ", no i te 9 cyfr :rotfl: MackoMan ktoś przeszlifował pole numerowe z oryginalnym numerem ale to co teraz zrobił to o pomstę do nieba woła. Policja w razie kontroli chyba nawet nie będzie drążyć tematu z tym silnikiem bo nie jest to warte ich zachodu ale pewnikiem silnik jest kradziony lub przywieziony bez cła za starych czasów.
Jak przechodziłeś przeglądy bo diagnosta jak to zobaczy to się nieźle uśmieje.


Obrazek

Awatar użytkownika
MackoMan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 22:50
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Post autor: MackoMan » wt lis 04, 2008 16:34

Hehe,najlepsze jest ze golfa przywiozłem z Niemiec w maju 2004 i jak go rejestrowalem to nie mialem z tym zadnego problemu. Widocznie diagnosta albo był nie kumaty,albo nie chcial robić problemow. A ma ktos fotke jak powinny te numery wygladac??



maciekswd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lis 05, 2008 15:10
Lokalizacja: Łuków

Post autor: maciekswd » śr lis 05, 2008 15:36

Witam Kolegę !

szperam jakis czas na forum w poszukiwaniu info o golfiku Mk4 No i widze ze kolega sporo wie na ten temat.
zatem moze bedzie mi chciał pomoc.

zamierzam kupic Golfika Mk.4 koniecznie TDI :), nie wiecej niż 90km...mam Mk3 i w nim silniczek 1Z 90km i wiem ze spokojnie starcza taka moc na moje jazdy bo daje wystarczajace osiagi, i naprawde spoko spalanie :)

moje pytania to:
- czy w Mk4 silniki TDI o mocy 90km to tylko ALH, AGR, jesli tak to w jakim przedziale czasowym były produkowane, i czy sa to silniki z pompą wtryskowa.

Czy w MK4 istnialy silniki 90Km z pomopowtryskami, jesli tak to jakie to były kody silników i w jakim przedziale czasowym były produkowane

Podsumowujac szukam Mk4 z silnikiem TDI, 90km, koniecznie na pompie wtryskowej ( a nie pompowtryskach) 3drzwiowej skrzynia manual i do tego jak najłodszej :)
do tego potrzebuje wiedzy o kodach silników (tylko te z pompami wtryskowymi.) i daty produkcji tych silników/samochodów.


serdecznie pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lis 05, 2008 15:52

maciekswd, w Mk4 90-cio konne silniki to jak słusznie podałeś tylko te dwa - AGR i ALH (różnią się one m.in. tym, że ALH ma już turbinę ze zmienną geometrią łopatek - nowsze rozwiązanie ale dość często jest przyczyną notlaufów czyli przeładowań co skutkuje przechodzeniem silnika w tryb pracy awaryjnej a powodem tego jest zapiekanie się od nagaru łopatek turbiny i konieczny jest wtedy jej demontaż z silnika, rozbiórka części gorącej turbiny i jej dokładne czyszczenie);

silniki AGR montowane były w Mk4 od października 1997 roku do września 2002 roku,
silniki ALH od października 1997 roku do końca produkcji modelu Mk4;

obydwa silniki są na pompie wtryskowej czyli VP,

był silnik 90 KM na pompowtryskach ale nie był on nigdy montowany w Mk4,

zastanawiam się dlaczego tylko 90 KM skoro silniki AHF, ASV i AVG o mocy 110 KM - również na pompie wtryskowej mają lepszą dynamikę i takie samo spalanie przy większej o 20 KM mocy ?


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 281 gości