Szczeki jeszcze dobre, a hamulce słabiutkie ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

morys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 12:59
Lokalizacja: podbeskidzie SB

Szczeki jeszcze dobre, a hamulce słabiutkie ?

Post autor: morys » ndz paź 26, 2008 20:44

Z przodu wymieniłem klocki bo juz piszczały ale z tyłu okładziny na szczękakach mają jeszcze po ok. 3 mm.
Przeczyściłem porządnie płótnem ściernym szczęki i bębny lecz niestety chamulców z tyłu brak.
Czy jak wymienie na nowe to będę miał lepsze chamulce.
Jaki koszt mnie czeka ?


Pozdrawiam
[URL=http://chomikuj.pl/boryspol1?b=1][IMG]http://images.chomikuj.pl/button/boryspol1.gif[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » ndz paź 26, 2008 21:16

Witam 3 mm to niewiele wymien sobie szczęki lepiej . I sprawdz bębny jesli mają gruby rant to też się kwalifikuje do wymiany . Koszty :bębny od 50zł około a szczęki od 35zł około. Przyczyną może byc regulator siły chamowania może byc zatarty. koszty 180-350zł Obrazek

[ Dodano: 26 Paź 2008 20:18 ]
A oto regulator siły hamowania.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz paź 26, 2008 22:38

Przede wszystkim zacznij od najmniejszych kosztów. Sprawdź czy hamulce z tyłu nie są zapowietrzone. Jeśli były by zapowietrzone mimo że nic przy nich nie grzebałeś,albo nie dało by się ich odpowietrzyć: wymień cylinderki koszt to 50zł za komplet Delphi. Jeśli ręczny masz słaby, zwłaszcza po zdjęciu szczęk, oznacza to że regulator luzu źle funkcjonuje. By problem minął wystarczy odpowietrzyć hamulce i pare razy zahamować.



morys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 12:59
Lokalizacja: podbeskidzie SB

Post autor: morys » ndz paź 26, 2008 22:40

A jak sprawdzić czy to nie aby regulator ?
Jutro oczywiście jadę kupić szczęki.
Kupię 4MAX bo BOSCH to 3 razy drożej :(

edit
kwietek Nie grzebałem nic w układzie.
Czemu miałyby sie zapowietrzyć ?
Ostatnio zmieniony ndz paź 26, 2008 23:02 przez morys, łącznie zmieniany 2 razy.


Pozdrawiam
[URL=http://chomikuj.pl/boryspol1?b=1][IMG]http://images.chomikuj.pl/button/boryspol1.gif[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn paź 27, 2008 22:34

Cylinderki z czasem starzeją się i podlegają zużyciu, guma która je uszczelnia parcieje i przedostaje się powietrze do układu(nie muszą wcale cieknąć by być niesprawne, jak wiadomo powietrze ma mniejszą gęstość od płynu więc wystarczą mu drobniejsze nieszczelności). Sprawdź sobie czy się nie zapowietrzył może unikniesz niepotrzebnych kosztów.



Awatar użytkownika
mustang7
DestructionDriver
DestructionDriver
Posty: 270
Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: mustang7 » pn paź 27, 2008 23:33

u mnie tez okladziny na szczekach byly dobre - prawie nie zużyte a nie bylo hamulcy ... okazalo sie ze wystarczylo wymienic bębny bo to one były zjechane, więc sprawdź też bębny :)
Ostatnio zmieniony pn paź 27, 2008 23:58 przez mustang7, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego :D
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L

morys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 12:59
Lokalizacja: podbeskidzie SB

Post autor: morys » pn paź 27, 2008 23:34

Masz rację.
Nie miałem dzisiaj czasu i nie kupiłem jeszcze szczęk.
Jutro moze wcześniej wróce z roboty to sprawdzę czy nie zapowietrzone.
Jak bedzie sie dało ruszyc odpowietrzniki :(


Pozdrawiam
[URL=http://chomikuj.pl/boryspol1?b=1][IMG]http://images.chomikuj.pl/button/boryspol1.gif[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt paź 28, 2008 11:29

Nie powinienieś mieć problemów z odpowietrznikami, nie rdzewieją na gwincie i raczej nie zapiekają się, odkręca się je z reguły kluczem 7.



Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » wt paź 28, 2008 13:26

kwietek pisze:Nie powinienieś mieć problemów z odpowietrznikami, nie rdzewieją na gwincie i raczej nie zapiekają się, odkręca się je z reguły kluczem 7.
To ciekawe co piszesz, ja u siebie chciałem odpowietrzyć cały tył przy wymianie płynu hamulcowego i ukręciłem oba odpowietrzniki (były po prostu zgnite). Skończyło się na wymienie cylinderków.

[ Dodano: 28 Paź 2008 12:29 ]
morys, sprawdź w ogóle czy tłoczki w cylinderkach sie ruszają (powinny chodzić w palcach), mogą być po prostu zapieczone.
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 13:30 przez Gangst3R, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt paź 28, 2008 19:41

Widocznie powszedni właściel postanowił sobie oszczędzić 20zł, takie oszczędności bardzo szybko się mszczą... Stal z której zrobione są zaworki (dobrej firmy) zawiera znacznie ilości molibdenu, niklu, chromu itd... które uodparniają ją na korozję chemiczną, jeśli stal jest podła efekt jest taki jak opisałeś :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 341 gości