Jaki płyn chłodzacy do mk_3 TDI 1Z - 90KM
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki płyn chłodzacy do mk_3 TDI 1Z - 90KM
Jaki płyn chłodzący lać do aut- jakie do benzyny, jakie do diesli. Większość płynów chłodzących na ulotce posiada text: uniwersalny, niezależnie od materiału z jakiego zbudowana jest chłodnica. Chcę zmienić płyn w swoim mk_3 TDI 1Z- 90KM i proszę o pomoc!
Dzięki!!!!
P.S Teraz w marketach można za 20 zł kupić płyn, ale nie wiem czy spełnia on swoje wymagania... Koszt bardziej renomowanego to ok. 40zł, wiadomo dzis każdy grosz się liczy...
Dzięki!!!!
P.S Teraz w marketach można za 20 zł kupić płyn, ale nie wiem czy spełnia on swoje wymagania... Koszt bardziej renomowanego to ok. 40zł, wiadomo dzis każdy grosz się liczy...
Tylko i na zawsze... VW
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
proponuję DYNAGEL 2000 jest to gotowy płyn do zalania układu jest to powszechnie stosowany płyn przez uzytkowników mk
Ostatnio zmieniony wt paź 21, 2008 12:23 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie tak jak mówi dziejo. Najlepszy jest Dynagel 2000, ma bardzo wysoką temperature wrzenia(w warunkach eksploatacyjnych 130 stopni), więc nie musisz sie martwić zagotowaniem, zawiera trwałe inhibitory rdzy, krzepnie przy -38 stopniach, i można go mieszać z innymi płynami. Oprócz niego polecam VW G11 lub G12 kosztuje mniej więcej tyle samo. Zdecydowanie odradzam oszczędności na płynie chlodniczym , gdyż błyskawicznie się zemszczą. Najczęstsze skutki stosowania tanich płynów to: zagotowanie w warunkach normalniej eksploatacji, korozja bloku silnika, zniszczenia powodowane kawitacją, perforacja i parcienie gumowych elementów układu chłodzenia, wytrącanie się osadu zapychającego układ.
Dyna Gell 2000: 5 litrów kosztuje ok 50zł, w każdym sklepie motoryzacyjnym, albo na stacji benzynowej (np Statoil) z tym że tam może być ciut drożej. Koncentrat G11 lub G12 po z mieszaniu z wodą destylowaną cenowo wychodzi tyle samo, do nabycia w ASO VW. Oba te płyny mają gwarancje trwałości parametrów na 5 lat. Naprawdę nie ma co oszczędzać.
- dami_bytom
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pn sie 18, 2008 15:27
- Lokalizacja: bytom
- Kontakt:
Re: Jaki płyn chłodzacy do mk_3 TDI 1Z - 90KM
witam dolacze sie do tematu bo jestem szczesliwym posiadaczem afn kombi czy ten plyn moge dolac do mojego autka?a co sadzicie o petrygo?M_vw pisze:Jaki płyn chłodzący lać do aut- jakie do benzyny, jakie do diesli. Większość płynów chłodzących na ulotce posiada text: uniwersalny, niezależnie od materiału z jakiego zbudowana jest chłodnica. Chcę zmienić płyn w swoim mk_3 TDI 1Z- 90KM i proszę o pomoc!
Dzięki!!!!
P.S Teraz w marketach można za 20 zł kupić płyn, ale nie wiem czy spełnia on swoje wymagania... Koszt bardziej renomowanego to ok. 40zł, wiadomo dzis każdy grosz się liczy...
[ Dodano: 23 Paź 2008 00:50 ]
ile wchodzi plynu chlodzacego do ukladu afn i jak jak to rozrobic?moge wlac zaluzmy 4 litry plynu i litr tego koncentratu?kwietek pisze:Dyna Gell 2000: 5 litrów kosztuje ok 50zł, w każdym sklepie motoryzacyjnym, albo na stacji benzynowej (np Statoil) z tym że tam może być ciut drożej. Koncentrat G11 lub G12 po z mieszaniu z wodą destylowaną cenowo wychodzi tyle samo, do nabycia w ASO VW. Oba te płyny mają gwarancje trwałości parametrów na 5 lat. Naprawdę nie ma co oszczędzać.
dami_bytom, jeżeli zależy Ci na silniku żadnego petryga, boryga, i innych świństw. Nie dość że nie zapobiegają korozji kuładu chłodzenia,wytrącaniu się kamienia,itd (czytaj pare postów wyżej) to przedewszystkim mają niską temperature wrzenia. Silniki VW prawidłowo pracują w zakresie od 87 do 110 stopni (tolerancja włączenia drugiego biegu wentylatora, a nawet do 120-załączenie biegu awaryjnego jeśli taki jest), Jeśli przy takiej temperaturze układ straci ciśnienie (np otworzy sie zaworek upustowy) owe specyfiki zaczynają się "gotować", nie musze oczywiście mówić jak to sie z reguły kończy. Lej tylko Dynagell2000, G11, G12, lub G12+ (mają temperaturę wrzenia 130 stopni). Teoretycznie możesz te płyny mieszać, ale najlepiej kup sobie 3litry G12/G12+ i zmieszaj z 3 litrami wody destylowanej. Otrzymasz 6 litrów płynu. Teraz jeżeli układ całkowicie się oprużni powinno wejść 5-6litrów. Jeżeli wejdzie Ci np 3-4, oznacza że odpowietrznik jest zatkany (bardzo często sie zdarza przy tanich płynach), jak byś miał taki problem pisz.
a ja polecam PRESTONE bardzo dobra cena i 250k lub 5 lat bez wymiany podobno
zapach ma niezły nie smierdzi jak borygo parametry tez ok 130 stopni wrzenia
zalałem ojcu do auta z 2003r. ponad miesiac temu ten płyn ... ładny zołto zielony kolorek
[ Dodano: 23 Paź 2008 18:11 ]
kwietek, w tym aucie układ sam sie powinien odpowietrzyc
zapach ma niezły nie smierdzi jak borygo parametry tez ok 130 stopni wrzenia
zalałem ojcu do auta z 2003r. ponad miesiac temu ten płyn ... ładny zołto zielony kolorek
[ Dodano: 23 Paź 2008 18:11 ]
kwietek, w tym aucie układ sam sie powinien odpowietrzyc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 327 gości