Klekot zimnego silnika też tak macie ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Klekot zimnego silnika też tak macie ??
Witam
piałem już tym kiedyś na forum lecz nadal mnie to trochę niepokoi
chodzi o to że kiedy uruchamiam zimny silnik (po nocy lub dłuższym postoju)przez kilka sekund słychać dość głośny klekot (prawdopodobnie popychaczy zaworów) olej wymieniłem na Castrol edge turbo diesel i nadal jest tak samo
od kiedy zrobiło się zimniej klekot jest coraz głośniejszy (ciekawe co będzie jak przyjdą solidne mrozy:)) na dodatek jak go lekko przegazuję po przy schodzeniu z obrotów też słychać ten klekot jak silnik pochodzi ok 1-2 min wszystko jest Ok zastanawia mnie czy u innych użytkowników tych silników jest podobnie ? ogólnie wydaje mi się że silniki Pd chodzą głośniej niż te na pompach wtryskowych
piałem już tym kiedyś na forum lecz nadal mnie to trochę niepokoi
chodzi o to że kiedy uruchamiam zimny silnik (po nocy lub dłuższym postoju)przez kilka sekund słychać dość głośny klekot (prawdopodobnie popychaczy zaworów) olej wymieniłem na Castrol edge turbo diesel i nadal jest tak samo
od kiedy zrobiło się zimniej klekot jest coraz głośniejszy (ciekawe co będzie jak przyjdą solidne mrozy:)) na dodatek jak go lekko przegazuję po przy schodzeniu z obrotów też słychać ten klekot jak silnik pochodzi ok 1-2 min wszystko jest Ok zastanawia mnie czy u innych użytkowników tych silników jest podobnie ? ogólnie wydaje mi się że silniki Pd chodzą głośniej niż te na pompach wtryskowych
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Często mają nalatane więcej niż niejeden na pompie ale ogólnie pracuję ciszej i bardziej mięciutko. Ja bym obstawiał popychacze ale nie wiem jaki masz przebieg. Mi też przyklepie z rana mimo że auto w garażu nocuje ale to trwa góra 4-5 sek. więc na razie w to wbijam. Dodam że auto puszcza wtedy białego bączka mimo że oleju nie bierze a kąt wtrysku na 51 ustawiony. Trochę lipnie to wygląda jak odpalam auto ale nie wiem czy to oliwa ścieka przez uszczelniacze czy para z wydechu. Ogólnie wydech w moim aucie to prawie prosta goła rura więc może stąd ten dymek??? dźwięk jest przy tym do złudzenia podobny do odpalającego dragstera... Chyba założę fabryczny tłumikNeoarti pisze:Pd chodzą głośniej niż te na pompach wtryskowych
Ostatnio zmieniony sob lis 01, 2008 01:05 przez Kris-THC, łącznie zmieniany 1 raz.
Popychacze hudrauliczne nie sa szczelne w 100% i zawsze ujdzie z nich olej a zwlaszcza ze jak silnik nie pracuje dluzszy czas to sila sprezyny zaworowej cisnie na ten popychacz. Po odpaleniu olej musi spowrotem dostac sie do popychacza i zlikwiwowac luz. Jesli to kogos uspokoi to powiem odrazu ze gorzej by bylo jakby sie ten olej nie wydostawal z tych popychaczy bo wtedy zawory byly by zawsze niedomkniete do konca nawet jakby krzywka nie dusila. Tego typu zjawisko mozna powiedziec nie wystepuje w silnikach z regulowanym luzem zaworowym za pomoca sruby i jej kontry( dosc czesto wystepuje tego typu regulacja w silnikach benzynowych. Jesli chodzi o te rodzaje to hydrauliczne jest lepsze jaki bardziej nowoczesne a zarazem cenione bylo w autach z lat 80 i 90 tych.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
u mnie nie puszcza żadnego dymu ogólnie chodzi ładnie przebieg w/g licznika to 160tyś a naprawdę ile ma to kto go tam wie sprawdzałem go vagiem i wszystko jest w normie
też w zasadzie olewam ten klekot tylko trochę tak głupio odpalasz rano w miarę nowoczesnego diesla a on klepie jak stary traktor
a tak już poza tematem klepania to czy te silniki maja jakiś przyspieszacz zapłonu ?
zauważyłem że jak go rano odpalam w chłodniejszy dzień to przez chwile ma podwyższone obroty do ok 1 tyś po chwili sam zaczyna je obniżać aż staja się normalne
też w zasadzie olewam ten klekot tylko trochę tak głupio odpalasz rano w miarę nowoczesnego diesla a on klepie jak stary traktor
a tak już poza tematem klepania to czy te silniki maja jakiś przyspieszacz zapłonu ?
zauważyłem że jak go rano odpalam w chłodniejszy dzień to przez chwile ma podwyższone obroty do ok 1 tyś po chwili sam zaczyna je obniżać aż staja się normalne
Ostatnio zmieniony sob lis 01, 2008 12:45 przez Neoarti, łącznie zmieniany 1 raz.
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
A gdzie ty w dieslu znalazles zapłon?? Jak juz to kat wterysku sie przyspiesza.Neoarti pisze:a tak już poza tematem klepania to czy te silniki maja jakiś przyspieszacz zapłonu
\Neoarti pisze:zauważyłem że jak go rano odpalam w chłodniejszy dzień to przez chwile ma podwyższone obroty do ok 1 tyś po chwili sam zaczyna je obniżać aż staja się normalne
Komp sam sobie reguluje obroty w wczesniejszych dieslach 1.9D byl taki motyw ze na zimnym jeszcze grzaly sie swieczki przez 2-3 min albo do osiagniecia temp cos kolo 60 stopni ale nawet po ponownym odpaleniu cieplego silnika to grzalo je tez jakis czas. Wnioskuje ze to normalne.
Mozna. Tylko autko napewno jest slabiej napelniane powietrzem lub oprozniane ze spalin i ma napewno mniejsza moc.FranekF pisze:czy mozna jezdzic z zużytymi popychaczami?
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
a on napisał że PD jest głośniejszy od VP tak w skrócie z czym ogólnie się nie zgadzam, miałem mk4 z VP teraz mam z PD i z pełną świadomością powiem, że PD-ki mają dużo lepszą kulturę pracy.. są cichszeTo_mas pisze:Neoarti napisał/a:
Pd chodzą głośniej niż te na pompach wtryskowych
przecież PD to pompowtrysk.
co do obrotów, u mnie czy ciepło czy mróz... obroty zawsze są takie same.. przy uruchamianiu, po zagrzaniu.. cały czas silnik na jałowym pracuje na tych samych obrotach
Jedynie kiedy miałem walnięty czujnik temp. płynu chłodniczego to czasem obroty wzrastały na parę chwil
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 194 gości