SILNIK TDI - a krótkie odcinki jazdy w zimie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
SILNIK TDI - a krótkie odcinki jazdy w zimie
Pytanie całkiem na miejscu bowiem za oknem pojawił się pierwszy śnieg a temperaturka powoduje że świeczki żarowe grzeją dłużej
Otóż jakie macie zdanie na temat jeżdżenia np. do pracy na krótkich odcinkach żędu 5km ??
Silnik przecierz na takim odcinku nie złapie 90 st.C. Jaki to ma wpływ na jego kondycje i żywotność ?? Macie może jakieś większe doświadczenie z tego typu zagadnieniem ??
Pozdrawiam ....
Otóż jakie macie zdanie na temat jeżdżenia np. do pracy na krótkich odcinkach żędu 5km ??
Silnik przecierz na takim odcinku nie złapie 90 st.C. Jaki to ma wpływ na jego kondycje i żywotność ?? Macie może jakieś większe doświadczenie z tego typu zagadnieniem ??
Pozdrawiam ....
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
- Lokalizacja: Katowice
najlepiej zrobic tak jak kolega napisal. nawiew na zimne powietrze i tylko na szybe (i tak nie zdazy ci sie nagrzac by dmuchalo cieple powietrze), a wtedy szybciej ci sie silnik zagrzeje i nie bedzie tak dlugo palil wiekszej dawki paliwa. no i termostat wymien, to nie bedzie puszczal za szybko wody na chlodnice termostat tylko firmy WEHLER, oryginalny no i wlasnie nie przekraczac wysokich obrotow... i tyle.
A moim zdaniem ma ... Gdyby silniki zawsze utrzymywały się we właściwej temperaturze, przebiegi byłyby ogromne a zużycie dużo, dużo mniejsze . Po to dążymy do tych 90 stopni bo to optymalna temperatura pracy silnika... W tej temperaturze olej ma najlepsze właściwości smarujące , dociera do wszystkich zakamarków, tarcie jest mniejsze, spalanie tym samym również . Gdyby nagrzewanie silnika było tylko skutkiem ubocznym spalania mieszanki, termostat i wentylator wkraczałby do akcji przy np. 30 stopniach .tomaca pisze:moim zdaniem nie ma to znaczenia czy jedziesz 5km czy 500km nie ma to wpływu na jego kondycje i żywotność jedynie bedzie więcej palił bo najlepsze spalanie jest przy temp. 90st C a to raczej nie realne by silnik osiąnoł taka temperature na tak małe trasia.
A te krótkie trasy - po to jest auto, żeby jeździło ... Oczywiście bez przesady ani w jedną ani w drugą stronę - trzymanie w garażu czy max krótkie odcinki to dla mnie przesada . Nie katować, początek bez nawiewu, dobry olej i jazda...
Pozdr .
:bylo: :bajer:
Nie orientuję się jak jest w diesel'u, ale jeżeli ma katalizator to właśnie w taki sposób się go dobija. Najlpiej jest odpalić i od razu jechać, i tak samo błędem w ziemie jest najpierw odpalić samochód, a później szyby skrobać.bogus_z pisze:hejka.nikt nie wspomnial o tym. poczekaj po uruchomieniu z 5 min. a niech se pochodzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 264 gości