Pytania o montaż zawieszenia gwintowanego do Golfa 3
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Pytania o montaż zawieszenia gwintowanego do Golfa 3
Kupiłem zawieszenie gwintowane firmy TA TECHNIX i mam pytanie o jego montaż.
1. Czytalem na forum, ze nie musze w ogole uzywac sciagacza do sprezyn, bo teoretycznie powinienem sobie poradzic bez niego - to prawda?
2. Jak sie powinno skrecac gwint? Zalozyc wszystkie 4 amortyzatory i potem suwmiarka w reke i moge od razu np. -80 skrecic na jednym kole, potem przejsc na kolejne i tez -80, itd.?
3. Te talerzyki na przodzie i tyle zastepuja talerzyki ktore normalnie wystepuja w zawieszeniu w Golfie 3? Bo jesli tak, to gwint jest taki sam dla Golfow przed i po '94. Dobrze rozumuje? Ze starego zawieszenia z przodu przekladam gorna srube i ten gorny talerzyk w kielichu, tak? A z tylu co robie?
Zakupiłem nowe łożyska i poduszki na przód, a w poniedziałek jadę kupić gumy na tył.
Tak wygląda gwint na przód
Tak wygląda oryginalnie góra gwintu na przód
Jak rozumiem odkręcam nakrętkę
i zakładam łożysko i poduszkę i skręcam tą nakrętką, którą przed chwilą ściągnąłem
Natomiast to mój gwint na tył
A tutaj co muszę zrobić z tymi dwoma nakrętkami?
Przepraszam za może lamerskie pytania, ale gwintu nigdy nie montowalem, a na forum szukajac wg hasel "gwint", "montaz" nic nie znalazlem w wyszukiwarce
1. Czytalem na forum, ze nie musze w ogole uzywac sciagacza do sprezyn, bo teoretycznie powinienem sobie poradzic bez niego - to prawda?
2. Jak sie powinno skrecac gwint? Zalozyc wszystkie 4 amortyzatory i potem suwmiarka w reke i moge od razu np. -80 skrecic na jednym kole, potem przejsc na kolejne i tez -80, itd.?
3. Te talerzyki na przodzie i tyle zastepuja talerzyki ktore normalnie wystepuja w zawieszeniu w Golfie 3? Bo jesli tak, to gwint jest taki sam dla Golfow przed i po '94. Dobrze rozumuje? Ze starego zawieszenia z przodu przekladam gorna srube i ten gorny talerzyk w kielichu, tak? A z tylu co robie?
Zakupiłem nowe łożyska i poduszki na przód, a w poniedziałek jadę kupić gumy na tył.
Tak wygląda gwint na przód
Tak wygląda oryginalnie góra gwintu na przód
Jak rozumiem odkręcam nakrętkę
i zakładam łożysko i poduszkę i skręcam tą nakrętką, którą przed chwilą ściągnąłem
Natomiast to mój gwint na tył
A tutaj co muszę zrobić z tymi dwoma nakrętkami?
Przepraszam za może lamerskie pytania, ale gwintu nigdy nie montowalem, a na forum szukajac wg hasel "gwint", "montaz" nic nie znalazlem w wyszukiwarce
Ostatnio zmieniony pt wrz 03, 2010 13:32 przez Kri$, łącznie zmieniany 1 raz.
takKri$ pisze:1. Czytalem na forum, ze nie musze w ogole uzywac sciagacza do sprezyn, bo teoretycznie powinienem sobie poradzic bez niego - to prawda?
nie ma znaczeni przy przed zalozniem czy po maja byc tak samo obnizone na 1 osi obnmizasz zakaldasz kolo jedziesz kilkastem metrów hamujesz przyspeiszasz sie ulozy troche sprawdz czy ci pasuje jesli za nisko to podnosisz itpKri$ pisze:2. Jak sie powinno skrecac gwint? Zalozyc wszystkie 4 amortyzatory i potem suwmiarka w reke i moge od razu np. -80 skrecic na jednym kole, potem przejsc na kolejne i tez -80, itd.?
takKri$ pisze:3. Te talerzyki na przodzie i tyle zastepuja talerzyki ktore normalnie wystepuja w zawieszeniu w Golfie 3?
takKri$ pisze:Bo jesli tak, to gwint jest taki sam dla Golfow przed i po '94. Dobrze rozumuje?
masz ten gwint z fotki odkrecasz nakretkeKri$ pisze:Ze starego zawieszenia z przodu przekladam gorna srube i ten gorny talerzyk w kielichu, tak?
dajesz na to lozysko i poduszke i na to specjalna nakretke do tej poduszki a nie tą co jest na fotkach! ta na fotkach to jest to nakretka ktora idzie na samym koncu pod maska
z tylu niczym nie rozni sie to od seriiKri$ pisze:A z tylu co robie?
zostawiasz tylko 1 nakretke z tych co na foto
nakladasz 1 gumowa poduszke wasadza do auta amorki i od góry odpowiednio poduszke z tymi blaszkami i przykrecasz jak w serii
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
- Fredi88
- Storm Beige
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 18:52
- Lokalizacja: Hönigsberg
- Kontakt:
tez mam ta technixa wiec pozwole sobie powiedziec kilka rzeczy
zawias calkiem mily, wg mnie w 100% wart swojej ceny. Jak dla mnie to male nierownosci wybiera lepiej niz seria... gorzej jak jest juz np polatana jezdznia no to wtedy zatrzesie buda... ale wg mnie i tak betonu nie ma. Moglby byl troche twardszy w mk2 mialem kit Koni i byl o wiele twardszy wiec moze przyzwyczajenie... no i dla mnie jeden najwiekszy minus... jak skrece dziada na sam dol to powinien sie polozyc na ziemii... a niestety tak nie jest... z przodu na 3 palce mi przeswitu zostaje... szkoda, ale wiem ze mozna zalozyc gwint od mk2 a wtedy to auto nawet progami moge calkowicie na ziemii polozyc
zawias calkiem mily, wg mnie w 100% wart swojej ceny. Jak dla mnie to male nierownosci wybiera lepiej niz seria... gorzej jak jest juz np polatana jezdznia no to wtedy zatrzesie buda... ale wg mnie i tak betonu nie ma. Moglby byl troche twardszy w mk2 mialem kit Koni i byl o wiele twardszy wiec moze przyzwyczajenie... no i dla mnie jeden najwiekszy minus... jak skrece dziada na sam dol to powinien sie polozyc na ziemii... a niestety tak nie jest... z przodu na 3 palce mi przeswitu zostaje... szkoda, ale wiem ze mozna zalozyc gwint od mk2 a wtedy to auto nawet progami moge calkowicie na ziemii polozyc
Czasami jest tak, że ktoś sobie zbiera przez dłuższy czas, wreszcie kupi upragnioną glebę i "łał, jest gitara". Niestety to mocno subiektywne odczucie, bo wystarczy polatać przez tydzień na czymś z wyższej półki, potem wsiąść z powrotem do TA TECHNIX i ......... czar pryska. Jeśli kompletny gwint kosztuje JEDYNIE 2/3 tego, co same, gołe markowe amorki, no to .... Mniejsza z tym, jeśli kupiec jest zadowolony, to gitara.lolo_golf pisze:Niby jest tani, ale kolega go założył i tez jest zadowolony
KriSSo, nie przesadzaj jedze na H&R jezdzilem u ludzi na FK KW itp i jezdzilem na inncyh mniej markowych wiec wiem co i jak i wcale nei ma roznicy jak piszesz... kazdy ma swoja charakterystyke i kazdy jest na swoj sposob OK
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
- Fredi88
- Storm Beige
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 18:52
- Lokalizacja: Hönigsberg
- Kontakt:
KriSSo, a jezdziles na TA Technix? bo najczesciej takie opinie daja ci co w ogole nie mieli do czynienia z tym zawiasem
z reszta tak jak pisalem w mk2 mialem Koni... moze mi powiesz ze tez firma z nizszej polki? jezdzilem na tamtym zawiasie rok... no wiec chyba jako tako porownac moge... zobaczymy co bedzie po roku, dwoch latach uzytkowania zawiasu za 1000zl na polskich drogach... wtedy sie wypowiem...
z reszta tak jak pisalem w mk2 mialem Koni... moze mi powiesz ze tez firma z nizszej polki? jezdzilem na tamtym zawiasie rok... no wiec chyba jako tako porownac moge... zobaczymy co bedzie po roku, dwoch latach uzytkowania zawiasu za 1000zl na polskich drogach... wtedy sie wypowiem...
Nie użytkowałem, ale tak ... miałem okazję pośmigać.KriSSo, a jezdziles na TA Technix?
Nie, tego oczywiście nie powiem, bo półka koni i ta technix to przepaść taka sama, jak trabant 601s i mk5 gti (no prawie ). Dobra Panowie, chyba niepotrzebnie rozpocząłem tę dyskusję, wszak Mapet tym handluje. Zatem przyznam Wam rację, ten zestaw jest niezły. Peace.Fredi88 pisze:w mk2 mialem Koni... moze mi powiesz ze tez firma z nizszej polki?
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
no to i ja dopisze swoje 3 grosze.
też jeździłem na tym zawiasie ok 3 miesięcy i jeździło mi się na tym super.co do twardości to naprawdę ładnie wybiera niektóre nierówności.gorzej jak już jest lata na łacie i na tej łacie jeszcze dziura.no ale nie ma się co dziwić w końcu to niski i sztywny zawias.zawias dałem znajomemu (który jeździ na drifcie i używa profi gwintu) do przetestowania.po przejechaniu się stwierdził ze za te pieniądze jest bajka ale do sportu sie nie nadaje bo nie ma reg twardości(konkretnie chodziło o drift)ale jeśli miał by do cywilnej jazdy wybierać zawias np H&R a TA to wybrał by TA.
w kilku tematach niektórzy zmieszali ten zawias z błotem bo niby ma kiepskie właściwości jezdne(odrywanie się kol od ziemi i takie tam inne)specjalnie po założeniu zawieszenie sprawdzałem czy rzeczywiście jest odczuwalne to odrywanie kół.jadąc wiejską droga która do najrówniejszych nie należy z prędkościami między 80 a 120km/h nie odczułem żadnego odrywania kół do momentu kiedy skręciłem gwint tak że przy wybojach amor dobijał do odboju.także pieprzenie że się kola odrywają jest nie uzasadnione.no chyba że ktoś po polnej drodze nagina 120km/h
też jeździłem na tym zawiasie ok 3 miesięcy i jeździło mi się na tym super.co do twardości to naprawdę ładnie wybiera niektóre nierówności.gorzej jak już jest lata na łacie i na tej łacie jeszcze dziura.no ale nie ma się co dziwić w końcu to niski i sztywny zawias.zawias dałem znajomemu (który jeździ na drifcie i używa profi gwintu) do przetestowania.po przejechaniu się stwierdził ze za te pieniądze jest bajka ale do sportu sie nie nadaje bo nie ma reg twardości(konkretnie chodziło o drift)ale jeśli miał by do cywilnej jazdy wybierać zawias np H&R a TA to wybrał by TA.
w kilku tematach niektórzy zmieszali ten zawias z błotem bo niby ma kiepskie właściwości jezdne(odrywanie się kol od ziemi i takie tam inne)specjalnie po założeniu zawieszenie sprawdzałem czy rzeczywiście jest odczuwalne to odrywanie kół.jadąc wiejską droga która do najrówniejszych nie należy z prędkościami między 80 a 120km/h nie odczułem żadnego odrywania kół do momentu kiedy skręciłem gwint tak że przy wybojach amor dobijał do odboju.także pieprzenie że się kola odrywają jest nie uzasadnione.no chyba że ktoś po polnej drodze nagina 120km/h
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
Tak, masz rację. Mi w porównaniach chodziło głównie o komfort, wybieranie nierówności i co by nie mówić, trwałość. Ja porównując jazdę na TA i na przykład FK silverline X, czy już nawet variante 1 z KW, odczułem bardzo dużą różnicę w wybieraniu nierówności. Jakkolwiek, skoro większości z Was praca TA odpowiada, no to kilka osób nie może się mylić. Zatem nie ma i nie było tematu. AMEN.
Ostatnio zmieniony sob paź 25, 2008 17:36 przez KriSSo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości