Coś nie tak po wymianie sondy lambda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Coś nie tak po wymianie sondy lambda

Post autor: mmarek » sob paź 18, 2008 21:45

Witam. Jakiś czas temu wymieniłem u mechanika sonde lambda ( cztero-żyłowa ) i teraz są takie objawy:
jak zimny obroty troche falują
czuć nie spaloną bene z wydechu jak zimny
większe spalanie ( szzcególnie wzrosło na krótkich odcinkach)

Po rozgrzaniu: obroty są wręcz idealne ( żadnych "pyknięc" drgań itp)
Czujnik temp na 100% sprawny ( nówka oryginał Helli )
kable ? ( jeżdze po nich całą dłonią na zimnym czy ciepłym i jeszce mnie nie kopły :) a w nocy nie świecą wiec chyba dobre)

Ma ktos jakies pomysły ? ( tylko prosze nie ,że "pod Vaga go " bo mechników mam juz
dość jak na razie :bajer:
Ps silnik 1.8 na wielopkcie
Ostatnio zmieniony sob paź 18, 2008 21:47 przez mmarek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob paź 18, 2008 21:54

mmarek pisze: wymieniłem u mechanika sonde lambda ( cztero-żyłowa )
a sprawdził ją mechanior ? czy działa jej podgrzewanie ?



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » sob paź 18, 2008 22:51

dziejo pisze:a sprawdził ją mechanior ? czy działa jej podgrzewanie ?
Heh. No chyba sprawdził Też mi to przyszło do głowy ze coś może być nie tak z tym podgrzewaniem ale chyba nie bede jeździł od mechanika do innego żeby ten sprawdził co tamten nawywijał bo to paranoja. W każdym bądź razie mechanik co ją zakładał ma dobrą opinię ( sonda jest ze sklepu nie bosha tylko magneti ale to też firma z tradycjami) Teraz znów bym musiał zostawić auto u mechanika na noc żeby ostygło porzadnie i na zimnym podłączyć pod vaga po czym jakiś mechanik zgarnie kase i powie ze sonda na zimnym nie pracuje wiec jej sie nie ma co czepiać i bede w pkcie wyjscia :bajer: a tak na poważnie to wole posłuchac moze ktoś tu na forum coś doradzi niż znowu tłuc sie po mechanikach
Ostatnio zmieniony sob paź 18, 2008 22:53 przez mmarek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob paź 18, 2008 23:16

Podgrzewanie można sprawdzić tak: po odłączeniu wtyku sondy - omomierzem sprawdzamy przepływ prądu w grzałce (kable białe) a w drugiej części złącza dopływ +12V prądu (biało-czerwony - na zapłonie, zimny silnik) i masę (brązowo-czarny). To metoda "jest-nie ma" ale może wystarczyć.



jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » ndz paź 19, 2008 10:39

A co to za sonda ? Bo jak jakaś z allegro za 50 zł to pewnie lepiej stary oryginał chodzi :grin:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 19, 2008 10:59

mmarek, czegoś jeszcze nie zmieniłeś w tym aucie? A ja sobie przypominam że zawierzyłeś VAG-owi i uznałeś że MAP jest ok. Więc jak z tym?

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 11:00 am ]
I prośba. Pisz typ silnika w temacie. Ja pamiętam, inni nie muszą wiedzieć.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » ndz paź 19, 2008 12:39

ja juz nauczylem sie zmieniac na nowa o takim numerze jak przewiduje producent. mozna oszczedzic czas,nerwy i pieniadze.


One Man Crew

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » pn paź 20, 2008 19:56

Zico63b pisze:odgrzewanie można sprawdzić tak: po odłączeniu wtyku sondy - omomierzem sprawdzamy przepływ prądu w grzałce (kable białe) a w drugiej części złącza dopływ +12V prądu (biało-czerwony - na zapłonie, zimny silnik) i masę (brązowo-czarny). To metoda "jest-nie ma" ale może wystarczyć.
Tak też zrobie. Zobaczymy co z tego wyjdzie
jgkurczak pisze:A co to za sonda ?
sonda nówka ze sklepu nówka magneti marelli ( wiem że to nie bosh ale to też firma z tradycjami) W każdym bądź razie lepsza niż poprzednia bo widac ze była już wymieniana no coś kto sie nawet pod tym nie podpisał :grin:
Paweł Marek pisze:mmarek, czegoś jeszcze nie zmieniłeś w tym aucie? A ja sobie przypominam że zawierzyłeś VAG-owi i uznałeś że MAP jest ok. Więc jak z tym?
Już chyba wszystko :bajer: a na ten Map zwracałem uwage mechanikowi żeby spojrzał na niego to później mi powiedział, ze to ewidentnie była wina sondy a nie map. Zresztą który mechanik bedzie bedzie rozbierał sterownik tylko dla tego czy Map ma poprawną charakterystykę czy nie. Teraz mechanicy jak Vag nic nie pokaże to uznają że wszystko jest OK :bajer: ja też wierze ze jest sprawny bo jak auto sie troche rozgrzeje to chodzi wręcz idealnie tylko spalanie na ssaniu wzrosło o ponad litr wiecej niz kiedyś.
Paweł Marek pisze: Pisz typ silnika w temacie
heh słynny silnik 1.8 O kodzie ADD
Ostatnio zmieniony pn paź 20, 2008 19:59 przez mmarek, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 363 gości