grzalka wody do td
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Balugass
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
- Lokalizacja: giżycko/olsztyn
- Kontakt:
grzalka wody do td
witam!!!
ostatnio słyszalem ze "znajomy znajomego"ma wstawioną grzałkę wodyw starze 200 .wystarczy ze ww zimę 20minprzed planowanym odpaleniem podlacza grzalkę do kontaktu i po tych 20min poczciwy star pali nawet w najwieksze mrozy i tak sobie pomyslalem ze dobze by bylo wstawic taka grzaleczke do mojego golfika wiadomo gdy jest np -10,-15st mrozu cieżej odpalic dieselka duuuzo dluzej nagrzewa sie do temp roboczej, olej gorzej smaruje min turbinkę a co za tym idzie silnik i owa turbinka ulegaja przyspieczonemu zużyciu. A tak gdyby grzałka nagrzala plyn w bloku silnika do ok30-40 st to i z odpaleniem nie bylo by problemow i szybciej by sie rozgrzal (i mniej by palił)nie wiem moze to glupi pomysł ale jezeli ktos cos takiego wiczial na własne oczy prosze niech napisze :)i czy w ogole czy jest to mozliwe do zamontowania w TD:)pozdrawiam
ostatnio słyszalem ze "znajomy znajomego"ma wstawioną grzałkę wodyw starze 200 .wystarczy ze ww zimę 20minprzed planowanym odpaleniem podlacza grzalkę do kontaktu i po tych 20min poczciwy star pali nawet w najwieksze mrozy i tak sobie pomyslalem ze dobze by bylo wstawic taka grzaleczke do mojego golfika wiadomo gdy jest np -10,-15st mrozu cieżej odpalic dieselka duuuzo dluzej nagrzewa sie do temp roboczej, olej gorzej smaruje min turbinkę a co za tym idzie silnik i owa turbinka ulegaja przyspieczonemu zużyciu. A tak gdyby grzałka nagrzala plyn w bloku silnika do ok30-40 st to i z odpaleniem nie bylo by problemow i szybciej by sie rozgrzal (i mniej by palił)nie wiem moze to glupi pomysł ale jezeli ktos cos takiego wiczial na własne oczy prosze niech napisze :)i czy w ogole czy jest to mozliwe do zamontowania w TD:)pozdrawiam
- Balugass
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
- Lokalizacja: giżycko/olsztyn
- Kontakt:
odpalac odpala w zime ale chodzi mi o to zeby odpalac silnik zeby byl troche nagrzany a co do kosztow to ciekawe ile by wynioslo wstawienie grzalki chodzi mi o taka na 220v:)a webasto to juz spory wydatek gdybym mial tyle wolnych pieniędy to napewno bym wstawil:)
Ostatnio zmieniony sob paź 18, 2008 18:21 przez Balugass, łącznie zmieniany 1 raz.
Balugass, koszt części - grzałka + kable ok. 450 zł firma DEFA
Miejsce zakupu:
10-454 Olsztyn
ul. Leonharda 3
tel. 089/532 99 60
fax 089/532 99 66
olsztyn@intercars.com.pl
pn.- pt.: 8.00 - 18.00
sob.: 9.00 - 13.00
Nr grzałki 411 393
A kable to w zalezności od dlugości jakie potrzebujesz...
Miejsce zakupu:
10-454 Olsztyn
ul. Leonharda 3
tel. 089/532 99 60
fax 089/532 99 66
olsztyn@intercars.com.pl
pn.- pt.: 8.00 - 18.00
sob.: 9.00 - 13.00
Nr grzałki 411 393
A kable to w zalezności od dlugości jakie potrzebujesz...
- Balugass
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
- Lokalizacja: giżycko/olsztyn
- Kontakt:
gdzie w silniku 1.9 TD jest:ZASLEPKa ANTYMROZOWa W BLOKU SILNIKA??? bo znalazlem cos takiego http://www.allegro.pl/item458841045_grz ... 3_124.html
Pomysl nie jest glupi . Dopbrze przypuszczasz - zwiekszysz zywotnosc silnika , zmniejszysz spalanie a i jezdzic sie przyjemniej jezdzi bo masz od razu cieply nadmuch. W Skandynawii praktycznie kazde auto tak ma. Zazwyczaj z przodu pojazdu jest takie gniazdko na trzy bolce , Pan w samochdzoie ma przedluzacz i podlaczasz do 22oV Malo tego na kazdej stacji benzynowej sa gnizadka na zewnatrz. Na allegro takie podgrzewacze stoja od 200 pln wzwyz , musisz tylko dobrze p[oszukac. Ja natomaist na allegro znalazlem 1000 w grzalke , pewnie z jakiejs pralki , mniej wiecej o takich rozmiarach zeby mozna bylo ja wpakowac do rurki. Koszt - 15 pln z przesylka. Jeszcze nie zmotalem bo nie mialem czasu , ale bede walczyl. Do tego dokupujesz za 20 pln czasowy wlacznik i ustawiasz np 45 minut przed wyjazdem do pracy . Wchodzisz do auta nawet w najwiekszy mroz , palisz od strzalu , wlaczasz nawiew i masz przyjemne ciepelko w autku . To chyba najwieksza zaleta takiego rozwiazania.
Mam do sprzedania pompę bez LDA
- Balugass
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
- Lokalizacja: giżycko/olsztyn
- Kontakt:
ZUN bedziesz montowac tą grzałkę w ten dolny wąż idacy z bloku do chłodnicy??bo jak tak to trzeba zrobic dziurke w termostacie a jak jest otwor w termostacie to jest ciagly obieg wody wiec jezeli nie podlaczy sie podgrzewacza (nawet w lato)to duzo dluzej badzie sie nagrzewac (moj tata mial w patrolu2.8td przewiercona dziurke w termostacie 4mm i ni cholery nie chcial roboczej temp osiagnac)a ja wlasnie myslalem zeby grzalke bezposrednio zamontowac w blok ale nie wiem czy jest w aazecie ten korek antymrozowy czy jakos tak:)
W każdym silniku jest taki korek. Natomiast w patrolu robi sie dziurke z innego powodu . Te patrole słynną z podksakujących głowic. Widziałem kilka przypadków na własne oczy (podskoków ) . Nie trzeba robic dziury. Woda sie nagrzeje , termostat się otworzy i będzie przepływ - grawitacyjny oczywista Ale starczy. To proces długotrwały i nie trwa 15 minut . Standardowe podgrzewacze są montowane w wąż.Balugass pisze:ZUN bedziesz montowac tą grzałkę w ten dolny wąż idacy z bloku do chłodnicy??bo jak tak to trzeba zrobic dziurke w termostacie a jak jest otwor w termostacie to jest ciagly obieg wody wiec jezeli nie podlaczy sie podgrzewacza (nawet w lato)to duzo dluzej badzie sie nagrzewac (moj tata mial w patrolu2.8td przewiercona dziurke w termostacie 4mm i ni cholery nie chcial roboczej temp osiagnac)a ja wlasnie myslalem zeby grzalke bezposrednio zamontowac w blok ale nie wiem czy jest w aazecie ten korek antymrozowy czy jakos tak:)
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Wg mnie gra nie warta świeczki
Mieć jakieś gniazdko w aucie :/// porażka gonić z kablem i podłączać, bez przesady.
Potem jeszcze czekać zanim sie cała woda zagrzeje, ile 15 20min ??
Do tego zakładając ze ciągle wzywasz grzałki auto jakoś paliło pojechałes gdzieś zostawiłeś auto nanoc przychodzisz w następny dzien a tu sie okazuje ze zimny nie odpala to co pchasz do pobliskiego kontaktu?
Mieć jakieś gniazdko w aucie :/// porażka gonić z kablem i podłączać, bez przesady.
Potem jeszcze czekać zanim sie cała woda zagrzeje, ile 15 20min ??
Do tego zakładając ze ciągle wzywasz grzałki auto jakoś paliło pojechałes gdzieś zostawiłeś auto nanoc przychodzisz w następny dzien a tu sie okazuje ze zimny nie odpala to co pchasz do pobliskiego kontaktu?
- Balugass
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
- Lokalizacja: giżycko/olsztyn
- Kontakt:
to muszę oblukac gdzie jest ten korek a poza tym ocieplanie klimatu to proces dlugotrwaly i w ciagu roku temperatury w zime nie podskocza do +15 stopni....ze golfika stawiam tuz pod oknem(domek jednorodziny)to wcale nie trzeba dlugiego kabla.i nie napisalem ze nie pali jak jest na - bo odpala bez problemu a chodzi o to by szybciej zlapal temp robocza tak jak pisalam na poczatku no nic jak zamontuje grzaleczke to napisz jak w zime sie sprawdzila
Ostatnio zmieniony ndz paź 19, 2008 16:16 przez Balugass, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 202 gości