Czy jest różnica miedzy alternatorami z diesla i benzyny?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy jest różnica miedzy alternatorami z diesla i benzyny?
Witam mam mkII 1.6td, i muszę wymienić alternator i zastanawiam się czy alternatory od benzyny też będą pasować czy jest jakaś różnica, że niemożna by go do mojego dieselka włożyć? na alternatorze mam: KL->14V-20/45A, widziałem takie też co mają ładowania 55A czy to by pasowało do mojego golfa? Na co jeszcze zwrócić uwage przy kupnie alternatora?
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3e42f7577061d97.html][img]http://images31.fotosik.pl/344/b3e42f7577061d97med.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90458522d0b87512.html][img]http://images24.fotosik.pl/262/90458522d0b87512med.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90458522d0b87512.html][img]http://images24.fotosik.pl/262/90458522d0b87512med.jpg[/img][/url]
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Diesle zawsze maja podwyszony prąd ładowania 90- 130A a z powodu świec żarowych ,lacz nie ma przeszkud w zamontowaniu do benzyniaka tak jak ja zrobiłem zamiana 70 na 90A o ile łapa ci spasuje lecz licz się z większymi oporami alternatora a co za tym idzie większe zużycie paliwa!!! lecz komfort jazdy nie porównywaly --światła nie przygasają na dohamowaniu, i radio nie gaśnie podczas odpalania ale to zasługa mocniejszego AKU który byś musiał zakupić ponieważ stary nie odbieze tyle energi i może być przeładowany
ja mam akumulator 75Ah, to jaki alternator max może być? czyli jeśli będzie pasował to może być alternator z benzyny ale lepiej od diesla?
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3e42f7577061d97.html][img]http://images31.fotosik.pl/344/b3e42f7577061d97med.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90458522d0b87512.html][img]http://images24.fotosik.pl/262/90458522d0b87512med.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90458522d0b87512.html][img]http://images24.fotosik.pl/262/90458522d0b87512med.jpg[/img][/url]
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Numer VW: 068 903 017 R lub 036 903 017F. Są to 45A altki dla diesli, mają dwa wejścia sterujące - ładowanie i (ważne) obrotomierz. I ładna 90-ka dla wersji z klimatyzacją: 068 903 018E
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 21:37 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak miałeś 45A i dawał radę ale padł to praktycznie taki sam czy też 55, 70, 90, będą robić i pozostaje tylko kwestia mocowania. Sugerował bym założenie jednak nieco mocniejszego niż miałeś bo w dzisiejszych czasach (światła cały dzień + mocne wzmacniacze w radiach) prądu nigdy nie za wiele. Z tym przeładowaniem to się pszczyna, ciut rozpędził ponieważ regulator napięcia czuwa nad właściwym poziomem napięcia a co do prądu wychodzącego z alternatora to ten jest określony przez ilość i moc podłączonych odbiorników i stopień naładowania aku. Ważne aby prąd, który ma wpływ na moc alternatora (bo napięcie można uznać z niezmienne) był rozsądnie duży tzn. na miarę potrzeb.
Zico63b, pisał o wyjściu na obrotomierz. Jeżeli masz obrotomierz alternator nie ma wyjścia na niego to żaden kłopot. Można je dorobić. Wystarczy wyprowadzić sygnał z jednej z fazy stojana (jeszcze przed diodami), czyli przylutować tam kawałek przewodu i wyprowadzić na zewnątrz i podłączyć do niego obrotomierz.
Zico63b, pisał o wyjściu na obrotomierz. Jeżeli masz obrotomierz alternator nie ma wyjścia na niego to żaden kłopot. Można je dorobić. Wystarczy wyprowadzić sygnał z jednej z fazy stojana (jeszcze przed diodami), czyli przylutować tam kawałek przewodu i wyprowadzić na zewnątrz i podłączyć do niego obrotomierz.
JaroW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 298 gości