witam, dzis rano sprawdzalem jeszcze raz, i wyglada to nastepujaco :
rano odpalam bez problemu, silniczek rowniutko pracuje obr w graniczach 850, syganl z sondy ma wartosc 0,51 v, silniczek pracuje, obroty rowniutkie a wartosci spadaja 0,48;0,46;0,44 i tak do 0,16 chwilke tam sie zatrzymuje opczym dalej spada 0,14;0,08;0,02;0,00;-0,03;-0,08 t zaczyna osylowac w przedziale -0,08 - 0,05 silnik na dogrzaniu nadal rowniutko pracuje ladnie wpreca sie na obroty, w momecie dodawania gazu wartosc znacznie spada nawet do -0,42 a na wolnych obrotach powracaja w okolice -0,04 - 0,02 i tak oscyluje przy czym czesto zatrzymuje sie na samych 0,00 i tak stoi dluzszy czas.
Troche sie silnik nagrzenie, dokladnie do mometu gdy wskaznik temp wody wychodzi z bialego pola [MK2] a na MFA wskoczy 50 stopni temp oleju i w tym momecie silnik na wolnych obrotach zaczyna nierowno pracowac, rzucam nim a obr spadaja do okolo 400, wkrecajac sie na obry w problemem, po po prostu jak by go zalewalo, wartosci sody sa takie jak byly czyli oscykuje -0,09 do 0,02 i czesto zatrzymje sie na 0,00
Ale jak zdejme wtyk z niebieskiego czujnika to praca silnika wraca do normy (rowniutko pracuje plynnie wkreca sie na obroty) ale wartosci sody sa caly czas takie same
Dodam ze ponad tydzien temu mialem takie zachowanie auto, postawiel mdiagnoze sie siedzi soda wymienialem ja na uniwersalna formy BOSAL (sprzedawca sadzil ze to jedna z lepszych) auto tydzien pojezdzilo, wszytsko bylo ok a 4 dni temu dlaje to samo.
Czy ta sonda okazala sie az taka wspaniala i wystarcza tylko na tydzien ? Czy moze problem leszy gdzies indziej ? Dzieki za wszystkie podpowiedzi gdzie szukac usterki, z gory dzieki i pozdrawiam ...
PF rozgrzany niechce pracowac i dziwne wartosci sody lamda ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Jesli sonda pokazuje 0,0V to znaczy, że masz bardzo ubogą mieszankę. Jeśli sonda daje fałszywe odczyty, to auto będzie zalewane paliwem, będzie z rury kopcic na czarno i straci moc. Jeśli odczyt jest poprawny to mogą być zapchane wtryskiwacze lub niesprawny regulator cisnienia paliwa.
Zanim zaczniesz cokolwiek dłubać zmierz oporność czujnika temperatury przy nagrzanym silniku (niebieskiego). Wykręć też sondę z gniazda i zobacz czy nie jest cała w sadzy. Jeśli jest to wyczyść, zamontuj i powtorz pomiary.
[ Dodano: Sro Paź 22, 2008 12:43 pm ]
Zanim zaczniesz cokolwiek dłubać zmierz oporność czujnika temperatury przy nagrzanym silniku (niebieskiego). Wykręć też sondę z gniazda i zobacz czy nie jest cała w sadzy. Jeśli jest to wyczyść, zamontuj i powtorz pomiary.
[ Dodano: Sro Paź 22, 2008 12:43 pm ]
Silnik PF/PB/PG/1P nie mają pamięci. Nie ma czegos takiego jak reset w tych silnikach bo nie ma czego resetować.dziejo pisze:skoro po zmianie sondy zauwazyłes poprawę to raczej będzie jej winaspiochu pisze:auto tydzien pojezdzilo, wszytsko bylo ok a 4 dni temu dlaje to samo.
a zrób mu reset kompa w w iękrzości tego typu przypadkach to pomaga
,ale zrób go od całkowicie zimnego silnika
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Miezylem rezystancje niebieskie, go czujnieka i miescila sie w wartosciach :
Temparatura [ *C ] ..................... Rezystancja [ kOhm ]
-20 ............................................ 12 - 20
-10............................................... 8 - 11
0 ................................................. 5 - 7,5
+20 ............................................. 2 - 3
+40 .......................................... 1,0 - 1,5
+60 ......................................... 0,50 - 0,70
+80 ......................................... 0,28 - 0,38
+100 ....................................... 0,18 - 0,22
takze sadze ze jest oksilnik zimny to ECU pobiera info na temat temp. silnika z nieebieskiego czyjnika i na jego podstawie dawkuje paliwo, a jak sie nagrzeje, rezystancje czujnika spadnie ponozej np. 0,50 kOhm to ECU przelacza pobieranie info na sonde, a tak jest niepoprawna wartosc i wtedy zaczyna sie cyrk i go zalewac ??
ps. czy sonda moze "kleknac" po tygodniu czasu i przestac poprawien idzialac ? Czy ktos mial doczynienie z sondami firmy BOSAL ?
a czy to nie dziala w taki sposob, ze jak
Temparatura [ *C ] ..................... Rezystancja [ kOhm ]
-20 ............................................ 12 - 20
-10............................................... 8 - 11
0 ................................................. 5 - 7,5
+20 ............................................. 2 - 3
+40 .......................................... 1,0 - 1,5
+60 ......................................... 0,50 - 0,70
+80 ......................................... 0,28 - 0,38
+100 ....................................... 0,18 - 0,22
takze sadze ze jest oksilnik zimny to ECU pobiera info na temat temp. silnika z nieebieskiego czyjnika i na jego podstawie dawkuje paliwo, a jak sie nagrzeje, rezystancje czujnika spadnie ponozej np. 0,50 kOhm to ECU przelacza pobieranie info na sonde, a tak jest niepoprawna wartosc i wtedy zaczyna sie cyrk i go zalewac ??
ps. czy sonda moze "kleknac" po tygodniu czasu i przestac poprawien idzialac ? Czy ktos mial doczynienie z sondami firmy BOSAL ?
a czy to nie dziala w taki sposob, ze jak
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 298 gości