Wymiana klocków hamulcowych tył Bora/Golf

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rokoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt cze 20, 2008 17:10
Lokalizacja: S-ec

Wymiana klocków hamulcowych tył Bora/Golf

Post autor: rokoski » ndz lis 02, 2008 17:04

Witam.

Przyszedł czas na wymianę tylnich klocków hamulcowych. Spojrzałem na karteczkę od klocków, na zacisk, zajrzałem na forum, wziąlem sie do roboty - zdjęcie poszło jak po maśle.

Jakie było moje zdziwienie gdy za żadne skarby nie mogłem wcisnąć tłoka a po dłuższej lekturze z netu dowiedziałem sie że konieczny będzie magiczny klucz obrotowo- dociskowy o tajnym kodzie 3272.

Twórca tego rozwiązania powinien dostać Antynobla i karę kastracji farmakologicznej ;) Gdzie można dostać ten klucz? ile mnie za niego skasują? Czy mogłem zaszkodzić tłokowi próbując go wcisnąć bez odkrecenia tych magicznych śrubek.

Szukałem coś o hamulcach na forum przed rozkręceniem tego ustrojstwa ale nie znalazłem i uznałem że nie ma z tym problemu.
A klocki to taka typowa sprawa. Ehhh

pzdr



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz lis 02, 2008 17:09

nic nie uszkodziłeś (wystarczy klucz od fleksa i ścisk mały stolarski) dociskasz i kręcisz kluczem w prawo idzie jak pomaśle


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
djalien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lut 24, 2007 20:54
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: djalien » ndz lis 02, 2008 17:10

kolego mała żaba i 4 pary rąk jeden trzyma zacisk a drugi wkręca ja zrobiłem to sam młotek i mała żaba i twarda klata :helm: trzonkiem wciskasz zacisk zapierając się o klatę a małą żabką kręcisz mam nadzieje ze zrozumiał jak cos to pytaj :grin:


ps tylko uważaj na gumę aby jej nie porwać.
Ostatnio zmieniony ndz lis 02, 2008 17:11 przez djalien, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
michal_$
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lis 03, 2007 17:52
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: michal_$ » ndz lis 02, 2008 17:14

Nie ma co , najlepszy do tego jest klucz francuski :) wkładaszw obudowe zacisku i zaczynasz go rozkręcać jednocześnie cofając tłoczek...


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136332/]Mój golf[/url]
Alpine CDA-9851R
PowerBass S-6C - Axton C508
PowerBass S10 Closed - Carpower 2/250
Jakoś gra :)

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz lis 02, 2008 17:16

michal_$ pisze:Nie ma co , najlepszy do tego jest klucz francuski :) wkładaszw obudowe zacisku i zaczynasz go rozkręcać jednocześnie cofając tłoczek...
kręcąc tłoczkiem w prawo



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » ndz lis 02, 2008 18:50

Do tych celów świetnie nadaje się klucz od kontówki



martin175
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lis 24, 2006 19:12
Lokalizacja: Skierniewice,Łowicz
Kontakt:

Post autor: martin175 » pn lut 16, 2009 13:51

dziś wymieniałem te klocuszki, również byłem zdziwiony że tłoczki się nie chcą cofnąć, próbowałem różności, jesnak wasze rozwiązania nie skutkowały, golf iv 98 r, pewnie dla tego , że nigdy nie były wymieniane i się zastojało - najlepszym rozwiązaniem okazał się 10 cm płaskownik, przewierciłem , nagwintowałem na śrubę ósemkę , zakładamy za ścisk szczęk , jedna osoba wkręca śrubę napierając na tłoczek , a druga kluczem do fleksa (kątówki) kręci tłoczek takim samym ruchem w prawo - takie rozwiązanie gwarantuje oszczędność czasu i minimum wysiłku



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pn lut 16, 2009 16:06

http://www.toolmar.pl/przyrzÂąd-wkrĂŞca ... d77408abba

albo klucz do tarczy do szlifierki kątowej :)


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 140 gości