zle spaliny
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
zle spaliny
Bylem zrobic przeglad i podczas analizy spalin na wolnych obrotech jest grobo poza norma, co moze byc tego przyczyna? Na podwyzszonych obrotach spaliny spokojnie mieszcza sie w normie (starej normie, golf 89 rocznik).
raczej watpie, ale czy owa srobka nie sluzy do ustawiania wolnych obrotow? sonde sprawdze jutro dzis nie mialem czasu. Czy sonda ma udzial w korekcji mieszanki na wolnych obrotach? Bo w zakresie srednich prekosci spaliny sa w normie. Czy stabilizator wolnych obrotow bedzie tu mial cos do rzeczy? Jestem troszke w kropce bo auto smiga bez zadnego ale, zuzycie paliwa jest zalezne od nogi, ale jak spokojnie sie kursuje do pracy to 7,5-8 litrow spala. Co sie dzieje ze skladem mieszanki na wolnych?
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Tak piszą w ksiązkach (że jest do ustawiania wolnych obrotow). Osobiscie regulowalem auto na analizatorze i widziałem, że skład mieszanki zmieniał sie przy kręceniu tą właśnie śrubką, Jest to logiczne bo silnik krokowy pobiera powietrze nie zmierzone przez przeplywomierz (obwód połączony jest z odmą cienkim wężynkiem). Więc jak pokręcisz tą śrubką to krokowy będzie pracował na różnym otwarciu. Przy wykręceniu wpusci mniej lewego powietrza, przy wkręceniu więcej.Lysiak pisze:raczej watpie, ale czy owa srobka nie sluzy do ustawiania wolnych obrotow? sonde sprawdze jutro dzis nie mialem czasu. Czy sonda ma udzial w korekcji mieszanki na wolnych obrotach? Bo w zakresie srednich prekosci spaliny sa w normie. Czy stabilizator wolnych obrotow bedzie tu mial cos do rzeczy? Jestem troszke w kropce bo auto smiga bez zadnego ale, zuzycie paliwa jest zalezne od nogi, ale jak spokojnie sie kursuje do pracy to 7,5-8 litrow spala. Co sie dzieje ze skladem mieszanki na wolnych?
Sonda koryguje mieszanke w każdych warunkach (za wyjątkiem pełnego obciążenia), jeśli temperatura cieczy jest ponad 60 stopni.
Krokowca zostaw, nawet na nie działającym da się ustawić odpowiedni skład spalin.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
to na ile wykręceń powinna być mniej więcej ustawiona ta śruba nominalnie?bugalon pisze:Tak piszą w ksiązkach (że jest do ustawiania wolnych obrotow). Osobiscie regulowalem auto na analizatorze i widziałem, że skład mieszanki zmieniał sie przy kręceniu tą właśnie śrubką, Jest to logiczne bo silnik krokowy pobiera powietrze nie zmierzone przez przeplywomierz (obwód połączony jest z odmą cienkim wężynkiem). Więc jak pokręcisz tą śrubką to krokowy będzie pracował na różnym otwarciu. Przy wykręceniu wpusci mniej lewego powietrza, przy wkręceniu więcej.
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
sonda dziala, wyregulowalem sobie srobka przy rozdzielaczu patrzac na wskazania sondy. Tak sie zastanawiam w takim razie jak ustawic wolne obroty? Jak skrece srobke przy przepustnicy obroty sa niskie. Mam wycyrkulowane na mniej wiecej 950 obrotow wlasnie ta srobka i katem wyprzedzenia zaplonu. Jak bede mial czas pojade na analize zobacze co wywojowalem.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
No wlasnie i takie auto zawsze do mnie trafia "bo nie jedzie" Jeden pokrecil przy przepustnicy, drugi pokrecil przy rozdzielaczu, trzeci przestawił zapłon a ja potem mam sprawdzać co nie dziala. Do tego jeszcze jakis grzbiet ruszy zderzakiem przepustnicy i efekt murowany. Regulacje rozdzielacza powinienes robić przy otwartej pętli (sonda nie pracuje) i użycia analizatora spalin. Jakiekolwiek inne regulacja z gory sa skazane na porazke. Ciekawy jestem tylko ile będziesz musiał teraz zapłacić, żeby Ci ktoś to wszystko poogarniał żeby działało jak należy (o ile w ogole ktokolwiek sie tego podejmie).Lysiak pisze:sonda dziala, wyregulowalem sobie srobka przy rozdzielaczu patrzac na wskazania sondy. Tak sie zastanawiam w takim razie jak ustawic wolne obroty? Jak skrece srobke przy przepustnicy obroty sa niskie. Mam wycyrkulowane na mniej wiecej 950 obrotow wlasnie ta srobka i katem wyprzedzenia zaplonu. Jak bede mial czas pojade na analize zobacze co wywojowalem.
Acha nie ma pozycji śrubki na przepustnicy gwarantującej dobry skład mieszanki i właściwe wolne obroty (w sesie ile obrotow ma byc wykrecona). To sie ustala indywidualnie pod silnik z analizatorem spalin jako narzędziem głównym.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości