grzalka wody do td

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

grzalka wody do td

Post autor: Balugass » sob paź 18, 2008 14:43

witam!!!
ostatnio słyszalem ze "znajomy znajomego"ma wstawioną grzałkę wodyw starze 200 :helm: .wystarczy ze ww zimę 20minprzed planowanym odpaleniem podlacza grzalkę do kontaktu i po tych 20min poczciwy star pali nawet w najwieksze mrozy :grin: i tak sobie pomyslalem ze dobze by bylo wstawic taka grzaleczke do mojego golfika :bajer: wiadomo gdy jest np -10,-15st mrozu cieżej odpalic dieselka duuuzo dluzej nagrzewa sie do temp roboczej, olej gorzej smaruje min turbinkę a co za tym idzie silnik i owa turbinka ulegaja przyspieczonemu zużyciu. A tak gdyby grzałka nagrzala plyn w bloku silnika do ok30-40 st to i z odpaleniem nie bylo by problemow i szybciej by sie rozgrzal :grin: (i mniej by palił)nie wiem moze to glupi pomysł ale jezeli ktos cos takiego wiczial na własne oczy prosze niech napisze :)i czy w ogole czy jest to mozliwe do zamontowania w TD:)pozdrawiam



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob paź 18, 2008 15:14

mi sie wydaje że to raczej sztuka dla sztuki , powinno starczyć grzanie świec jak duży mróz to najwyżej dwa razy i powinien odpalić . Czy montowanie grzałki przedłuży żywot silnika , napewno ale czy to sie opłaci to już ciężko policzyć , może lepiej zamontować webasto .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » sob paź 18, 2008 18:19

odpalac odpala w zime ale chodzi mi o to zeby odpalac silnik zeby byl troche nagrzany :grin: a co do kosztow to ciekawe ile by wynioslo wstawienie grzalki chodzi mi o taka na 220v:)a webasto to juz spory wydatek :blush: gdybym mial tyle wolnych pieniędy to napewno bym wstawil:)
Ostatnio zmieniony sob paź 18, 2008 18:21 przez Balugass, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » sob paź 18, 2008 19:00

Balugass, koszt części - grzałka + kable ok. 450 zł firma DEFA
Miejsce zakupu:
10-454 Olsztyn
ul. Leonharda 3
tel. 089/532 99 60
fax 089/532 99 66
olsztyn@intercars.com.pl
pn.- pt.: 8.00 - 18.00
sob.: 9.00 - 13.00

Nr grzałki 411 393

A kable to w zalezności od dlugości jakie potrzebujesz...



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » sob paź 18, 2008 19:19

dzieki wielkie :grin: ale kurcze 450 ziko za grzalke i kable :crazy: kurcze moze ktos zrobil to taniej troszku??ale podjade do intercars i oblukam jak to wyglada:)



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » sob paź 18, 2008 19:52

moj znajomy przerobil przepływowy ogrzewacz wody wraz z teromostatem, ale neimam pojecia jak to działa

wiem natomiast ze w oryginale montowane bylo coś takiego w FORDACH TRANSITACH, znajomy mial cos takiego


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » sob paź 18, 2008 20:31

gdzie w silniku 1.9 TD jest:ZASLEPKa ANTYMROZOWa W BLOKU SILNIKA??? bo znalazlem cos takiego http://www.allegro.pl/item458841045_grz ... 3_124.html



zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » sob paź 18, 2008 21:59

Pomysl nie jest glupi . Dopbrze przypuszczasz - zwiekszysz zywotnosc silnika , zmniejszysz spalanie a i jezdzic sie przyjemniej jezdzi bo masz od razu cieply nadmuch. W Skandynawii praktycznie kazde auto tak ma. Zazwyczaj z przodu pojazdu jest takie gniazdko na trzy bolce , Pan w samochdzoie ma przedluzacz i podlaczasz do 22oV ;) Malo tego na kazdej stacji benzynowej sa gnizadka na zewnatrz. Na allegro takie podgrzewacze stoja od 200 pln wzwyz , musisz tylko dobrze p[oszukac. Ja natomaist na allegro znalazlem 1000 w grzalke , pewnie z jakiejs pralki , mniej wiecej o takich rozmiarach zeby mozna bylo ja wpakowac do rurki. Koszt - 15 pln z przesylka. Jeszcze nie zmotalem bo nie mialem czasu , ale bede walczyl. Do tego dokupujesz za 20 pln czasowy wlacznik i ustawiasz np 45 minut przed wyjazdem do pracy . Wchodzisz do auta nawet w najwiekszy mroz , palisz od strzalu , wlaczasz nawiew i masz przyjemne ciepelko w autku . To chyba najwieksza zaleta takiego rozwiazania.


Mam do sprzedania pompę bez LDA

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » sob paź 18, 2008 22:25

ZUN bedziesz montowac tą grzałkę w ten dolny wąż idacy z bloku do chłodnicy??bo jak tak to trzeba zrobic dziurke w termostacie :crazy: a jak jest otwor w termostacie to jest ciagly obieg wody wiec jezeli nie podlaczy sie podgrzewacza (nawet w lato)to duzo dluzej badzie sie nagrzewac (moj tata mial w patrolu2.8td przewiercona dziurke w termostacie 4mm i ni cholery nie chcial roboczej temp osiagnac)a ja wlasnie myslalem zeby grzalke bezposrednio zamontowac w blok :grin: ale nie wiem czy jest w aazecie ten korek antymrozowy czy jakos tak:)



zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » ndz paź 19, 2008 10:29

Balugass pisze:ZUN bedziesz montowac tą grzałkę w ten dolny wąż idacy z bloku do chłodnicy??bo jak tak to trzeba zrobic dziurke w termostacie :crazy: a jak jest otwor w termostacie to jest ciagly obieg wody wiec jezeli nie podlaczy sie podgrzewacza (nawet w lato)to duzo dluzej badzie sie nagrzewac (moj tata mial w patrolu2.8td przewiercona dziurke w termostacie 4mm i ni cholery nie chcial roboczej temp osiagnac)a ja wlasnie myslalem zeby grzalke bezposrednio zamontowac w blok :grin: ale nie wiem czy jest w aazecie ten korek antymrozowy czy jakos tak:)
W każdym silniku jest taki korek. Natomiast w patrolu robi sie dziurke z innego powodu :D . Te patrole słynną z podksakujących głowic. Widziałem kilka przypadków na własne oczy (podskoków ;) ) . Nie trzeba robic dziury. Woda sie nagrzeje , termostat się otworzy i będzie przepływ - grawitacyjny oczywista ;) Ale starczy. To proces długotrwały i nie trwa 15 minut . Standardowe podgrzewacze są montowane w wąż.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz paź 19, 2008 10:51

Wg mnie gra nie warta świeczki
Mieć jakieś gniazdko w aucie :/// porażka gonić z kablem i podłączać, bez przesady.
Potem jeszcze czekać zanim sie cała woda zagrzeje, ile 15 20min ??
Do tego zakładając ze ciągle wzywasz grzałki auto jakoś paliło pojechałes gdzieś zostawiłeś auto nanoc przychodzisz w następny dzien a tu sie okazuje ze zimny nie odpala :P to co pchasz do pobliskiego kontaktu?



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz paź 19, 2008 11:49

To_mas, myślę tak samo jak Ty , tymbardziej że klimat sie ociepla :chytry:

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 11:50 ]
a jeszcze trzeba policzyć ko szt energii elektrycznej


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Post autor: ZWIREK1 » ndz paź 19, 2008 12:42

Witam
A ja polecam wiechcia nasączonego denaturatem i podpalonego .
Wkłada się go w miejsce filtra powietrza i działa o niebo lepiej od samostartu w ekstremalne temperatury.
Przy okazji o wiele bardziej wzrasta żywotność silnika przy tym zabiegu.
Wada- potrzebne dwie osoby do odpalania auta.
Pzdr



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » ndz paź 19, 2008 16:13

to muszę oblukac gdzie jest ten korek :grin: a poza tym ocieplanie klimatu to proces dlugotrwaly i w ciagu roku temperatury w zime nie podskocza do +15 stopni....ze golfika stawiam tuz pod oknem(domek jednorodziny)to wcale nie trzeba dlugiego kabla.i nie napisalem ze nie pali jak jest na - bo odpala bez problemu a chodzi o to by szybciej zlapal temp robocza tak jak pisalam na poczatku :hmm: no nic jak zamontuje grzaleczke to napisz jak w zime sie sprawdzila :grin:
Ostatnio zmieniony ndz paź 19, 2008 16:16 przez Balugass, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości