powietrze a praca silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
djrebel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: śr lip 16, 2008 20:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

powietrze a praca silnika

Post autor: djrebel » wt paź 28, 2008 18:41

Witam Kolegów:)
Moi drodzy mam kilka pytań i chciałbym aby ktoś rozwiał moje wątpliwości:)
Posiadam Golfa MK2 1,6 75 kucy benz.+lpg

Zaczne od silnika.
Gdy włączam zapłon na zimnym silniku to czasami przekręci się tak jakby o kawałek i zatrzymuje się wygląda to tak jakby był słaby akumulator, lecz tak nie jest. Aku ma 6miesięcy. A po chiwli znowu próbuje odpalić silnik i już pali normalnie.
Chciałem nadmienić, że 2 tygodnie temu miałem wymieniany rozrząd wraz z rolkami, pompą wody itd. (nie będę wymieniać każdej części po kolei bo się na tym nie znam).
A i co może być wskazówką dla Was drodzy forumowicze:
mechanik powiedział, że ustawił mi zapłon na taki jaki jest w "nowym" silniku, a przed wymianą rozrządu i ustawianiem zapłonu taka rzecz nie miała miejsca.

To było jedno zagadnienie, które mnie nurtuje.

Kolejnym problemem jest "grający" zawór:)
gdy odpalam silnik zimny i tylkko zimny to slychać jeden zawór, a gdy silnik sie rozgrzeje do teperatury na wyswietlaczu na białym polu "granie" ustępuje.

No i już Was męczyć na sam koniec nie będę przedstawiam Wam ostatni mój problem.

Odkąd kupiłem to autko pod maską brakowało mi czegoś
Obrazek

No i brakuje właśnie tego kawałka rury czy jak to można nazwać:)
Z tego co widziałem jest obudowa filtra i przechodzi w tą rura która idzie do prawego przodu autka w okolice błotnika, tam jest takie miejsce na nia tzn tak mi sie wydaje.
A z obudowy filtra są dwa otwory jeden idzie właśnie do przodu autka a druga tak jakby miała zawracać ku tyłowi autka.
Powiedzcie mi czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika, jego osiągi i spalanie.

Z góry dziękuje za wskazówki.
Z poważaniem Dj ReBeL



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » wt paź 28, 2008 19:29

"A z obudowy filtra są dwa otwory jeden idzie właśnie do przodu autka a druga tak jakby miała zawracać ku tyłowi autka. "
ta rura co idzie do tylu -co powiedziales ze zawraca idzie na nia taka aluminiowa rura i dochodzi do nakladki na kolektor -bierze sobie tam cieple powietrze i lepiej miec ta rure na zime . a ta co idzie prosto nie koniecznie musi byc tam obudowa jak powiedziales ta rura ( taka z gabka w srodku) idzie w blotnik i z tam bierze powietrze zimne
I jeszcze jedno na koncu tego plastiku co odchodzi kolanko do tylu -na gorze powinno byc podlaczony wezyk od podcisnienia ,ktory otwiera w srodku klapke -jak zimny na doplyw cieplego powietrza
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 19:34 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
djrebel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: śr lip 16, 2008 20:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: djrebel » wt paź 28, 2008 19:50

Tak zgadza się ten wężyk jest:) tylko powiedz mi jak ta część się fachowo nazywa?



Awatar użytkownika
unvave
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 16:32
Lokalizacja: Miechów

Post autor: unvave » wt paź 28, 2008 19:59

djrebel pisze:Gdy włączam zapłon na zimnym silniku to czasami przekręci się tak jakby o kawałek i zatrzymuje się wygląda to tak jakby był słaby akumulator, lecz tak nie jest. Aku ma 6miesięcy. A po chiwli znowu próbuje odpalić silnik i już pali normalnie.
Chciałem nadmienić, że 2 tygodnie temu miałem wymieniany rozrząd wraz z rolkami, pompą wody itd. (nie będę wymieniać każdej części po kolei bo się na tym nie znam).
A i co może być wskazówką dla Was drodzy forumowicze:
mechanik powiedział, że ustawił mi zapłon na taki jaki jest w "nowym" silniku, a przed wymianą rozrządu i ustawianiem zapłonu taka rzecz nie miała miejsca.

moim zdaniem jest żle ustawiony zapłon własnie. Wystarczy przekręcic minimalnie aparat zapłonowy i będzie całkiem inna bajka. Odkrec przy aparacie taka srube z "pazurem" potem lekko i jakies pare milimetrów przekrec aparat w prawo nastepnie zakrec srube i sproboj odpalic. gdyby było gorzej sproboj troche cofnąc. itd az znajdziesz opcjonalne ustawienie.



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » wt paź 28, 2008 20:15

djrebel pisze:Tak zgadza się ten wężyk jest:) tylko powiedz mi jak ta część się fachowo nazywa?
klapa regulacyjna



Awatar użytkownika
Mati_duzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 22, 2008 22:59
Lokalizacja: Z północnych gór :)
Kontakt:

Post autor: Mati_duzy » śr paź 29, 2008 13:18

Witam.
Miałem niedawno też golfa z silnikiem 1.6 i miałem taki sam problem z odpalaniem. Raz powodem była urwana śróba która trzyma rozrusznik (bo rozrusznik w 1.6 jest przykręcony przeważnie razem z przednią łapą silnika i są tam duże szarpania np przy gwałtownym ruszaniu) no i jak wymieniłem tą śróbę to było ok, ale drugim razem to już musiałem wymienić rozrusznik... przy wymianie rozrusznika warto też sprawdziś tulejkę w silniku czy nie jest wyrobiona i wtedy ten cały "wałek" rozrusznika jak jest wyrobiona tulejka chodzi na boki i też nie będzie kręcił... ale może być to nawet zbyt wczesny zapłon.

A druga sprawa z tym "grającym" zaworem... to pewnie szklanki Ci już stukają bo u siebie też wymieniałem i potem się uspokoiło... ale z tym to już większa zabawa bo trzeba ściągnąć cały wałek rozrządu i ustawiać rozrząd od nowa



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr paź 29, 2008 14:24

djrebel pisze:jak ta część się fachowo nazywa?
To klapa regulacyjna z siłownikiem wewnątrz.
Co do tych węży w dół i po prostej. Ten dolny pozwala dopływac ciepłemu powietrzu, po prostej doprowadza chłodne powietrze , a caością steruje właśnie wspomniana klapka poprzez termostat przy gaźniku który podaje podciśnienie badź też nie.
Upewnij się że mechanik dobrze ustawił rozrząd i zapłon. Sa opisy na forum wiec nie bedzisz miał problemu.
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 14:25 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 343 gości