Turbina VNT - co jest z kierownicami?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt paź 21, 2008 20:47

AFN140KM pisze:Po zabiegu u lekarza rozgrzałem silnik i dawaj na autostradę. Po pierwszym "bucie" nie widziałem za sobą nic, to znaczy widziałem taaaaaaaakiego batorego, że sadza w tym miejscu chyba jeszcze do tej pory opada na asfalt... :grin:
spoko :bigok: tak ma być :okej:

teraz przedmuchaj parte razy auto, wahluj gazem albo rogrzej auto i wrzuć test w basic setting kanał 011 - lub ręcznie ścigąj na wolnych obrotach z gruszki tourbiny kilkadziesiąt razy :) to sie rozrusza troche, potem w trase i p_i_z_d_a :)

i na hamownie ... powodzenia

ps. zwazyłes ile wazy ten monolit + piasek, u mnie było 0,65kg i sprzedałem chyba za 90 PLN



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw paź 23, 2008 00:27

cowboy pisze:...trzeba zrobić logi pod obciążeniem 003,008 i 011 na 4 biegu od 1500 do 4000 rpm...
No i udało mi się cuś wylogować. cowboy, mógłbyś to wycenić? Z góry dzięki za jakieś rady i wskazówki:

Mój pierwszy LOG w życiu :grin:. Nie wiem jak to zrobiłem, ale się nałożyły trzy przejazdy:

Obrazek

Przejazd na III biegu:

Obrazek

PS. Przed logowaniem, oraz po logowaniu zapisanych błędów w pamięci sterownika nie było.

cowboy, jak byś mógł mi wytłumaczyć jak się pobawić sztangą przez VAG'a, oraz jak mam czytać te logi. :pub:


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » czw paź 23, 2008 00:44

AFN140KM, z tego co widze to do ok 2krpm masz niedoladowanie, pozniej wydaje sie trzymac jak nalezy, ale to niech sie jeszcze bardziejobeznani odezwa w temacie, bo ja nie do konca to ogarniam :green_fuck: :grin: :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 23, 2008 09:28

spróbuj zlogować wyłacznie grupę 011 wtedy bedzie dokładniejsze próbkowanie

ale tragedii nie ma troche sie przycinają kierownice
AFN140KM pisze:jak się pobawić sztangą przez VAG'a
basic settings - grupa 011 i start i ECU wysterowuje zaworkiem n75 ON i OFF



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw paź 23, 2008 13:08

cowboy pisze:...spróbuj zlogować wyłacznie grupę 011 wtedy bedzie dokładniejsze próbkowanie
ale tragedii nie ma troche sie przycinają kierownice...
OK. Może dzisiaj spróbuje to zrobić

PS. A czy istnieje coś takiego, taki program, który by symulował podpięcie do złącza diagnostycznego? Chodzi mi o to, aby w domu pobawić się VAG'iem (bez podpinania do autka)? Coś w rodzaju symulatora.

[ Dodano: 23 Paź 2008 22:40 ]
cowboy pisze:...spróbuj zlogować wyłacznie grupę 011 wtedy bedzie dokładniejsze próbkowanie

ale tragedii nie ma troche sie przycinają kierownice...
No i są dwa logi na trzecim biegu obydwa pod lekką górkę no i trochę krótka prosta była:

Obrazek Obrazek

PS. Ale napotkałem na spory problem. Chodzi o zabawę ze sztangą. Próbowałem robić tak jak mówiłeś. Robiłem tak: Elektronika Silnika > Wartości Mierzone > Kanał 011 > Na dole po lewej stronie ekranu przełaczyłem się na > Nastawy Podstawowe no i ERROR 011 Not Available! D.u.p.a.! :ass: Sprawdzałem na full wersjach VAG'a (208-1/312-2/409-1) i na wszystkich tak samo. Nie zadziałało tak jak na tym filmie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141761
O co może chodzić?


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » wt paź 28, 2008 15:43

Pewnie masz VAG-a DEMO musisz go "wyedukować"



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt paź 28, 2008 16:07

AFN140KM pisze:No i są dwa logi na trzecim biegu obydwa pod lekką górkę no i trochę krótka prosta była:
na tyl logach jest OK, nie widać przeładowania



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt paź 28, 2008 16:31

AFN140KM pisze:O co może chodzić?
Masz sterownik silnika DF i on nie obsługuje 011BS , takze z VAG-COMem jest wsio OK, a przyczyną jest starszy typ sterownika.

cowboy, ty masz chyba nowszy sterownik, w swoim AFNie ???
cowboy pisze:na tyl logach jest OK, nie widać przeładowania
Ale chyba AFN140KM przesadził z wydłużeniem sztangi bo teraz troche późno wstaje turbina, mozna by troszke skrócic sztangę
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 16:32 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt paź 28, 2008 16:42

homsky pisze:ty masz chyba nowszy sterownik, w swoim AFNie ???
miałem kiedyś GH ale po uderzeniu pioruna padła linia komunikacyjna K - i teraz ma DF

w GH jest test 011 w BS ale tylko taktuje co 10 sek OFF / ON wysterowanie N75

w nowszych jeszcze dodaje gazu do 1400 rpm

teraza mam DF-a i on rzeczywiście nie ma 011 BS
homsky pisze:chyba AFN140KM przesadził z wydłużeniem sztangi bo teraz troche późno wstaje turbina
ale on chyba nic nie gmerał przy sztandze :P
przynajmniej nie pisał, to jest nówka turbina...



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt paź 28, 2008 17:32

cowboy pisze:ale on chyba nic nie gmerał przy sztandze
przynajmniej nie pisał, to jest nówka turbina...
No fakt.......... ale tak czy siak pokusiłbym sie o skrócenie sztangi , niech nawet ma małego overboosta w okolicy 2000-2300rpm , ale niech szybciej sie zbiera , o tak zeby juz przy 1900rpm miała swoje zadane cisnienie


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt paź 28, 2008 20:28

arturo pisze:...Pewnie masz VAG-a DEMO musisz go "wyedukować"...
Właśnie nie, wszystkie są "wyedukowane" :grin:
homsky pisze:...Ale chyba AFN140KM przesadził z wydłużeniem sztangi bo teraz troche późno wstaje turbina, mozna by troszke skrócic sztangę...
Sztanga jest ustawiona fabrycznie i zalakierowana. Na razie się jej nie dotykałem. :grin:
cowboy pisze:...ale on chyba nic nie gmerał przy sztandze
przynajmniej nie pisał, to jest nówka turbina...
Właśnie, jeśli ją ruszę to stracę gwarancję...
homsky pisze:...Masz sterownik silnika DF...
cowboy pisze:...miałem kiedyś GH...
Rozumiem, że to co piszecie o DF, czy GH to są litery na końcu numeru sterownika? Teraz nie sprawdzę, ale zdaje się rozpoznaje go jako DF, ale nie jestem pewien na 100%.
Kolega mi powiedział, że z tym BS to może być jeszcze wina interfejsu. Podobno są KL i KKL lub 2KL. Ten interfejs, który mam to jakaś chińszczyzna za 50 zł. Może to być wina interfejsu?

[ Dodano: 28 Paź 2008 20:09 ]
No i udało mi się sprawdzić:

Obrazek

PS. Czy jest możliwe, aby Sharan z 99 roku też miał starszy sterownik, bo podpinałem mój zestaw (interfejs + laptop) i BS 011 też nie było? Czy to faktycznie wina interfejsu?


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt paź 28, 2008 21:18

AFN140KM pisze:No i udało mi się sprawdzić:
przecież to było wiadomo :) w logach w lewym górnym rogu masz numer stera DF



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt paź 28, 2008 22:22

AFN140KM pisze:Czy to faktycznie wina interfejsu?
To nie wina interfejsu , tak jak pisałem wyżej z cowboy'em, zreszta nie ma co sie tak podniecac tym Basic Settings , jak dla mnie jedyna interesujaca grupa w BS to 000 , reszte mozna sprawdzic w grupach normalnych w testach dynamicznych i statycznych


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt paź 28, 2008 23:54

cowboy pisze:...przecież to było wiadomo w logach w lewym górnym rogu masz numer stera DF...
Upsssss :grin:

Jutro koryguję kąt wtrysku, życzcie mi powodzenia... :food:

[ Dodano: 29 Paź 2008 22:14 ]
No i kąt ustawiony.

Kierownice sprawdzałem dzisiaj i miła niespodzianka, same się wyczyściły i teraz chodzą idealnie. Wychodzi na to, że katalizator je zapychał.

Przy okazji rozwiązał się problem z zeszłego roku dotyczący niszczenia paska rozrządu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142005.
Jak zabrałem się za regulację kąta wtrysku zauważyłem, że nie mam jednej ze śrub mocujących pompę wtryskową. Pompa się trzymała na dwóch śrubach, oraz na trzeciej podporowej. Brakowało jednego pałąka ze szpilką (OE 068130174) mocującą pompę od strony bloku silnika, przez co "odginało" pompę od silnika. Koło pompy traciło osiowość i pasek rozrządu przesuwał się na jego zewnętrzny brzeg w stronę osłony paska rozrządu. "Przycinanie" paska następowało na napinaczu. Uzupełniłem brakującą szpilkę i pasek wrócił na swoje miejsce.

Żeby nie było tak różowo to znalazłem kolejny "mały" problem.

Czy ten napinacz jest zamontowany prawidłowo?

To jest klatka z filmu zrobionego na uruchomionym silniku. Aparat na prawym błotniku auta.

Obrazek

Napinacz firmy INA 531 0251 30 (OE 028109243F).


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości