MTDI - problemy, czyli trudne narodziny potwora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

MTDI - problemy, czyli trudne narodziny potwora

Post autor: punxbrygade » pn paź 27, 2008 19:35

Witam
Zamontowałem ostatnio do mojego busa t3 syncro silniczek od audi b4 1Z 90km, wcześniej benzyna 2100boxer z braku funduszy a szczególnie czasu, silniczek jest bez turbiny (inne mocowanie na kolektor wydechowy- turbo posiada trójkąt a kolektor kwadracik,a do tego turbina ma luzy wiec pozostaje zakupić nowa z dobrym mocowaniem.kolektor ssący od 1.6D , zaś pompa wtryskowa jest od Fiata ,tłoczek 11mm jak na razie bez fali z tdika –koło pasowe z 1Z. Wszystko jakoś względnie pracowało silniczek jakoś ruszał te 2 tony do przodu. Przejachalem na tym ustawieniu jakieś 3tys. km
Ale ostatnio po odpaleniu silnika i wrzuceniu jedynki zaczął się dławic i jakby chodził na 3 garach, potem pościł dużo białego dymu ,(śmierdziało spalonym olejem) dodam ze płynu chłodniczego nie ubywało ani grama jak równierz oleju nie brał. Nastepenego dnia odpaliłem znowu wszystko ok. , tylko jak przygazuje go powyżej 3000obr. Znowu zaczyna szarpać ,pracować na 3 gary i dymić na biało. Kontrolka oleju nie gaśnie …
W czym problem doradźcie , wiem ze na pewno trzeba jechać i zmierzyć mu kompresje bo gdybać to se można …



Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » pn paź 27, 2008 21:56

kolego pewnie uszczelka pod glowica


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: punxbrygade » pn paź 27, 2008 22:25

vision pisze:
zaś pompa wtryskowa jest od Fiata ,tłoczek 11mm jak na razie bez fali z tdika
rozumiem że cała pompa z Ducato , croma , a wymiana fali bez sensu na tym powinno dobrze latać tylko z turbo , silnik ma zmieniony smok od pompy oleju i miskę ?
punxbrygade pisze:dodam ze płynu chłodniczego nie ubywało ani grama jak równierz oleju nie brał.
, kiedy sprawdzałeś?

[ Dodano: 27 Paź 2008 21:18 ]
punxbrygade pisze:turbo posiada trójkąt a kolektor kwadracik,a do tego turbina ma luzy wiec pozostaje zakupić nowa
po czym stwierdziłeś że turbo złe ?, wystarczy adapter do kolektora żeby założyć T
Pompa z cromy, silnik zamontowany na "leżąco" tak jak w busach wiec miska i smok o 1.6td busowskiego.
Płyny sprawdzam co tydzień . tak wiem ile ubywa ..
Co do turbo po co montować jak ma luzy jak cholera szkoda czasu i pieniędzy, co do adaptera , bylem u fachowców od stali mieli mi zrobić flansze ale otwory sie nachodzą...dowiedziałem sie również ze wychodziły 2 rodzaje mocowania na trójkąt tylko w jednym jest możliwość zrobienia tej flanszy a ja mam tą niewłaściwą



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » pn paź 27, 2008 22:59

punxbrygade pisze:rozumiem że cała pompa z Ducato , croma , a wymiana fali bez sensu na tym powinno dobrze latać tylko
cofam to , trzeba co nieco zmienić

[ Dodano: 27 Paź 2008 22:09 ]
punxbrygade pisze:Znowu zaczyna szarpać ,pracować na 3 gary i dymić na biało
np. pompa ,powietrze itd użyj opcji szukaj jest dość napisane na tym forum EOT
Ostatnio zmieniony pn paź 27, 2008 23:00 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: punxbrygade » wt paź 28, 2008 11:29

vision pisze:
punxbrygade pisze:rozumiem że cała pompa z Ducato , croma , a wymiana fali bez sensu na tym powinno dobrze latać tylko
cofam to , trzeba co nieco zmienić

[ Dodano: 27 Paź 2008 22:09 ]
punxbrygade pisze:Znowu zaczyna szarpać ,pracować na 3 gary i dymić na biało
np. pompa ,powietrze itd użyj opcji szukaj jest dość napisane na tym forum EOT
To żeś pomógł , akurat tak sie składa ze mało jest na temat mtdi na tym forum, i opja szukaj "pompa powietrze" mało daje co mam piernik do wiatraka, Wiem ze tematów na forum n.t uszczelek i kopcenia na biało jest sporo ale nie o to chodzi w tym topiku, a EOT to może być jedynie z mojej strony lub moderatora forum:)

Dodam ze po uruchomieniu i przygazowaniu zaczyna robic na 3 garach a potem odrazu gasnie
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 13:26 przez punxbrygade, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lortprodisz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 19, 2007 16:49
Lokalizacja: legnica
Kontakt:

Post autor: lortprodisz » wt paź 28, 2008 20:13

WYKONAJ POMIAR KOMPRESJI NA POSZCZEGÓLNYCH CYLINDRACH,POTEM SPRAWDZ WTRYSKI I POMPE,TEZ MAM MTDI-KA I JAK NARAZIE ZERO PROBLEMÓW :grin:


GDZIE KUCHAREK SZEŚĆ TAM CIOSÓW DWANAŚCIE

Awatar użytkownika
Tygryscb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 27, 2007 16:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tygryscb » czw paź 30, 2008 21:26

lortprodisz pisze:TEZ MAM MTDI-KA I JAK NARAZIE ZERO PROBLEMÓW :grin:
Hej
Jak na razie nie przedstawiałem się na forum ale mam zamiar to uczynić w odpowiednim miejscu wiec nie bedę od tego zaczynał.

Razem punxprygade dłubiemy przy busach T3 z rożnymi efektami i obaj postanowiliśmy wstawić 1Z-ty na mechanicznych pompach. Jak możesz napisz jak masz "skonfigurowaną" swoją pompę.?

Ja zapodałem 460 494 455 (Peugeot 1.9TD) na razie na 9mm ale jutro najdalej w sobotę wkładam 11mm od cromy ale nie wiem którą fale zostawić tą co jest z ...455 czy cromoską??

Pozdrawiam
Tygryscb
Ostatnio zmieniony czw paź 30, 2008 21:27 przez Tygryscb, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości