W koncu zebralem sie zeby opisac mojego golfa ktorego wlascicielem jestem juz 4 lata. Dosc dlugo zwlekałem z opisem ale głównymi przyczynami był kompletny brak czasu, (praca inne zajecia itp. itp.) A gdy już można było już co nie co opisac to niestety ale z powodow złośliwości rzeczy martwych zniszczeniu ulegly fotki które gromadziłem od zakupu golfa w 2004 roku. Na szczescie chociaz kilka udalo się odnaleźć i jest jakas znikoma wizualna pamiatka z wcześniejszych lat posiadania..
Opis (stan wrzesień 2004r)
Golf 2 Gti rok prod. 1988
Silnik- 1.8 PF 107 KM
Kolor Oak Green metalic
Przebieg w dniu zakupu 211000km
Gril -4 lampy z przodu
Szyberdach, miekki kokpit.
Wspomaganie kierownicy
Czarna podsufitka
Seryjne zawieszenie
Zwykle 5 ramienne alufelgi z oponami 195/50/15
DLUGA HISTORIA( ZAKUPU, Itp.)
(mam nadzieje ze nie zbyt nudna i komus jednak będzie się chcialo przeczytac to
Jak by nie patrzyl od dawna (chorowałem) na golfy kiedy w koncu mozliwosci finansowe pozwolily zakupic odpowiedni model… ale po kolei:
Po odwiedzinach kilku pierwszych zlotow vw w Niemczech w 2003 roku m.in. Vwblasen w Luckau wiedziałem ze na bank chce kupic golfa 2. Brane pod uwage były tylko dwie wersje: G60 lub 16v KR lub PL i jak to pewnie nie jeden się z nas przekonal kupienie odpowiedniej wersji w dobrym stanie okazalo się graniczyc z cudem, to co się trafialo to totalnie zakatowany albo wyglądający w miare ale za kosmiczne pieniadze nie adekwatne do niby dobrego stanu. Z powodu braku ciekawych egzemplarzy pojawil się pomysl żeby szukac Mk II z karoseria w idealnym stanie bez rdzy i dziur w podłodze oraz z zadbanym wnętrzem. ( stan silnika w sumie miał być nie wazny bo przeciez docelowo i tak to ma być szybki golf wiec plany ze swapem na cos mocniejszego coraz bardziej wydawaly się rzeczywistością, Sytuacje poprawiala możliwość sprowadzania w 2004r wszystkich aut z uni europejskiej,
Jest wrzesień 2004 na kolejny trop naprowadza mnie kolega Piotras
Wyjazd blisko bo golf był w Gubinie kilka ulic dalej, sprowadzony z Niemiec przez handlarza. I okazalo się ze chyba cos z tego oglądania będzie, srodek ladny mimo 16 lat, kokpit nie zniszczony w sumie prawie jak nowy, fotele z wyjątkiem kierowcy igla, z zewnatrz tylko kilka malych bojek i rysek, zawieszenie seryjne, Niemiec zalozyl jakies alusy 5 ramienne, Wszystko ok. zdrowa buda ale silnik? Silnik jak wyzej wspomniany 1.8 GTI – ale praktycznie padniety, zatarty (Matoly zakatowali silnik zaraz po sprowadzeniu)
Ale dzieki temu handlarz zrobil bardzo promocyjna cene i tym spodobem udalo sie w koncu znaleźć obiekt godny zrobienia tego o czym dawno marzyłem.
Golf był już w domu, dlugie oczekiwanie na rejestracje (wtedy kolejki to norma)
pozwolilo na szukanie dawcy za przyzwoite pieniadze który będzie materialem na swapa. Brane były 4 wersje silnikow 16v, G60, 1.8T i VR6 i co się okazalo?
Nic ciekawego nie było pod reka, a na szybkiego nic nie chciałem kupowac. Przy okazji przekonałem się ze kupienie dawcy z silnikiem 1.8T w wersji 180KM lub 225KM przekraczalo wówczas moje możliwości finansowe, dodatkowo z tej 4 silnikow coraz bardziej krecilo mnie posiadanie VR6 ( po kolejnej dawce zlotow w Niemczech w 2004 roku ( masa golfow 2 VR6) coraz wiecej MKII VR6 turbo)
I tak miesiąc po zakupie auto stalo ciagle bez silnika, az w koncu udalo się trafiac na okazje
‘Goly’ silnik PF niby o przebiegu 150tys km ( telefon, wyjazd z przyczepka do Wrocławia, i kilka dni pozniej golf śmigał z nowym silnikiem.
Hmmmm ktos powie czytając to! A takie plany były a tu PF z powrotem,
Niestety W listopadzie 2004 plany się się zmienily niekorzystnie i musialem cos znalez żeby golf wogole jeździł dlatego najrozsądniej i najtaniej było znaleźć PFa i przełożyć osprzęt i chwilowo mieć jeżdżącego golfa ale plany na cos większego były tylko zawieszone … czasowo….
Niestety jak wyzej wspominałem nie mam fotek z wymiany oryginalnego (zatartego) PF na (nowego, innego) 1.8 PF
Opis Auta po wymianie drugiego silnika: Wymiana uszkodzonego PF na zdrowego PF
-zmiana grila na pojedyncze lampy
_ BBS RS 070 7x15 et 16 (okazyjnie kupione, Handlarz nie wiedział na co się zamienia
- opony 195/45/15
- zawieszenie (gwint H&R) udalo się kupic w bardzo dobrym stanie.
Kierownica 30cm Raid HP
I w takim oto stanie z silnikiem PF golf jeździł w słoneczne dni do polowy roku 2007..








Początek maja 2007- jestem już 100% zdecydowany i przygotowany na zakup dawcy na swapa intensywne poszukiwania lekko rozbitego Golfa 3, Corrado, Passata tylko z silnikiem VR6 ida pelna para, codzienne oglądanie niemieckich stron, kilka wyjazdow nie przynosza nic nowego, (zawsze było cos nie tak ) Az do dnia 22.05.07 Na mobile.de jest cos w co ciezko uwierzyc… Golf 3 VR6 95r automat, jeden właściciel, w sumie miał wszystko z wyposażenia oprocz skory. Uszkodzony lewy przod. Przebieg 53900km…. Po rozmowie tel. szybki wyjazd tego samego dnia ktorego wyszlo ogłoszenie.
I cale 400km drogi od granicy rozmyslanie czy to wogole możliwe czy to nie jakis przekręt... Przyjazd na miejsce i maly szok wszystko jak w opisie przez telefon
(wielu z was może i tak nie wierzyć) ale ten golf 3 był jak nowy, żadnej bojki , żadnych rys, żadnych zniszczeń użytkowych, w środku samochodu czuć było salonowy zapach! Właściciel dbal wrecz pedantycznie o golfa, Silnik jak nowy z fabryki, po prawie 3 godzinach szukania czegos do czego można było się doczepic ze to jakis przekręt nie udalo się znaleźć nic! Po 3 godzinach golf był już na lawecie w drodze do domu.. Praktycznie po przywiezieniu każdy kto oglądał golfa nie mogl na początku uwierzyc ze można było znaleźć takie auto z takim przebiegiem! Sam wiem ile musialem na to czekac, to graniczylo z cudem. Zaczely się przygotowania do swapa. Szukanie brakujących czesci takich jak (skrzynia biegow manual, pedaly od golfa 3 vr6, lewarek zmiany biegow,Golf 3 vr6, kilka innych bez ktorych nie da rady trwaly kilka tygodni, do tego jeszcze miejsce było potrzebne żeby dokonac operacji i czas…
W miedzyczasie większość znajomych podzielila się i polowa z nich namawiala mnie żeby nie szlachtowac takiego Golfa 3 tylko zrobic takiego i jeździć .. Tak mi to namieszalo w glowie ze już sam zwątpiłem i nie wiedziałem co robic! Byłem zablokowany szkoda mi było rozebrac takiego golfa ale wiedziałem ze naprawa malowanie plus czesci i rejestracja tez by troche kosztowaly. Było Naprawde ciezko zdecydowac co robic, ale ze od dawna miał być Golf 2 VR6 a nie Golf3 wiec dopiero w sierpniu 2007 decyzja o swapie była ostateczna! Zreszta nie po to szukalem idealnego dawcy żeby po kupnie zrezygnowac ze swapa….
Golf 3 zostal rozebrany i czesci zostaly sprzedane, karoseria z kokpitem, szybami i poduchami poszla do handlarza kolo Warszawy który przerabial m.in. agielskie samochody.
23.08.2007 (wielki dzien)
Dwa golfy u kuzyna na warsztacie, szybkie wyjecie silnika PF i jeszcze tego samego dnia jeszcze cieply poszedł do kolegi o Nicku Robal ( ironia losu silnik wrócił do Wrocławia )
Tutaj chcilabym wymienic osoby ktore przyczynily sie do powstania tego projektu
Bambino- setki przegadanych motogodzin ( tyle lat ...zeby w dwa dni zrobic )

Piotras- Nigdy Cie nie zapomnimy.... brakuje Cie nam przyjacielu...
Ula- Za cierpliwosc i doping

Andre i Sztefan- pomogli zrobic kawal dobrej roboty

Jeszcze raz dzieki!!
Czuwajcie!- To jeszcze nie koniec... (przyjade w 10 sekund...)
I tak to mniej wiecej wszystko wygladalo:
Swap na VR6 23.08.07




silnik 1.8PF juz pojechal z nowym wlascicielem..
A tutaj dawca i zabawy ciag dalszy...
















po wyciagnieciu silnika, czas na maly balagan w kabinie






drugi dzien: silnik coraz blizej pacjenta






















A ponizej kilka foto jak juz Golf byl mniej wiecej poskladany i wiekszosc poprawek zrobiona.. Golf jest jeszcze na stalowych felgach (trwaja poszukiwania ciekawych felg z rostawem 5x100)
















Pierwszy wyjazd do Luckau na 1/4 mili dla kazdego (wrzesien 2007) i sprawdzenie jak jezdzi Golf 2 z seryjnym VR6 ( w baku ok 25l paliwa, brak tylnej kanapay, zwykle opony dosc mocno podjezdzone GoodYear F1) kilka przejazdow i najlepsze ET 14.9s
Chodzilo glownie o przetestowanie czy wszystko chodzi jak nalezy, temp. wody, oleju, jak chodza biegi i czy latwo i szybko mozna zmieniac. Zanim przyjechalismy do Luckau byly testy na obwodnicy






W miedzyczasie trwaja poszukiwania jakis ciekawych felg o rozmiarze 16 cali ewntualnie 17 i bylem juz bliski zakupu pewnego modelu z audi TT i pomalowania w czarny mat ale jakos rozmyslilem sie w ostatniej chwili.. Pozniej jeszcze dlugo zastanawialem sie nad Porsche C2- byly za srednio przyzwoita cene w Zielonej Gorze. I tak przebierajac udalo sie trafic( rowniez dzieki pomocy kolegi o nicku Youri) na mysle dosc ciekawy egzemplarz jakim sa Winterrefelgen Phaeton. Praktycznie wszystkie w bardzo ladnym stanie, proste , oryginalny lakier, Wiec poszly do polerki....
do kompletu brakowalu tylko adapterow zmieniajacych rostaw z 5x100 na 5x112 i niskich opon...
Phaeton winterrefelgen 7.5 x16 et 40 rozstaw 5x112
Adaptery- przod 15mm firmy FK, tyl 45mm niemieckiej firmy HBM
Opony 4x Dunlop SP 9000 rozmiar 195/40/16
Tak oto wygladala jedna z czterech felg przed polerka ....


Na dzien dzisiejszy golf wyglada tak :
niektore fotki byly robione tel. komorkowym takze jakosc niektorych srednia...















Kolejna wyprawa do Luckau i kilka testow na 1/4 mili....
Kupilem opony Toyo R888 195/50/15 sa to semi slicki dopuszczone do ruchu o oznaczeniu SG, bardzo miekka mieszanka idealna do startow naprawde polecam, jezeli ktos zastanawia sie nad zakupem to mowie ze na maxa warto!
Na tych oponach 1,4 bar, ok 20- 25 litrow w baku, i dwa fotele z przodu udalo mi sie zrobic czas Et 14,5 sek. Uwazam ze jest to wynik bardzo ciekawy jak na zwyklego vr6 w budzie mk2..



Mysle ze jak nastepnym razem wyciagne fotel pasazera, i zostawie z 5 litrow paliwa, pocwicze z jakich najlepiej obrotow startowac to mysle ze niska 14 jest w zasiegu 14,3 moze 14,2

Z osiagow jestem bardzo zadowolony wiadomo ze 14,xx sekundowe auto uznaje sie jescze za wolne ale wszystko po koleji moze kiedys uda sie doladowac VR6

Narazie ciesze sie ze golf naprawde super jezdzi np seryjna Honda Type R 200KM zostala 2 razy w tyle, Bmw m3 286Ps leb w leb ale moja wygrana! (nie wiem ale moze kierownik zle wystartowal.. filmik ponizej) Oczywiscie przegrane tez sa w koncu to seryjny vr6..
kilka filmikow..
Golf vs Fiat coupe turbo:
[youtube][/youtube]
Golf vs Bmw m3 286ps:
[youtube][/youtube]
Golf vs Pontiac niby mial 300Ps jak sie pytalismy pozniej..
[youtube][/youtube]
Golf vs Audi s2 (12sek) nie ta kategoria

[youtube][/youtube]
a tutaj filmik z pierwszego wyjazdu do Luckau zaraz po swapie 2007 (opony- jakas lipa,dwie osoby w golfie 0:1 corrado wygralo o dlugosc sam. ..
Golf vs Corrado R32
[youtube][/youtube]
jescze raz fiat coupe i rewanz , kierownik fiata za wszelka cene chcial wygrac...

[youtube][/youtube]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ooo ale tutaj dawno nikogo nie było

ale to nie znaczy, że nic się nie działo

Warhammer 2014

na początek taki zestaw:


podłoga od golfa 2 syncro.. czyli przygotowania pod 4motion...





Dzięki firmie hpower.de udało się kupić zawieszenie KW V2 do Golfa 3 VR6 syncro w wersji inox


Przymiarki z tyłu




Prawie gotowe..





Precision czy Garrett


Ostatecznie wybór padł na Garretta GT40
silnik itd..















Aktualnie wygląda tak:
Golf 2 VR6 Turbo 3.0l 4motion
Garrett Gt40 paliwo E85...




Środek:
Fotele Recaro Pole Position z szynami Recaro oraz klatka stalowa Wiechers, pasy schroth




...............................................................................................................................................................................
W sobotę 19.04 wybraliśmy się na test &track koło Finsterwalde (DE). To były moje pierwsze starty golfem

Liczę,że następnym razem uda się zejść na upragnione 10 sekund

video z przejazdu:
[youtube][/youtube]
Track Test 2



Szkoda że na 1/4 mili w Wilczych Laskach tak mocno padało ale i tak udało się zrobić czas et 12.5 na mokrym torze i przywieźć pucharek do domu



Na następnej 1/4 mil pewnie gdzieś w DE dalej polujemy na czas 10.xx et
