Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9270
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt paź 24, 2008 21:00

Moze ktos wie jak sie charakteryzuje przebieg opornosci na tym czujniku temp. ale nie na obwodzie idacym do szafy tylko do ECU. Dane ktore podal kolega wczesniej to sa z autodaty i tam chodzi wlasnie o obwod na zegary.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt paź 24, 2008 21:29

wesol pisze:Dane ktore podal kolega wczesniej to sa z autodaty i tam chodzi wlasnie o obwod na zegary.
nie ... pin 1 i 3 to obwód do ECU
po za tym oszukując ECU nie masz ochrony koła dwumasowego, więc idąc tym tropem równie dobrze możesz przekodować sterownik na automat ...



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9270
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob paź 25, 2008 09:25

damcio151 pisze:pin 1 i 3 to obwód do ECU
Faktycznie. Nie zauwazylem ze ten czujnik jest odwrotnie i piny sie pozamienialy.
damcio151 pisze:więc idąc tym tropem równie dobrze możesz przekodować sterownik na automat ...
Tego nie zkumałem. A tak na marginesie to czemu dostaje ta dwumasa w tylek przy rozruchu? Chodzi oto ze najpierw silnik sie wkreca troszke na obroty a potem zwalnia do jalowych? Na ile jet to grozne bo mi sie wydaje, ze raczej nie jest to takie straszne.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 25, 2008 19:28

chodzi o to, że ciepły silnik nie dostaje paliwa dopóki nie osiągnie powyżej 250 obr ... więcej tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1665628



DAMiANO_Ibi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr paź 22, 2008 22:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: DAMiANO_Ibi » sob paź 25, 2008 20:29

Hey! Co to za temperatura w kanale 05 jest wyświetlana podczas zmiany dawki rozruchowej? Miałem tam ok 40*C. Autko zimne i na dworze też zimno.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob paź 25, 2008 21:35

DAMiANO_Ibi pisze:Hey! Co to za temperatura w kanale 05 jest wyświetlana podczas zmiany dawki rozruchowej? Miałem tam ok 40*C. Autko zimne i na dworze też zimno.
Taka temp. masz na zimno po nocy?? U mnie jest 30st jak nawet autko postoi 5 h po jeździe. Po nocy w garażu mam ok 12 st. Jak za duża różnica to czujnik temp. do wymiany



DAMiANO_Ibi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr paź 22, 2008 22:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: DAMiANO_Ibi » sob paź 25, 2008 21:54

Taka temp. masz na zimno po nocy?? U mnie jest 30st jak nawet autko postoi 5 h po jeździe. Po nocy w garażu mam ok 12 st. Jak za duża różnica to czujnik temp. do wymiany
Autko stało na dworze po pracy ok 2h. Dwa miesiące temu jak podłączyłem VAGa to wyskoczył błąd czujnika temperatury, więc go wymieniłem i teraz niby jest OK. Jutro sprawdzę jaka będzie temperatura po nocy. Może ktoś podpowie gdzie można sprawdzić w VAGu czujnik temperatury jaką pokazuje wartość i porównać go z wskazaniem na zegarze.
Ostatnio zmieniony sob paź 25, 2008 22:22 przez DAMiANO_Ibi, łącznie zmieniany 2 razy.



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » czw lis 13, 2008 23:17

a wktorym kanale da sie wydluzyc czas grzania swiec?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw lis 13, 2008 23:43

DAMiANO_Ibi pisze:
Taka temp. masz na zimno po nocy?? U mnie jest 30st jak nawet autko postoi 5 h po jeździe. Po nocy w garażu mam ok 12 st. Jak za duża różnica to czujnik temp. do wymiany
Autko stało na dworze po pracy ok 2h. Dwa miesiące temu jak podłączyłem VAGa to wyskoczył błąd czujnika temperatury, więc go wymieniłem i teraz niby jest OK. Jutro sprawdzę jaka będzie temperatura po nocy. Może ktoś podpowie gdzie można sprawdzić w VAGu czujnik temperatury jaką pokazuje wartość i porównać go z wskazaniem na zegarze.
Wejdz w grupe 007 rano nie odpalając auta tam bedzie temp. wody, zasysanego powietrza i paliwa, wszytskie maja byc temp. zbliżone i podobne do temp. otoczenia- odchyły do 5st dopuszczalne. Jak wejdziesz w instrumenty tam w blokach bedzie ile jest na zegarach potem porównaj to z grupa 007 w logach- ale to dopiero po nagrzaniu.

