Opony zimowe lepsze na przod czy na tyl

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob lis 19, 2005 19:04

TYQS pisze:bez zastanowienia zakładaj na przód ;] ale w sumie nikt nie sprawdzał jak sie jeździ na zimowkach tylko z jednej strony auta :D np z lewej :D ale najlepiej jest załozyc na oś gdzie jest większy nacisk czyli tam gdzie silnik akurat tam jest skrętnośc i siła chamowania duzo wieksza a jak tył poleci w bok to jus tylko wyprowadzać albo zamknąć oczy i czekać na ŁUUP a uzywane zimowki mozna dośc łatwo dostac ja kupiłem komplet za 230 zł :D
No ale jakbysmy mieli zahaczyć o teorię ruchu to w aucie z napedem na przednią oś przy uciekającym tyle należy dodać gazu i istnieje mozliwośc wyciągnięcia go do przodu i tu przydaja sie te choćby dwie zimowki na przodzie :grin:
A co do zimówek i zimy to niestety prawa fizyki są prawami fizyki i nie da sie ich pokonać nawet zimówkami (tam bardziej ABSem) tym bardziej lodu na drodze oponami bez kolców sie nie pokona, a u nas lód na drodze jest a opony z kolcami nie.... ale to juz sprawa z zupełnie innej beczki. Wiec podstawą w zimie jest rozsądek i zdolnośc przewidywania, no i doświadczenie



Awatar użytkownika
TYQS
Diesel Driver
Diesel Driver
Posty: 153
Rejestracja: pn lut 07, 2005 01:52
Lokalizacja: GRYFINO
Kontakt:

Post autor: TYQS » sob lis 19, 2005 19:39

Adamtd pisze:
TYQS pisze:bez zastanowienia zakładaj na przód ;] ale w sumie nikt nie sprawdzał jak sie jeździ na zimowkach tylko z jednej strony auta :D np z lewej :D ale najlepiej jest załozyc na oś gdzie jest większy nacisk czyli tam gdzie silnik akurat tam jest skrętnośc i siła chamowania duzo wieksza a jak tył poleci w bok to jus tylko wyprowadzać albo zamknąć oczy i czekać na ŁUUP a uzywane zimowki mozna dośc łatwo dostac ja kupiłem komplet za 230 zł :D
No ale jakbysmy mieli zahaczyć o teorię ruchu to w aucie z napedem na przednią oś przy uciekającym tyle należy dodać gazu i istnieje mozliwośc wyciągnięcia go do przodu i tu przydaja sie te choćby dwie zimowki na przodzie :grin:
A co do zimówek i zimy to niestety prawa fizyki są prawami fizyki i nie da sie ich pokonać nawet zimówkami (tam bardziej ABSem) tym bardziej lodu na drodze oponami bez kolców sie nie pokona, a u nas lód na drodze jest a opony z kolcami nie.... ale to juz sprawa z zupełnie innej beczki. Wiec podstawą w zimie jest rozsądek i zdolnośc przewidywania, no i doświadczenie
i bardzo umiejętne wchodzenie w zakręty bokiem :) masz racje ze prawa fizyki są prawami fizyki na które nie mamy wpływu :) one były są i bedą :D co nie znaczy ze z odrobiną oleju w głowie mozna je wykorzystać :) ale niesty trafiają sie tacy co tego nie mają a prubują i tak dochodzi do kolizji :)


[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/247273.html][img]http://images.spritmonitor.de/247273_5.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1754139#1754139]Moj goferek zawitał na forum :)[/url]

rademenes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 15:24
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: rademenes » sob lis 19, 2005 20:27

mi5iek84 pisze:rademenes masz tylko dwie opony zimowe czy 4 zimowe i 2 sa w lepszym stanie?? jesli masz tylko 2 to nie wiem na którą lepiej, ale jesli masz 4 to podobno na tyl lepiej jest założyć oponki mniej zużyte.
No wlasnie mam 4 zimowki tylko 2 co lataly w tamtym roku na przodzie sa troszke bardziej zjechane ale i tak w dobrym jeszcze stanie i tez slyszalem zeby te lepsze zalozyc wlasnie na tyl mimo ze os napedzana to przod.
POZDRO



pawsaw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn lis 14, 2005 19:09
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: pawsaw » sob lis 19, 2005 22:03

Michael G60 pisze:Jesli nie masz kasy, to załyuż na tył przynajmniej używane zimówki, zawsze lepsze przyczepnośc niż na letnich...
Uwaga, używane ziomówki spełniają swoją rolę do grubości ok. 4mm od znaczka TWI, oczywiście jeśli też nie są zbyt stare. Dlaczego 4mm? Ponieważ zimówka ma specjalne tzw. lamele, które można przyrównać do pazurków, więc tłumacząc obrazowo im pazur krótszy, tym trudniej jest się uchwycić.
Z czasem wszystko się zużywa, guma zaś parcieje, czyli traci elastyczność i może dostawać "rozstępów". Aby sprawdzić datę produkcji opony należy na jej boku wyszukać takie małe ok. 1cmx2cm jajowate moejsce gdzie będą znajdowały się z reguły 4 cyferki. Dwie pierwsze oznaczają tydzień, dwie kolejne koncówkę roku produkcji. Chodząc niekiedy na giełdzie w słomczynie widzę jak sprzedawcy używanych opon zachwalają towar, który istotnie pięknie wygląda ale ma 6 czy 7 lat niekiedy. Fachowcy twierdzą, że czy opona jest używana, czy nie to po max 4 latach powina wylądować na szrocie.
To tyle wymandrzania się :-). Naczytałem się artykułów he, he, he.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob lis 19, 2005 22:48

rademenes pisze:tez slyszalem zeby te lepsze zalozyc wlasnie na tyl mimo ze os napedzana to przod
Ktoś cos chyba pomylił. Przednia oś jest napędzana i jest osią kierowaną.No i oczywiście przód bardziej hamuje niż tył.Wniosek jest prosty - lepsze na przód.
Nikt nie wspomniał o jeszcze jednej sprawie. Polecam pojeździć trochę po śliskim i zobaczyć jak zachowuje się auto. Kawałek placyku i można kręcić bączki. Lepiej pierwszy poślizg mieć na takim placyku niż na drodze. Robię tak kazdej zimy i zdaje egzamin.
bodzio_j



Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » sob lis 19, 2005 22:55

bodzio_j pisze:Robię tak kazdej zimy i zdaje egzamin.
...he he... :hehe: - no ja właśnie dziś(przed chwilką :jezor: …) miałem taki test i 2 nowe Klebeer’ki z przodu zdały egzamin :grin: :food: ... Tylne ciut starsze Fuldy też dały rade :chytry: :food: ...


Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » sob lis 19, 2005 23:01

Kiler pisze:
bodzio_j pisze:Robię tak kazdej zimy i zdaje egzamin.
...he he... :hehe: - no ja właśnie dziś(przed chwilką :jezor: …) miałem taki test i 2 nowe Klebeer’ki z przodu zdały egzamin :grin: :food: ... Tylne ciut starsze Fuldy też dały rade :chytry: :food: ...


Pozdr :pub: .
ja tak samo mam 2 nówki na przodzie continental a tył używane semperit i jeździ się dobrze :okej: :hmm:



Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » ndz lis 20, 2005 11:41

ku_bi pisze:jeździ się dobrze
... :pub: :kufel: :pub: :smoke: ...


Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » ndz lis 20, 2005 13:00

mozna tez 2 na lewa strone zalozyc :lol: a prawa strone ubrac w czapke i rekawiczki i zimno nie bedzie oponkom letnim z prawej strony :) hehe to troszke zartu bylo:] a tak serio to tak jak przedmowcy - jasne ze komplet lepzy ale jesli 2 to tylko na przodzie cokolwiek dadza. pozdro - wczoraj oi 2 w nocy jechalem - nieciekawie na bocznych drogach - zamarznieta woda:/


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
flog
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 22:06
Lokalizacja: WY, WWL

Post autor: flog » ndz lis 20, 2005 14:17

zakladaj na przod chuba ze masz ochote jezdzic driftingiem. fajna zabawa tylko troche niebezpieczna.

pozdro


-------> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=470113&start=28 <-------

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » ndz lis 20, 2005 14:24

ostatanio słuchałem w TV gdzie wypowiadali sie specialiscie i zakąłdać trzeba 4 lub w cale... a jeśli juz dwie to na tył mimo ze naped jest na przód...


Obrazek

Awatar użytkownika
rudy102
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw paź 27, 2005 12:58
Lokalizacja: Warmia

Post autor: rudy102 » ndz lis 20, 2005 14:39

Co do opon to chyba wszystcy sę zgodzimy ,że powinno się je na zimę zmienić !!!
Co do tego kiedy , a to już inny temat :grin:
Ja w moim Golfie2 zmieniłem na dwie bieżnikowane na przód za 65 zeta sztuka, a do tyłu dwie używane po45 za sztukę.
Wiem że nie ma najlepszych opinii opona bieżnikowana ale w w przypadku braku funduszy jest chyba lepsza na zimę od letniej :hmm:
Jak kogoś stać i nie szkoda do 13-sto, 14-sto letniego auta wtawić nówki za 120 zeta sztuka to jego wybór :jezor:
Cztery miesiące naszej zimy można moim zdaniem spokojnie pomykać ze dwa sezony na bieżnikowanych. :!:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lis 20, 2005 14:40

zamknijcie juz ten temat prosze bardzo sieka sie robi i głupoty ludzie piszą



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 82 gości