wymiana płynu chłodniczego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana płynu chłodniczego
Witam.Noszę się z zamiarem wymiany płynu chłodnicy.Prawdopodobnie mam wodę ;D Więc moje pytania-Jaka jest pojemność układu chłodzenia w silniku 1.3 gaznikowym ? Ile może mnie kosztować takowy płyn ? jest jakiś korek spustowy cieczy ?? Jeśli można prosiłbym o dokładny opis tej czynności.Jestem mało doświadczony w tych tematach a nie mam czasu na mechaników.
Kiedyś wymieniłem płyn w byłym samochodzie i rozerwało 1 wąż gumowy.Albo zbieg okoliczności albo nie.
Pozdrawiam
Kiedyś wymieniłem płyn w byłym samochodzie i rozerwało 1 wąż gumowy.Albo zbieg okoliczności albo nie.
Pozdrawiam
paulik
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Odkręcasz miejsce gdzie jest termostat i spuszczasz płyn(to jedyne miejsce dzie da rade spuścić całość). Ja kupowałem koncentrat w butelce 4l. Rozrabiasz pół na pół z wodą destylowaną i wlewasz po trochu, podejrzewam że wejdzie z 4-5 litrów. Resztę masz na ewentualną późniejszą wymianę itp.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
ale w 1.3 termostat jest gdzie indziej niz w innych vw ;]
sam chcialem sie gdzies pytac o to bo kurde jedyna opcja poki co co mi swita to wyciagniecie rury od chlodnicy albo wyciagniecie zbiorniczka :]
sam chcialem sie gdzies pytac o to bo kurde jedyna opcja poki co co mi swita to wyciagniecie rury od chlodnicy albo wyciagniecie zbiorniczka :]
viewtopic.php?f=87&t=592196 NAJTAŃSZY PROJEKT W POLSCE!! 1500 PLN PROJEKT!!
https://www.facebook.com/1500plnprojekt/
viewtopic.php?f=88&t=428497 Moje kochane EX cabrio
https://www.facebook.com/1500plnprojekt/
viewtopic.php?f=88&t=428497 Moje kochane EX cabrio
W 100% nigdy nie da się spuścić płynu ponieważ cześć zostaje w nagrzewnicy która jest ustawiona króćcami do góry oraz zawsze coś zostaje w bloku silnika. Myślę ze najlepiej jest ściągnąć waż dolny od chłodnicy i przedmuchać układ sprężonym powietrzem, nie wiem czy termostat będzie coś trzymał ponieważ znajduje się na górze
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
co do miejsca spuszczania płynu, to należy znaleźć najniżej położony dostępny do odkręcenia element. jesli w 1.3 termostat nie jest najniżej, to pewnie najlepiej zdjąć dolny wąż chłodnicy
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 19:36 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.
proponuję Dynagel 2000 z tym ze już wprowadzony jest na rynek czerwony na bazie G12
odpowiednikiem dynagela (niebieskiego) na dzień dzisiejszy jest Petrygo niebieski
sprawdza się w 100%
dla jasności nie wolno mieszać dwóch różnych kolorów
odpowiednikiem dynagela (niebieskiego) na dzień dzisiejszy jest Petrygo niebieski
sprawdza się w 100%
dla jasności nie wolno mieszać dwóch różnych kolorów
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 20:01 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
- Kontakt:
Chyba ze się używa Prestone, na opakowaniu jest napisane że jest mieszalny z wszystkimi płynami.dziejo pisze:nie wolno mieszać dwóch różnych kolorów
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 23:21 przez Ryś Stepowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Siema.Dzisiaj sie wziołem za wymianke płynu.Kupiłem lotos weszło ok 4 4,5 litra.Odkręciłem węzyk w tym miejscu gdzie kolega zasugerował na foto.czekałem aż sie włączy wentylator ale sie nie doczekałem...Wskazówka temperatury była trochę za połową jakieś 3 mm.Kontrolka ostrzegawcza nie świeciła.Możliwe ze spalona albo jeszcze nie ta temperatura.Druga sprawa to mały wyciek płynu przy tym gdzie odkręcałem węzyk.Tam są 2 śruby na klucz 10.Kapie mi od czasu do czasu z dolnej.Tam jest jakaś uszczelka czy coś ??
Bardzo prosze o info bo chce golfa mieć w stanie fabryka ;D Pozdrawiam
Bardzo prosze o info bo chce golfa mieć w stanie fabryka ;D Pozdrawiam
paulik
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 344 gości