Turbina
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
przy 1738obr/min
chyba że masz pompowtrysk to przy 1857obr/min
oczywiście można softem zmienić żeby się włączała wcześniej, a jak szwankuje włącznik to może się włączać nawet dopiero koło 3000obr/min
ps. najpierw poczytaj forum a dopiero potem zadawaj pytania
chyba że masz pompowtrysk to przy 1857obr/min
oczywiście można softem zmienić żeby się włączała wcześniej, a jak szwankuje włącznik to może się włączać nawet dopiero koło 3000obr/min
ps. najpierw poczytaj forum a dopiero potem zadawaj pytania
Ostatnio zmieniony pt paź 31, 2008 13:55 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak w TD chcesz zmienić soft?grzegorzp pisze:przy 1738obr/min
chyba że masz pompowtrysk to przy 1857obr/min
oczywiście można softem zmienić żeby się włączała wcześniej, a jak szwankuje włącznik to może się włączać nawet dopiero koło 3000obr/min
ps. najpierw poczytaj forum a dopiero potem zadawaj pytania
Turbina w TD zaczyna dmuchać około 2500 - 2700.
[ Dodano: 31 Paź 2008 13:04 ]
grzegorzp, No faktycznie nie zajarzyłem. Masz racje z tym włącznikiem, mogą być styki zaśniedziałe i się później załączać.
PZDR
-
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
- Lokalizacja: chojna- zachodniopom.
Turbina w 1.6td pompuje przy 2000obr/min i pełnym bucie 0.2bar i tak do do ok. 0.7bar przy większych obrotach (3000 i więcej) .
Fabrycznie przy pełnym obciążeniu ma być (silnik np. JR ale i większość 1.6 td) coś koło 0.62 do 0.74bar. Ale da się i więcej...
2500obr to już powinno być prawie max fabryczny, ponadto zaczyna się maksymalny moment obrotowy i daje to wrażenie "kopa" od tych obrotów.
Praktycznie oznacza to, że od 2500obr silnik wyraźnie lepiej ciągnie.
Fabrycznie przy pełnym obciążeniu ma być (silnik np. JR ale i większość 1.6 td) coś koło 0.62 do 0.74bar. Ale da się i więcej...
2500obr to już powinno być prawie max fabryczny, ponadto zaczyna się maksymalny moment obrotowy i daje to wrażenie "kopa" od tych obrotów.
Praktycznie oznacza to, że od 2500obr silnik wyraźnie lepiej ciągnie.
1.6TD JR+IC+k24 1.2bar/3.500obr/min
-
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
- Lokalizacja: chojna- zachodniopom.
Tylko go nie zajeździj. Jak masz obrotek to go nie piłuj za często pod 4000. Optimum to 2500-3500 no może 3700obr/min. Wtedy fajnie "czuć" silnik.
No i pilnuj oleju. Dobrego oleju. Ja jeżdżę na syntetyku 5W/40, a na liczniku 250 000km. Po zalaniu pierwszy raz fakt: wymiana uszczelnień na wale korbowym (dwie strony) i wałku rozrządu oraz pod pokrywą zaworów. Silnik lżej chodzi jak jest zimno i jak mu w palnik wstawię to wiem , że jest dobrze smarowany. Zdecydowałem się na ten krok jak zmierzyłem ciśnienie sprężania: 32-33 atm. Czyli stan cylindrów dobry.
Hej!
No i pilnuj oleju. Dobrego oleju. Ja jeżdżę na syntetyku 5W/40, a na liczniku 250 000km. Po zalaniu pierwszy raz fakt: wymiana uszczelnień na wale korbowym (dwie strony) i wałku rozrządu oraz pod pokrywą zaworów. Silnik lżej chodzi jak jest zimno i jak mu w palnik wstawię to wiem , że jest dobrze smarowany. Zdecydowałem się na ten krok jak zmierzyłem ciśnienie sprężania: 32-33 atm. Czyli stan cylindrów dobry.
Hej!
Ostatnio zmieniony pt paź 31, 2008 19:32 przez MADMAXOG, łącznie zmieniany 1 raz.
1.6TD JR+IC+k24 1.2bar/3.500obr/min
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 196 gości