Krótki odcinek - duże spalania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Krótki odcinek - duże spalania
Witam.
Jest taka sprawa że każdego dnia do pracy to 6 KM jade. Wyjeżdżam i jadę spokojnie
70 KM/h (2000 rpm). Niestety silnik wolno się rozgrzewa i tak po przejechaniu 5 km obroty biegu jałowego mam nadal prawie 1000 rpm. Przypuszczam (mało znam się na silnikach) że przez spory odcinek drogi silnik otrzymuje bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną. Czy mógłbym w tym kierunku zrobić jakąś ingerencję że powiedzmy po osiągnięciu tych 70/h czy po przejechaniu 1 km ta mieszanka miała by już taki sam skład jak przy dobrze rozgrzanym silniku. Obecnie w takich warunkach to mam spalanie ok 9 l/100. Normalnie przy dłuższej jeździe to spala ok 7L/100 natomiast na trasie to już jest super bo przy 80 km/h spala tylko 6L.
Autko mam w dobrym stanie 1.8 B 90KM z 95r.
Jeśli coś dało by się poprawić to będę wdzięczny za każdą sugestię.
Pozdro.
Jest taka sprawa że każdego dnia do pracy to 6 KM jade. Wyjeżdżam i jadę spokojnie
70 KM/h (2000 rpm). Niestety silnik wolno się rozgrzewa i tak po przejechaniu 5 km obroty biegu jałowego mam nadal prawie 1000 rpm. Przypuszczam (mało znam się na silnikach) że przez spory odcinek drogi silnik otrzymuje bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną. Czy mógłbym w tym kierunku zrobić jakąś ingerencję że powiedzmy po osiągnięciu tych 70/h czy po przejechaniu 1 km ta mieszanka miała by już taki sam skład jak przy dobrze rozgrzanym silniku. Obecnie w takich warunkach to mam spalanie ok 9 l/100. Normalnie przy dłuższej jeździe to spala ok 7L/100 natomiast na trasie to już jest super bo przy 80 km/h spala tylko 6L.
Autko mam w dobrym stanie 1.8 B 90KM z 95r.
Jeśli coś dało by się poprawić to będę wdzięczny za każdą sugestię.
Pozdro.
to sa wlasnie uroki automatycznego/elektronicznego ssania zaslon chlodnice(np pol) tektura itp i zobacz co bedzie sie dzialo. wielkosc zaslony dopasuj sobie indywidualnie
Ostatnio zmieniony ndz paź 19, 2008 12:37 przez marepako, łącznie zmieniany 1 raz.
One Man Crew
po tych 5 km sięgnij ręką do węży idących do chłodnicy - jeśli i górny i dolny są ciepłe = do wymiany termostat
[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 1:41 pm ]
[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 1:41 pm ]
nie polecam - trafisz na korek (stau) - brak chłodzenia bo zblokowany wlot powietrza na chłodnicęmarepako pisze:zaslon chlodnice(np pol) tektura itp i zobacz co bedzie sie dzialo
akurat w tym przypadku korki maja male znaczenie bo obieg termiczny przez grilla jest znikomy gdyz nie ma cyrkulacji powietrza.a od czego jest wentylator?greg pisze:po tych 5 km sięgnij ręką do węży idących do chłodnicy - jeśli i górny i dolny są ciepłe = do wymiany termostat
[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 1:41 pm ]nie polecam - trafisz na korek (stau) - brak chłodzenia bo zblokowany wlot powietrza na chłodnicęmarepako pisze:zaslon chlodnice(np pol) tektura itp i zobacz co bedzie sie dzialo
One Man Crew
marepako, wentylator owszem ciągni e- pod jedym warunkiem ze ma co - rozbierałeś kiedyś komputer? efektem zabicia kurzem radiatorów - jest przegrzewanie procesora - tam też jest wentylator ale i tak nie daje rady - pamiętam instrukcję Fiata Tipo - w razie skoku temperatury silnika- jechać szybciej żeby powietrze z większa mocą przepływało przez chłodnicę
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: śr mar 05, 2008 21:17
- Lokalizacja: Krzyż Wielkopolski
- Kontakt:
jeśli podniesiesz temperature pracy silnika to uda Ci sie zaoszczędzić troche paliwa możesz to zrobić w prosty sposób wymieniając termostat który otworzy sie póżniej niż ten który masz zamontowany ja już zrobiłem tak u siebie - duży obieg otwiera sie przy 87*C (zanim zaczniesz cokolwiek robić sprawdź przy jakiej temp. otwiera sie ten zamontowany termostat i czy przypadkiem nie zacioł się w pozycji otwartej)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 301 gości