Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt paź 24, 2008 19:42

na wolnych obrotach będzie to np 2 mg, a przy obciążeniu maksymalnym może to być już np. 6mg.
moze odwrotnie??? :grin:



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pt paź 24, 2008 21:15

piter_s pisze:moze odwrotnie??? :grin:
Co odwrotnie? :bajer:

[ Dodano: 24 Paź 2008 21:17 ]
Czegoś nie rozumiesz?
Na wolnych dodatkowo 2 mg a pod obciążeniem już 6mg.
Samym nastawnikiem to będzie po 2 mg i na wolnych i pod obciążeniem.
Coś jeszcze jest niejasne? :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob paź 25, 2008 08:27

Grześko pisze: Co odwrotnie? :bajer:

[ Dodano: 24 Paź 2008 21:17 ]
Czegoś nie rozumiesz?
Na wolnych dodatkowo 2 mg a pod obciążeniem już 6mg.
Samym nastawnikiem to będzie po 2 mg i na wolnych i pod obciążeniem.
Coś jeszcze jest niejasne? :bigok:
no wydaje mi sie ze powinno byc odwrotnie, wartosc do dawki jest odwrotna w tym przypadku.

bło by bez sensu jak napisałeś w jednym poscie ze na wolnych jest 2mg a na obciazeniu 6mg, moze na wolnych jest 6mg(mniejsza dawka), a pod obciązeniem jest 2mg (wieksza dawka)??.

jesli chodzi o dawke to tak czy inaczej na 2mg, czyli duza dawka nie robi zbytnio duzego wrazenia.
rozumie o co ci lata ze przez rezystor jest zmienna dawka a nie stała, ewentualnie wpłynie to na lepsza dynamike, miałem ustawiona kiedys dawke na 1,4mg wiem ze na niskim zakresie to jest zle, ale na wysokim ok, ale szału nie ma.

no chyba ze rezystor zmienia jeszcze inne parametry.



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob paź 25, 2008 11:04

piter_s pisze:no wydaje mi sie ze powinno byc odwrotnie, wartosc do dawki jest odwrotna w tym przypadku.
Dalej nie rozumiesz.
Jeśli bez rezystora i bez ruszania nastawnikiem masz na wolnych dawkę 4mg i pod obciążeniem powiedzmy 40mg, to jeśli ruszysz nastawnikiem o 2 mg to dawka na wolnych będzie 2mg a dawka pod obciążeniem zapisana w mapach będzie dalej 40 mg, ale przez to że ruszyłeś nastawnikiem to faktycznie pójdzie 42mg.
A w przypadku opornika jeśli założysz opornik, który spowoduje że dawka na wolnych zmieni się z 4mg na 2mg, to przy pełnym obciążeniu nie będzie to 2mg różnicy tylko np. 6mg, czyli dawka w mapach zostaje 40 mg ale proporcjonalna różnica którą powoduje opornik sprawi że faktycznie do silnika trafi 46mg. :bajer:
Teraz rozumiesz? :helm:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob paź 25, 2008 13:04

Grześko pisze: Dalej nie rozumiesz.
Jeśli bez rezystora i bez ruszania nastawnikiem masz na wolnych dawkę 4mg i pod obciążeniem powiedzmy 40mg, to jeśli ruszysz nastawnikiem o 2 mg to dawka na wolnych będzie 2mg a dawka pod obciążeniem zapisana w mapach będzie dalej 40 mg, ale przez to że ruszyłeś nastawnikiem to faktycznie pójdzie 42mg.
A w przypadku opornika jeśli założysz opornik, który spowoduje że dawka na wolnych zmieni się z 4mg na 2mg, to przy pełnym obciążeniu nie będzie to 2mg różnicy tylko np. 6mg, czyli dawka w mapach zostaje 40 mg ale proporcjonalna różnica którą powoduje opornik sprawi że faktycznie do silnika trafi 46mg. :bajer:
Teraz rozumiesz? :helm:
rozumie cie dokładnie, ale powiedz mi która dawka jest wieksza 2mg, czy 6mg???.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob paź 25, 2008 15:01

piter_s, 2mg jest wieksza na jalowym

[ Dodano: Sob Paź 25, 2008 3:01 pm ]
szymek9965 pisze:a opornik daje mu jeszcze okolo 12km tak na oko.
a nie 11,5? :goof:


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob paź 25, 2008 20:02

piter_s pisze:rozumie cie dokładnie, ale powiedz mi która dawka jest wieksza 2mg, czy 6mg???.
Skoro zadajesz to pytanie to nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałeś. :bajer:
Przeczytaj to co napisałem jeszcze raz.
A dawka 2mg jest większa niż 4mg o których pisałem (na wolnych obrotach jak pisze Adamm).


