Opornik\rezystor wentylatora nawiewu.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Opornik\rezystor wentylatora nawiewu.
Witam!
Spalił się mi opornik(rezystor) od regulacji obrotów silnika nawiewu (wentylator działa mi tylko na 4 biegu). Chodzi mi o to czy ktoś przypadkiem nie zna wartości tych oporników które tam zostały użyte bo z oryginalnego nie idzie nic odczytać i jaki prąd bierze albo powinien brać na poszczególnych biegach wentylator lub też jakiej on jest mocy.
był bym wdzięczny za pomoc
pozdrawiam.
Spalił się mi opornik(rezystor) od regulacji obrotów silnika nawiewu (wentylator działa mi tylko na 4 biegu). Chodzi mi o to czy ktoś przypadkiem nie zna wartości tych oporników które tam zostały użyte bo z oryginalnego nie idzie nic odczytać i jaki prąd bierze albo powinien brać na poszczególnych biegach wentylator lub też jakiej on jest mocy.
był bym wdzięczny za pomoc
pozdrawiam.
dzidek-85
A jesteś pewien że spalił się opornik? Jeśli był sprawny (nie "zadrutowany") bezpiecznik termiczny to on się spalił zabezpieczając oporniki. Bezpiecznik taki jest do kupienia w sklepie elektronicznym za kilka złotych (coś chyba koło 3zł) tylko ważna jest temperatura zadziałania (podana na bezpieczniku) i umiejętne wstawienie nowego (jeśli byś lutował to ostrożnie aby nie przegrzać - najlepiej trzymając wyprowadzenie w metalowych cążkach dla odprowadzania ciepła).
[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 14:24 ]
Wygląda to tak :
http://www.poltronic.com.pl/photo/26663.jpg
Te cylindryczne, tylko nie kojarzę jaki tam siedzi, trzeba odczytać wartości ze starego, chyba że ktoś ostatnio wymieniał i pamięta.
[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 14:24 ]
Wygląda to tak :
http://www.poltronic.com.pl/photo/26663.jpg
Te cylindryczne, tylko nie kojarzę jaki tam siedzi, trzeba odczytać wartości ze starego, chyba że ktoś ostatnio wymieniał i pamięta.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
dzidek-85, to masz do wymiany:
Nie ma sensu kombinować.
Cena, np: http://moto.allegro.pl/item466779795_op ... ibiza.html
a można kupić sporo taniej.
Nie ma sensu kombinować.
Cena, np: http://moto.allegro.pl/item466779795_op ... ibiza.html
a można kupić sporo taniej.
Ja u siebie "zadrutowałem" (zmostkowałem) ten bezpiecznik i nic się nie dzieje i dziać nie powinno. Oprócz zabezpieczenia termicznego, jest przecież jeszcze zwykły bezpiecznik, także nic się nie powinno stać.
Ps. ten bezpiecznik ma chyba wartość 175 st C (o ile dobrze pamiętam).
Ps. ten bezpiecznik ma chyba wartość 175 st C (o ile dobrze pamiętam).
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ja u siebie "zadrutowałem" (zmostkowałem) ten bezpiecznik i nic się nie dzieje i dziać nie powinno. Oprócz zabezpieczenia termicznego, jest przecież jeszcze zwykły bezpiecznik, także nic się nie powinno stać.
No nie koniecznie - bezpiecznik jest po to, aby zabezpieczyć układ, przewody przed zbyt dużym poborem prądu, a nie temperaturą. Rezystory nagrzewają się podczas pracy. Jeżeli np. silnik wentylatora będzie przyblokowany, to na rezystorze będzie odkładało się większe ciepło, niż w normalnych marunkach pracy, pomimo, że pobór prądu przez cały układ będzie poniżej prądu bezpiecznika. Rezystory mogą się przegrzać, spalić, a może też nadtopić obudowę nawiewów. Dodatkowo powietrze nadmuchiwane przez wentylator chłodzi te rezystory - a jeżeli wentylator będzie przyblokowany to tego chłodzenia nie będzie, lub będzie słabe.
No nie koniecznie - bezpiecznik jest po to, aby zabezpieczyć układ, przewody przed zbyt dużym poborem prądu, a nie temperaturą. Rezystory nagrzewają się podczas pracy. Jeżeli np. silnik wentylatora będzie przyblokowany, to na rezystorze będzie odkładało się większe ciepło, niż w normalnych marunkach pracy, pomimo, że pobór prądu przez cały układ będzie poniżej prądu bezpiecznika. Rezystory mogą się przegrzać, spalić, a może też nadtopić obudowę nawiewów. Dodatkowo powietrze nadmuchiwane przez wentylator chłodzi te rezystory - a jeżeli wentylator będzie przyblokowany to tego chłodzenia nie będzie, lub będzie słabe.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Lipek81, oczywiście, masz rację. Baaaaaaardzo to wszystko uprościłem. Zakładałem też, że wentylator jest sprawny, więc "teoretycznie" nie powinno się nic dziać. Ten opornik wykonany jest z drutu, także nie powinien się "spalić". Jedyne co może się stać, to (ale to naprawdę w skrajnym wypadku) stopienie obudowy, w którą wchodzi ta opornica. A jeżeli wentylator jest niesprawny (zatarty lub chodzi ciężko), wtedy potrzeba więcej prądu niż normalnie i tu właśnie wkracza bezpiecznik. Także moim zdaniem ten bezpiecznik termiczny nie jest niezbędny. Można bez niego śmiało hasać. Montaż nowego bezpiecznika to tak jak pisał wyżej zodiak, bardzo łatwo jest go spalić podczas lutowania, tymbardziej, że przynajmniej u mnie, nie było tak łatwo z lutowaniem (ori jest zaciśnięty w stalowych chwytakach). Ja wyciąłem bezpiecznik i do drucików od starego dolutowałem kawałek przewodu. Działa i nic się nie pali
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]
ja to jak na razie zmostkowałem tzn do jutr bo jutro kupię ten bezpiecznik termiczny i zrobię to jak być powinno.a wie może ktoś jak rozebrać ten cholerny wentylator ?? bo ja próbowałem i moja próba zakończyła się fiaskiem, tzn. doszedłem do momentu że zdjąłem tę zawleczkę z dołu i wszystkie podkładki i chciałem oddzielić wirnik od stojana i mi się to nie udało uderzałem to lekko młotkiem ale też nie pomogło. pomoże ktoś ??
dzidek-85
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2148
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: ni ma
- Silnik: nima
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 196 gości