Wyciekająca woda przez zbiorniczek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zetoonik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 21, 2007 00:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wyciekająca woda przez zbiorniczek

Post autor: zetoonik » wt paź 28, 2008 22:51

Siema, akcja jest następująca: mam mk 2 GTI silnik PF, kiedy smigam autkiem nic sie nie dzieja ale gdy stane momentalnie wycieka mi ok. 1,5 litra wody przez boczny otwór w zbiorniczku wyrównawczym, podczas jazdy kompletnie nic sie nie dzieje temperatura dochodzi do prawidlowej, wiatrak sie wlancza i moge trak jezdzic w nieskonczonosc, ale wystarczy ze zgasze silnik i od razu leci woda. Pomocy



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » wt paź 28, 2008 22:56

co to znaczy boczny otwor

przez korek ci cisnienie wywala??
zbiorniczek ogolnie jest cisnieniowy
wiec sprecyzuj temat
jezdzisz na wodzie czy na plynie??
pompa sprawne??
wiatrak nadal dziala po wylaczeniu silnika??

wywala najprawdopodobniej dlatego ze woda sie zaczyna gdzies w ukladzie gotowac i nie nadaza oddawac ciepla
sprobuj go nagrzac do wlaczenia sie wiatraka i wylaczyc silnik i zobacz czy wywali
mi tylko raz tak wywalilo jak pompa wody sie z tym swiatem pozgegnala


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

zetoonik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 21, 2007 00:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: zetoonik » śr paź 29, 2008 00:02

smigam na wodzie bo płyn juz dawno wywalilo, z boku zbiorniczka na góże jest mały otwór i z tamtąd leci woda, jutro zbadam jak z wiatrakiem po zgaszeniu silnika bo mysle ze vto jest dobra wskazowka



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr paź 29, 2008 00:06

zetoonik pisze:boku zbiorniczka na góże jest mały otwór i z tamtąd leci woda,
A czy to nie jest otwór na którym powinien być wężyk do chłodnicy, a Ty go nie masz??



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » śr paź 29, 2008 19:56

w korku zbiorniczka wyrownawczego jest taki oring i jesli on spadl lub go tam nie ma to dlatego ci sie wylew -dziala ten korek jak termostat-wiec sprawdz czy wszystko jest ok z korkiem



Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » śr paź 29, 2008 20:53

albert1973 pisze:w korku zbiorniczka wyrownawczego jest taki oring i jesli on spadl lub go tam nie ma to dlatego ci sie wylew -dziala ten korek jak termostat-wiec sprawdz czy wszystko jest ok z korkiem
a mi sie wydaje ze dziala bardziej na zasadzie cisnienia...oring ma zadanie uszczelnic korek ze zbiornicznikem a w korku jest zawor co upuszcza ciecz przy zbyt duzym cisnieniu(czyt. przy gotowaniu)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 29, 2008 20:57

zetoonik pisze:z boku zbiorniczka na góże jest mały otwór i z tamtąd leci woda
a ja poczekam na rozwiązanie tej zagadki XXI wieku i dopiero można będzie coś powiedzieć :chytry:

[ Dodano: 29 Paź 2008 19:58 ]
prosił bym o jakieś foto tego otworu (jeśli jest możliwość).


Obrazek

zetoonik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 21, 2007 00:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: zetoonik » czw paź 30, 2008 00:08

cienki wezyk jest na swoim miejscu, a po lewej stronie zbiorniczka pod plastikową oslona jest otwor i z tamtad leci, a leci bo po zgaszeniu silnika wiatrak automatycznie sie tez wylancza a powinien jeszcze chwile pochodzic, wasiak dzieki za wskazowke, jakis czas temu wymienialem czujnik w chlodnicy ktory steruje wiatrakiem bo wtedy za puzno wlanczal wiatrak i auto sie grzalo, teraz jesli ktos mi powie gdzie powinny isc 3 przewody z tego czujnika to bede uratowany



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » czw paź 30, 2008 19:22

nie ma zandego otworka z boku
otworek jest od przelewuu jak nie trafisz plynem w dziurke to tamtedy sie wylewa to co trafilo miedzy dziurke zeby w zimie nie rozsasdzilo tej szpary przy gwincie

korki dzialaja na zasadzie cisnieniowej jezeli cis przekroczy 1,25 bodajze na czarnych korkach to korek sie rozszczelnia i upuszcza patry/ badz cieczy jezeli gotuje sie woda w ukladzie i wypycha ciecz
czesto sie to przy wodzie dzieje jezeli rozszczelnia sie uklad ze woda zaczyna sie w glowicy gotowac i wywala wode


3 kabelki ida z czujnika w chlodnicy bezposredniio do wiatraka

powinny byc kable kolorow
czerwonego , czerwono-czarny i czerwono-biały przy zujniku

[ Dodano: 30 Paź 2008 18:24 ]
a jeszcze jedno
jezeli ci tam woda leci to sprawdz szczelnosc zbiorniczka bo to tez moze byc powodem wywalania wody

jak zdejmiesz na goracym silniku korek to slyszzysz sykniecie???


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

maly lili boy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:25
Lokalizacja: ruciane nida

Post autor: maly lili boy » czw paź 30, 2008 19:47

u mnie w golfinie ida 2 przewody do tego czujnika.
mam wlasciwie ten sam problem. wymienilem juz 2 razy korek i dalej lecialo chyba to wina zbiorniczka bo dzis sie przyjrzalem i troszke gwint jakby jest zjechany :goof:



pawel99922
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt paź 17, 2008 23:39
Lokalizacja: białystok

Post autor: pawel99922 » czw paź 30, 2008 20:10

Witam.

Pozwolę sobie wbić się w temat. chyba mam podobny problem, co kolega zetoonik.

Otóż w moim mk2 1.3 CL po wymianie termostatu i wentylatora chłodnicy mocno rośnie ciśnienie w całym układzie. Nie gwałtownie, lecz jestem w stanie przejechać około 40 km i przewody mam już twarde jak skała.

- Termostat sprawdziłem, ok, otwiera się, gdy wskaźnik temperatury jest w połowie
- wentylator włącza się przy 3/4 wskaźnika, po zgaszeniu silnika nadal pracuje, więc ok
- przez wężyk odpowietrzający od chłodnicy do zbiornika płynie ciecz, czyli pompa wodna ok, zgadza się?

Czy może być to wina korka od zbiorniczka, czy mam brać wolne na wymianę uszczelki pod głowicą(mam nadzieję, że nie :) )?
Czy da się jakoś sprawdzić, czy to wina uszczelki bez rozkręcania? W płynie nie widać śladu oleju, odwrotnie też, więc sam już nie wiem. Niedrożność układu chyba nie wchodzi w grę, po otwarciu termostatu w każdym miejscu się nagrzewa, płyn przepływa, tak sobie się na tym znam. Sorry za masę pytań, z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » czw paź 30, 2008 20:48

maly lili boy pisze:u mnie w golfinie ida 2 przewody do tego czujnika.
mam wlasciwie ten sam problem. wymienilem juz 2 razy korek i dalej lecialo chyba to wina zbiorniczka bo dzis sie przyjrzalem i troszke gwint jakby jest zjechany :goof:
2 kable sa przy wiatraku 1 biegowym
nie wiem jakie tam ida
3 kable sa przy 2 biegowych wiatrakach
zbiorniczki czesto na zgrzewie puszczaja i ciezko tro zauwazyc szczegolnie jak jest to w okolicy oslonki

pawel99922 pisze:Witam.

Pozwolę sobie wbić się w temat. chyba mam podobny problem, co kolega zetoonik.

Otóż w moim mk2 1.3 CL po wymianie termostatu i wentylatora chłodnicy mocno rośnie ciśnienie w całym układzie. Nie gwałtownie, lecz jestem w stanie przejechać około 40 km i przewody mam już twarde jak skała.

- Termostat sprawdziłem, ok, otwiera się, gdy wskaźnik temperatury jest w połowie
- wentylator włącza się przy 3/4 wskaźnika, po zgaszeniu silnika nadal pracuje, więc ok
- przez wężyk odpowietrzający od chłodnicy do zbiornika płynie ciecz, czyli pompa wodna ok, zgadza się?

Czy może być to wina korka od zbiorniczka, czy mam brać wolne na wymianę uszczelki pod głowicą(mam nadzieję, że nie :) )?
Czy da się jakoś sprawdzić, czy to wina uszczelki bez rozkręcania? W płynie nie widać śladu oleju, odwrotnie też, więc sam już nie wiem. Niedrożność układu chyba nie wchodzi w grę, po otwarciu termostatu w każdym miejscu się nagrzewa, płyn przepływa, tak sobie się na tym znam. Sorry za masę pytań, z góry dziękuję za pomoc.
pierw sprawdz jeszcze raz termostat
dl a pewnosci wyjmij go i ugotuj w garnku
albo wyjmij go i rozgrzej silnik
kolejna rzecz to korek lub/i zbiorniczek cisnienia nie trzyma badz wrecz odwrotnie nie puszcza przy nadmiernym cisnieniu


to niestety moze byc tez uszczelka
otwoz zbiorniczek i sprawdz czy nie leca babelki gazu
odkrec korek oleju i sprawdz czy nie masz maslowatego osaduna nim

chwilowo tyle mi do glowy przychodzi


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

zetoonik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 21, 2007 00:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: zetoonik » czw paź 30, 2008 23:09

wasiak pisze:3 kabelki ida z czujnika w chlodnicy bezposredniio do wiatraka

powinny byc kable kolorow
czerwonego , czerwono-czarny i czerwono-biały przy zujniku
jutro przebadam te przewody i problem powinien byc rozwiązany :grin:



Awatar użytkownika
Tommek-GTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn maja 07, 2007 19:22
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Tommek-GTI » pt paź 31, 2008 15:47

Ja obstawiam korek, badz zbiorniczek, juz dwa razy mialem identyczna sytuacje.


Moj na Keskinach, oraz MKI
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134149

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 251 gości