[ Dodano: Czw 13 Lis, 2008 ]
macem pisze:a wktorym kanale da sie wydluzyc czas grzania swiec?
Co Ci da wydłużenie czasu grzania świec jak one działają dopiero poniżej 5 stC



Awatar użytkownika
TuneFORCE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: pt lis 14, 2008 10:51
Lokalizacja: Trondheim
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » pt lis 14, 2008 16:34

sebastuss pisze:witam ............

chcialbym sie dowiedziec jak sie zmienia mapy startowe wkoncu to ludzie robia :grin: ewentualnie ocenie czy sam dam rade czy bede musial sie udac do tunera

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 20:33 przez TuneFORCE, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » sob lis 15, 2008 01:32

Mam podobny problem do kilku tutaj opisanych.
Po chlodniejszej nocy ciezko zapala.
Zapala w pierwszej probie, ale chwile na rozruszniku, juz ma zapalic, znow rozrusznik i zapala. Pozniej wszystko gra. Przejade 5 km, postawie na 4 godziny na chlodzie, wracam i zapala od reki. W kazdym innym przypadku rowniez zapala swietnie.

Adaptacja kanal 5-> nic nie moge zmieniac.
32768 mam w kanale 2, max wartosc 32775
000BS druga wartosc 38.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lis 15, 2008 01:37

kompot pisze:Mam podobny problem do kilku tutaj opisanych.
Po chlodniejszej nocy ciezko zapala.
Zapala w pierwszej probie, ale chwile na rozruszniku, juz ma zapalic, znow rozrusznik i zapala. Pozniej wszystko gra. Przejade 5 km, postawie na 4 godziny na chlodzie, wracam i zapala od reki. W kazdym innym przypadku rowniez zapala swietnie.

Adaptacja kanal 5-> nic nie moge zmieniac.
32768 mam w kanale 2, max wartosc 32775
000BS druga wartosc 38.
zeby zmienic musisz mieć pełna wersję vaga - taki napis na zielono jak w linku http://www.ross-tech.com/vag-com/tour-o ... llyreg.png wtedy zmienisz i moze sz podciagnac kat wtrysku na optymalny



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » sob lis 15, 2008 14:29

Dobra, nie wpisalem loginu...

Zrobilem probe z 33000. Nie widze zbytnio roznicy.
Nie zrobilem drugiej proby, bo w moim przypadku jakiekolwiek odpalenie na 5 sekund tudziez przjechanie 5 km i zostawienie auta na kilka godzin daje w rezultacie bdb odpalanie.
Czy drugie pole w 000BS powinno sie zmieniac? U mnie caly czas te 38.
W TDI timing os X to temp paliwa? Mialem wartosc 72 zdaje sie. Silniki zimny.
Ostatnio zmieniony sob lis 15, 2008 16:04 przez kompot, łącznie zmieniany 1 raz.



wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » wt lis 25, 2008 22:46

Witam,

Przeczytałem cały ten temat bo mam podobny problem: Bora AHF, na zimnym silniku zapalała ale nie zbyt dobrze, na ciepłym zapalała. Podłączyłem VAga i widniał błąd czujnkina temp., ale przy wymianie zauważyłem, że został przecięty kabel od czujnika temp.
Podłączyłem i skasowałem błędy - po czym zimny silnik zapalił, rozgrzałem i Coolant temp. była stabilna ok 80st.C. Wyłączyłem żeby zapalić ponownie - udało sięto tylko po dodaniu gazu.

W tym temacie głównie opisujecie jak zmienić mape, mnie natomiast interesuje co należy wymienić, żeby zapalał tak jak należy.

Pozdrawiam
Wojciech



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości