"gwizd turbiny "

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » pt paź 24, 2008 22:28

nagraj najlepiej posłuchamy


<wymoderowano>

Awatar użytkownika
darekdaroo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: darekdaroo » sob paź 25, 2008 18:56

a wiec gwizdanie turbinki jest spowodowane uszkodzoną obudową turbiny na 100 % Pozdro



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » sob paź 25, 2008 22:58

hehe a ja stawiam ze przy zbijaniu muszli wydechowej (która jest zapieczona i ja ciezko zbic) skrzywili lopaty lub walek i dlatego turbo wyje najczestsza przyczyna po czyszczeniu kierownic
turbo nie moze wyc bo skonczy sie to wczesniej czy pózniej taka awarja ze turbo bedzie sie nadawac na zlom a w najgorszym wypadku moze dojsc do powaznej awarji silnika wzszystko zalezy kto jak jezdzi jak ktos ma ciezka noge i lubi ladowac V-maxem to dlugo nie pojezdzi a jak ktos jezdzi spokojnie to pojezdzi
widzialem tez takie takich partaczy (pseldo regeneratorów) ze turbo bylo dobre naciagneli goscia na regeneracje i po robocie bylo tak ze turbo wylo maxymalnie powiedzialem gosciowi ze zamiast naprawic to popsuli
pozdrawiam



Awatar użytkownika
darekdaroo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: darekdaroo » ndz paź 26, 2008 10:57

powiedzieli ze to zrobią na swój koszt wiec mnie to nie interesuje ma byc zrobione.



Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

"gwizd turbiny "

Post autor: sroger » pn sie 25, 2014 14:51

Panowie, u mnie też jest gwizd przy ponad 2000 obrotów,golf 3 1.9tdi 90KM 1z.
Zauważyłem że mam plecionke-łącznik elastyczny układu wydechowego naderwana dookoła.
Ale jest w miarę sztywno i się trzyma.
Czy powodem takiego przerazliwego dzwieku może być ten łącznik?
Zawsze było delikatnie słychać tą turbine, ale tak normalnie,a teraz,poprostu dzwiek jakby pasek piszczal .


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

"gwizd turbiny "

Post autor: GMS » pn sie 25, 2014 21:36

to takie diagnozowanie na odległość.
może jest dziura w dolocie i powietrze pod ciśnieniem ucieka bokiem dla tego gwiżdże a może i turbina umiera...



Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Re: "gwizd turbiny "

Post autor: yosef99 » sob sie 30, 2014 18:18

temat trochę odgrzewany ale może komuś się przyda...
wczoraj mieliśmy problem z gwizdaniem po powrocie auta od "mechanika", okazało się że EGR nie był dokręcony (dolna śruba).
Jeżeli ktoś doświadcza podobnego problemu to można sprawdzić czy któraś śruba się nie popuściła i nie zrobiła się nieszczelność



Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

"gwizd turbiny "

Post autor: sroger » pt paź 17, 2014 14:50

U mnie się rozwiązało.
Miałem walnieta rurę od intercoolera, poza tym była nieoryginalna,miała nieszczelność i nie była spasowana perfect.
Owinalem ją izolacją i szarą taśmą, zlaczylem starymi cybantami, myślałem że to ona wydaje taki dzwiek.
Ale dzwiek był dalej taki sam,więc myslalem że to jednak turbo się rozwaliło.
Ale kupiłem od jednego z.naszych z.forum oryginalną rurę lekko używaną ale w.bdb stanie,dwa nowe cybanty.
Zmontowalem i jak.ręka odjal.
Błoga cisza :okej:


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
kryters
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw lut 08, 2007 18:13
Lokalizacja: Wrocław

"gwizd turbiny "

Post autor: kryters » wt lis 11, 2014 00:17

Podepnę się pod temat bo mam podobny problem :-( Turbo zaczęło mi dosyć głośno gwizdać. Tylko pod obciążeniem (tzn jak się załącza) nawet na 1 biegu słychać. Myślałem że jest jakaś nieszczelność w dolocie ale nic nie znalazłem. W sumie na stracie mocy nic nie zauważyłem i oleju również nie ubywa. Dzisiaj dostałem się do turbiny i mniej więcej tak to wygląda jak na fotkach. Na wirniku jest niewielki luz. Łopatki wyglądają chyba dobrze? Czy może być jakaś nieszczelność w miejscu gdzie pracuje sztanga? Bo jak widać na foto jest tam trochę okopcone. Mozliwe że gdzieś w tamtym miejscu pękła obudowa turbiny?
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

"gwizd turbiny "

Post autor: GMS » wt lis 11, 2014 11:06

To okopcenie jest przez już trochę wyrobioną ośkę dźwigni sterowania kierownicami na pewno nie przez jakieś tam pęknięcie, nigdy się z tym nie spotkałem
Gwizd może dawać wirnik od strony ssącej który dotkną do obudowy przy wysokich obrotach co może oznaczać zbyt duży luz lub rozważenie niestety , czasami bywa że jest szybki zgon wirnik zaczepia o obudowę i się urywa, miałem tak osobiście jak jechałem z właścicielem i robiłem diagnostykę



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

"gwizd turbiny "

Post autor: italiano_83 » wt lis 11, 2014 11:54

Nie ma reguły, jedna świata druga nie, moja pogwizduje odkąd kupiłem golfa prawie 6 lat i żyje. Zrób logi może doładowanie się podwiesza. Że dostała luzu to nie ma co się dziwić, przebieg robi swoje. Nikt tego nie robił żeby wytrzymało 300kkm +.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Re: "gwizd turbiny "

Post autor: daniel.wwe » wt lis 11, 2014 13:18

To ze turbo pogwizduje jeszcze o niczym nie swiadczy. Niektorzy mowia ze jak gwizdze to zlom. U mnie podobnie jak u kolegi italiano_83 odkad kupilem auto (5 lat) tez pogwiazuje i ma sie dobrze :bigok:
Chyba ze gwizdze Ci dosc glosno i gwizd pojawil sie z dnia na dzien.. ale w pierwszej kolejnosci zrob logi


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
kryters
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw lut 08, 2007 18:13
Lokalizacja: Wrocław

"gwizd turbiny "

Post autor: kryters » śr lis 12, 2014 18:57

Wcześniej żadnego gwizdania nie było. Stało się to po tym jak przeleciałem autostradą odcinek ok 10 km. Autko ma już obecnie 270tys km (wcześniej nic z turbiną nie było robione).
Dzisiaj nagrałem filmik z jazdy... posłuchajcie :bigok: https://www.dropbox.com/s/v8prql0008ili ... 9.mp4?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekko okno od pasażera uchylone. Tel leży na siedzeniu.



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

"gwizd turbiny "

Post autor: stefano189 » śr lis 12, 2014 22:46

nie chcę Cię martwić, ale to już chyba ostatnie podrygi tej turbiny. Ona nie gwiżdże, ona już wyje, a to nie najlepiej o niej świadczy. Lepiej do niej zajrzyj, sprawdź luz. W razie konieczności wymień .


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 186 gości