Temperatura cieczy chlodzacej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ktoś kiedyś radził żeby kupić termometr techniczny i aby sprawdzić poprawność działania czujników/termostatu ręcznie mierzyć wartość temperatury cieczy chłodzącej w zbiorniczkupico pisze:CZY TEMPERATURA W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM JEST TEMERATURĄ KTÓRA PANUJE W UKŁADZIE CZY JEST MNIEJSZA ??
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Pozdr
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
:bylo: :bajer:
Mozesz wylaczyc caps locka? Czytac tego nie idzie
Mierzylem sondą termiczna i multimetrem temperature wody przelewajacej sie do zbiorniczka wyrownawczego (98st) i na wskazaniach zegarow (100st). Tak wiec wyniki porownywalne i wiarygodne
Jesli nie wlacza Ci sie wentylator to wymieniaj ten termostat bo na 99% jest walniety.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mierzylem sondą termiczna i multimetrem temperature wody przelewajacej sie do zbiorniczka wyrownawczego (98st) i na wskazaniach zegarow (100st). Tak wiec wyniki porownywalne i wiarygodne
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jesli nie wlacza Ci sie wentylator to wymieniaj ten termostat bo na 99% jest walniety.
pico - a nie jesteś pewny czy to termostat
...? Sprawdź dolny przewód chłodnicy - powinien być ciepły po rozgrzaniu silnika - termostat zamyka drogę cieczy aby nie płynęła się chłodzić do chłodnicy tylko grzała silnik... Temperatura wzrasta, robi się za ciepło, termostat się otwiera żeby ciecz się schłodziła( i dolny przewód robi się ciepły)... no i wentyl się włącza
. Tak działa sprawny układ
...
Pozdr
.
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
![food :food:](./images/smilies/food.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Pozdr
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
:bylo: :bajer:
JAK DZIAŁA TO WIEM TYLKO ZDAJE MI SIĘ ZE CAŁY CYKL JEST NIE W SWOIM CZASIE TZN.ZA SZYBKO OTWIERA SIE TERMOSTAT,ALBO JAK SIĘ JUZ OTWORZY PO SPATKU TEMPERATURY TO SIE NIE DOMYKA I CHLODNICA ZA BARDZO CHLODZI PLYN.WCZORAJ JECHAŁEM 35 KM BYŁO JAKIEŚ -1 TO WSKAZÓWKA LEDWO DRGNĘLA A I OGRZEWANIE NIE BLO MOCNO.PO CHWILOWYM POSTOJU WSKAZÓWKA PODROSŁA DO 70 STOPNI
Witam wszystkich.Jestem tu nowy więc z góry sorki jeśli pytanie już kiedyś było zadane.
Moje autko to VW Golf MK3 2.0 16V .Problem , że jest to wersja amerykańska o symbolu silnika ABA - praktycznie nie spotykany w polsce.
Niedawno założyłem LPG sekvencje ale strasznie dużo pali ,co przy tych instalacjach nie powinno mieć miejsca.Podejżenie padło na TERMOSTAT.W moim autku temperatura jest w skali Farenheita od 160 do 230.A moja wskazówka od temperatury podczas jazdy znajduje się na połowie pierwszej przedziałki nad 160*F.Ale na jałowym biegu na postoju dobija do środka skali i w tym momencie załącza się wentylator.i dopuki nie ruszę temperatura oscyluje na środku. a niedługo po ruszeniu znowu spada.
Czy to są objawy walniętego TERMOSTATU.A jeśli tak to jakie trzeba wykonać czynności aby go wymienić.Pytam , gdyż każdy wie jacy są mechanicy,i jeśli zdecyduję się go oddać na wymianę , żeby mi kitu nie wciskali , że np.trzeba jeszcze szybę wymontować
, aby termostat wymienić.
Moje autko to VW Golf MK3 2.0 16V .Problem , że jest to wersja amerykańska o symbolu silnika ABA - praktycznie nie spotykany w polsce.
Niedawno założyłem LPG sekvencje ale strasznie dużo pali ,co przy tych instalacjach nie powinno mieć miejsca.Podejżenie padło na TERMOSTAT.W moim autku temperatura jest w skali Farenheita od 160 do 230.A moja wskazówka od temperatury podczas jazdy znajduje się na połowie pierwszej przedziałki nad 160*F.Ale na jałowym biegu na postoju dobija do środka skali i w tym momencie załącza się wentylator.i dopuki nie ruszę temperatura oscyluje na środku. a niedługo po ruszeniu znowu spada.
Czy to są objawy walniętego TERMOSTATU.A jeśli tak to jakie trzeba wykonać czynności aby go wymienić.Pytam , gdyż każdy wie jacy są mechanicy,i jeśli zdecyduję się go oddać na wymianę , żeby mi kitu nie wciskali , że np.trzeba jeszcze szybę wymontować
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
1. Fabrycznie walnięty termostatkupszczelisty pisze:wymieniłem termostat na (wahler) jeździłem chyba 20 minut i max temp to 80 stopni
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
2. Walnięty czujnik temperatury cieczy
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
3. Walnięty wskaźnik(!) temperatury
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
![kac :kac:](./images/smilies/kac.gif)
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
4. Termostat nie otwiera się we właściwym momencie(?) - przy innej temperaturze(niższej)
![foch :foch:](./images/smilies/foch.gif)
5. Niech ktoś jeszcze skoryguje to co napisałem
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
Pozdr
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
:bylo: :bajer:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 259 gości