Spaliny w kabinie przy włączonym ogrzewaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Spaliny w kabinie przy włączonym ogrzewaniu
Jak w temacie:
W zeszłym roku padł mi 3 bieg w regulacji dmuchawy. Ale, że autem jeździła moja dziewczyna a 3 sie rzadko używa nie przejmowałem się tym. Teraz stwierdziłem że czas to zrobić przed zimą. No i niestety zauważyłem bardzo niepokojącą sprawę. Gdy auto stoi i jest włączone ogrzewanie w kabinie zaczyna śmierdzieć spalinami. Wiem, że w małych ilościach jest to niegroźne ale boje się że kiedyś będę stał w korku i odpłynę... albo co gorsza podczas jazdy. Na pewno nie jest to uszczelka pod głowicą bo wydech nie kopci mi na biało. Ma ktoś może jakiś pomysł na diagnozę usterki. Jak otworze maskę to niestety nie mogę dojrzeć gdzie jest nieszczelność.
W zeszłym roku padł mi 3 bieg w regulacji dmuchawy. Ale, że autem jeździła moja dziewczyna a 3 sie rzadko używa nie przejmowałem się tym. Teraz stwierdziłem że czas to zrobić przed zimą. No i niestety zauważyłem bardzo niepokojącą sprawę. Gdy auto stoi i jest włączone ogrzewanie w kabinie zaczyna śmierdzieć spalinami. Wiem, że w małych ilościach jest to niegroźne ale boje się że kiedyś będę stał w korku i odpłynę... albo co gorsza podczas jazdy. Na pewno nie jest to uszczelka pod głowicą bo wydech nie kopci mi na biało. Ma ktoś może jakiś pomysł na diagnozę usterki. Jak otworze maskę to niestety nie mogę dojrzeć gdzie jest nieszczelność.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
A czy kolega ma w ogóle uszczelkę na grodzi założoną - tam gdzie jest plastikowe podszybie?
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ta uszczelka jest właśnie po to, aby spaliny nie przedostawały się z komory silnikowej do podszybia i dalej do wentylacji. Otwory w masce są po to, zeby zasysać powietrze do ukladu wentylacji, a nie po to, żeby spaliny tamtedy uciekały. Zamykając maskę dolega ona do uszczelki i tworzy oddziela komorę silnikową od tego, co jest w podszybiu. Po tylu latach uszczelka nie dolega już pewnie do maski i połączenie jest nieszczelne. Czyli uszczelka ta pełni tylko rolę takiego zabezpieczenia, na wypadek, gdyby układ wydechowy się rozszczelnił.
Ale oczywiście wydech masz do zrobienia - i tutaj nie ma żartów, znałem gościa, który zatruł się spalinami z silnika i umarł.
Ale oczywiście wydech masz do zrobienia - i tutaj nie ma żartów, znałem gościa, który zatruł się spalinami z silnika i umarł.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Wiem, że to poważne dlatego chce to zrobić przed zimą bo nie chce aby się to źle skończyło.
Niestety to uszczelka pod kolektorem, wie ktoś może ile może kosztować taka uszczelka i czy wymiana jej jest bardzo skomplikowana ? Silnik to 1,3 na wtrysku. Kumpel wpadł na pomysł aby zalać łonczenie kolektora z silnikiem sylikonem ale ja nie lubię takich prowizorek.
Zastanawia mnie ta uszczelka gdzie ona się dokładnie znajduje ? Ma ktoś jakieś zdjęcie ? Byłbym bardzo wdzięczny.
Niestety to uszczelka pod kolektorem, wie ktoś może ile może kosztować taka uszczelka i czy wymiana jej jest bardzo skomplikowana ? Silnik to 1,3 na wtrysku. Kumpel wpadł na pomysł aby zalać łonczenie kolektora z silnikiem sylikonem ale ja nie lubię takich prowizorek.
Zastanawia mnie ta uszczelka gdzie ona się dokładnie znajduje ? Ma ktoś jakieś zdjęcie ? Byłbym bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony ndz lis 02, 2008 22:05 przez marcin664, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Na lączeniu kolektora z głowicą. W 1.3 jeszcze nie ma tragedii, bo kolektor wydechowy jest z przodu i dostęp jest łatwy.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Mógłby mi ktoś podać jakieś oznaczenie uszczelki ? Nie wiem jaki mam model silnika bo nie mam naklejki w bagażniku (zamalowana) wiem tylko że to 1,3 na wtrysku. Nie wiem czy jak pójdę do sklepu i poproszę o uszczelkę pod 1,3 na wtrysku z 89 roku to czy dostane odpowiednią Nie chce rozgrzebać auta i później biegać po sklepach w poszukiwaniu uszczelki bo jak nie kupie to jestem bez auta a brak auta to w moim przypadku brak pieniędzy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 266 gości