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
gesiu 25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob paź 27, 2007 13:44
Lokalizacja: Cisek/Kędzierzyn-Kozle

Post autor: gesiu 25 » wt paź 28, 2008 19:44

Witam wszystkich!Koledzy mam taki problem.Postanowiłem dzisiaj wypróbować opornik na moim autku.Jest to golf mk3 z afn-em.Podpiąłem opornik pomiędzy kabelki pin 2 i 3(zielono biały i szaro zielony)I autko naprawdę dostało niezłego kopa...ale po ok 10 sekundach zaczęła mi migać kontrolka ze świec żarowych(?)Zaczęło śmierdzieć coś przy silniku jak u starej babci w domu tak jakby te świece cały czas grzały.Po odpaleniu silnika na nowo problem znika ale znowu po 10 sekundach wraca.Zrobiłem tak ok 2 kilometry po czym wypiołem opornik i jest jak dawniej.Czy ktoś miał juz coś podobnego?Może coś zle podpiołem.Opornik to 390 ohm.Kupiłem jeszcze oporniki 10 ohm i 5 ohm,bo można je łączyć w szereg i wtedy powstaje 400 lub 405ohm ale nie wypróbowałem,bo się wystraszyłem.I jeszcze pytanie nr 2 przepraszam,że nie w tym temacie ale czy po wybebeszeniu katalizatora auto moze stracić na mocy,bo moje jakby minimalnie osłabło?Pozdrawiam wszystkich forumowiczów!



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 28, 2008 20:32

gesiu 25 pisze:Witam wszystkich!Koledzy mam taki problem.Postanowiłem dzisiaj wypróbować opornik na moim autku.Jest to golf mk3 z afn-em.Podpiąłem opornik pomiędzy kabelki pin 2 i 3(zielono biały i szaro zielony)I autko naprawdę dostało niezłego kopa...ale po ok 10 sekundach zaczęła mi migać kontrolka ze świec żarowych(?)Zaczęło śmierdzieć coś przy silniku jak u starej babci w domu tak jakby te świece cały czas grzały.Po odpaleniu silnika na nowo problem znika ale znowu po 10 sekundach wraca.Zrobiłem tak ok 2 kilometry po czym wypiołem opornik i jest jak dawniej.Czy ktoś miał juz coś podobnego?Może coś zle podpiołem.Opornik to 390 ohm.Kupiłem jeszcze oporniki 10 ohm i 5 ohm,bo można je łączyć w szereg i wtedy powstaje 400 lub 405ohm ale nie wypróbowałem,bo się wystraszyłem
jest na włacznik , cy na stałe :?: jeśli na stałe to zrób na włacznik .... kolejna sprawa, jaka jest ustawiona dawka paliwa :?:
gesiu 25 pisze:.I jeszcze pytanie nr 2 przepraszam,że nie w tym temacie ale czy po wybebeszeniu katalizatora auto moze stracić na mocy,bo moje jakby minimalnie osłabło?Pozdrawiam wszystkich forumowiczów!
nie straci...



Awatar użytkownika
gesiu 25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob paź 27, 2007 13:44
Lokalizacja: Cisek/Kędzierzyn-Kozle

Post autor: gesiu 25 » wt paź 28, 2008 20:42

Opornik wpiołem na stałe ale tylko,żeby zobaczyć czy jest warto ciągnąć kabelek do środka czy nie.No i dobrze,że nie ciągnąłem,bo od razu jest problem.Gdyby nie ta mrugająca kontrolka to już bym miał włącznik zamontowany i byłby ok ale coś jest nie tak.Dawka nie mam pojęcia jaka jest,bo nigdy nie sprawdzałem ani nie robiłem logów.Ale na oporniku odpalił normalnie,żadnych drgawek tylko ta nieszczęsna kontrolka i ten smród jakby się coś jarało.Bez opornika autko bez zastrzeżeń.Jaka moze byc przyczyna migania tej kontrolki?



Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » wt paź 28, 2008 20:48

gesiu 25, mi na oporniku zle chodzi na wolnych obr.
jak ja testowalem to kable puscilem przez maske i drzwi..



Awatar użytkownika
gesiu 25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob paź 27, 2007 13:44
Lokalizacja: Cisek/Kędzierzyn-Kozle

Post autor: gesiu 25 » wt paź 28, 2008 21:10

Mi się wydaje,że to może mieć coś wspólnego z dawką paliwa ale specem nie jestem.Poczekamy,może jeszcze się ktoś wypowie.U mnie martwi mnie tylko ta migająca kontrolka z świec a poza tym to autko duużo lepiej się zbiera a i wolne obroty są bez zmian.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 28, 2008 23:18

ECU robi test elementów wykonawczych przed rozruchem silnika, jeżeli masz dawkę powiedzmy poniżej 3mg to taki opornik jest za duży i będą problemy ... odpalać silnik powinno się na rozłącznym rezystorze , dopiero po odpaleniu można go załączyć



Awatar użytkownika
gesiu 25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob paź 27, 2007 13:44
Lokalizacja: Cisek/Kędzierzyn-Kozle

Post autor: gesiu 25 » wt paź 28, 2008 23:35

Damcio151 jeszcze tego nie sprawdzałem ale bardzo możliwe,że to może być to.Jutro z rana podepnę 400ohm razem z włącznikiem i włączę go dopiero po rozruchu.Sam jestem ciekaw co będzie.Dam rano znać.Dziękuję za podpowiedz.

[ Dodano: 28 Paź 2008 23:33 ]
Damcio151 miał rację.Jeszcze teraz byłem w garażu,bo nie dawało mi to spokoju i podpiołem 430 ohm razem z przełącznikiem i jest gicio.Kontrolka nie mruga a smród jest przez to,że dzisiaj wywaliłem kata i pozostało trochę smaru na wydechu po brudnych paluchach i z tego się trochę kopci.Jak załanczam opornik na wolnych obrotach to silnikiem lekko szarpnie,czy jest to grozne?Poza tym wrażenia jak najbardziej pozytywne :)Damcio151 dziękuję za rozwiązanie problemu :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości