Opornik\rezystor wentylatora nawiewu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dzidek-85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 11:53
Lokalizacja: Turza Śląska

Opornik\rezystor wentylatora nawiewu.

Post autor: dzidek-85 » pn paź 27, 2008 14:55

Witam!

Spalił się mi opornik(rezystor) od regulacji obrotów silnika nawiewu (wentylator działa mi tylko na 4 biegu). Chodzi mi o to czy ktoś przypadkiem nie zna wartości tych oporników które tam zostały użyte bo z oryginalnego nie idzie nic odczytać i jaki prąd bierze albo powinien brać na poszczególnych biegach wentylator lub też jakiej on jest mocy.
był bym wdzięczny za pomoc


pozdrawiam.


dzidek-85

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn paź 27, 2008 15:06

A jesteś pewien że spalił się opornik? Jeśli był sprawny (nie "zadrutowany") bezpiecznik termiczny to on się spalił zabezpieczając oporniki. Bezpiecznik taki jest do kupienia w sklepie elektronicznym za kilka złotych (coś chyba koło 3zł) tylko ważna jest temperatura zadziałania (podana na bezpieczniku) i umiejętne wstawienie nowego (jeśli byś lutował to ostrożnie aby nie przegrzać - najlepiej trzymając wyprowadzenie w metalowych cążkach dla odprowadzania ciepła).

[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 14:24 ]
Wygląda to tak :
http://www.poltronic.com.pl/photo/26663.jpg
Te cylindryczne, tylko nie kojarzę jaki tam siedzi, trzeba odczytać wartości ze starego, chyba że ktoś ostatnio wymieniał i pamięta.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » pn paź 27, 2008 15:52

dzidek-85, to masz do wymiany:
Obrazek

Nie ma sensu kombinować.

Cena, np: http://moto.allegro.pl/item466779795_op ... ibiza.html

a można kupić sporo taniej.



dzidek-85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 11:53
Lokalizacja: Turza Śląska

Post autor: dzidek-85 » pn paź 27, 2008 15:55

on jest oryginalnie zamontowany(zgrzewane styki są), wziąłem miernik do ręki i faktycznie jest uszkodzony ten bez bezpiecznik termiczny. No to zaoszczędziłem dużo kasy. a na jaką on jest temperaturę ??


dzidek-85

Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » pn paź 27, 2008 16:01

Ja u siebie "zadrutowałem" (zmostkowałem) ten bezpiecznik i nic się nie dzieje i dziać nie powinno. Oprócz zabezpieczenia termicznego, jest przecież jeszcze zwykły bezpiecznik, także nic się nie powinno stać.

Ps. ten bezpiecznik ma chyba wartość 175 st C (o ile dobrze pamiętam).


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn paź 27, 2008 16:37

Ja u siebie "zadrutowałem" (zmostkowałem) ten bezpiecznik i nic się nie dzieje i dziać nie powinno. Oprócz zabezpieczenia termicznego, jest przecież jeszcze zwykły bezpiecznik, także nic się nie powinno stać.
No nie koniecznie - bezpiecznik jest po to, aby zabezpieczyć układ, przewody przed zbyt dużym poborem prądu, a nie temperaturą. Rezystory nagrzewają się podczas pracy. Jeżeli np. silnik wentylatora będzie przyblokowany, to na rezystorze będzie odkładało się większe ciepło, niż w normalnych marunkach pracy, pomimo, że pobór prądu przez cały układ będzie poniżej prądu bezpiecznika. Rezystory mogą się przegrzać, spalić, a może też nadtopić obudowę nawiewów. Dodatkowo powietrze nadmuchiwane przez wentylator chłodzi te rezystory - a jeżeli wentylator będzie przyblokowany to tego chłodzenia nie będzie, lub będzie słabe.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » pn paź 27, 2008 17:17

A wszystko skończy się stopionymi blaszkami na panelu regulacji. Najpierw stopią się plastiki przewodzące światło, potem czarny plastik na pokrętle i sam panel.

Powodzenia w sztukowaniu.



Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » pn paź 27, 2008 17:25

Lipek81, oczywiście, masz rację. Baaaaaaardzo to wszystko uprościłem. Zakładałem też, że wentylator jest sprawny, więc "teoretycznie" nie powinno się nic dziać. Ten opornik wykonany jest z drutu, także nie powinien się "spalić". Jedyne co może się stać, to (ale to naprawdę w skrajnym wypadku) stopienie obudowy, w którą wchodzi ta opornica. A jeżeli wentylator jest niesprawny (zatarty lub chodzi ciężko), wtedy potrzeba więcej prądu niż normalnie i tu właśnie wkracza bezpiecznik. Także moim zdaniem ten bezpiecznik termiczny nie jest niezbędny. Można bez niego śmiało hasać. Montaż nowego bezpiecznika to tak jak pisał wyżej zodiak, bardzo łatwo jest go spalić podczas lutowania, tymbardziej, że przynajmniej u mnie, nie było tak łatwo z lutowaniem (ori jest zaciśnięty w stalowych chwytakach). Ja wyciąłem bezpiecznik i do drucików od starego dolutowałem kawałek przewodu. Działa i nic się nie pali :D :bigok:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

dzidek-85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 11:53
Lokalizacja: Turza Śląska

Post autor: dzidek-85 » pn paź 27, 2008 17:29

ja to jak na razie zmostkowałem tzn do jutr bo jutro kupię ten bezpiecznik termiczny i zrobię to jak być powinno.a wie może ktoś jak rozebrać ten cholerny wentylator ?? bo ja próbowałem i moja próba zakończyła się fiaskiem, tzn. doszedłem do momentu że zdjąłem tę zawleczkę z dołu i wszystkie podkładki i chciałem oddzielić wirnik od stojana i mi się to nie udało uderzałem to lekko młotkiem ale też nie pomogło. pomoże ktoś ??


dzidek-85

Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2152
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Post autor: majster heniek » pn paź 27, 2008 19:18

dzidek-85, przeczytaj ten temat
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=48983
jest tam do mk2 i mk3


Obrazek

gooral1.4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw sty 18, 2007 18:17
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: gooral1.4 » ndz gru 20, 2009 21:18

mam pytanie. jak sie dostać do tego opornika, gdzie on sie znajduje?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 183 gości