Panowie powiedzcie mi tak mneij więcej jakie rodzaje spawów nalezy stosować przy pracach blacharskich? Wiadomo spaw ciagły i spaw punktowy, domyślam się że np podłoge można spawać punktowo, ale co z nadkolami? Dobrym sposobem jest nawiercenie dziurek powiedzmy srednicy 5mm i tam polozenie spawu(chcę tak zrobić przy progach i ewentualnie w srodkowej częsci nadkola) Jak łaczyć blachy na zakładke czy na styk z delikatna przerwą? Mowa o spawaniu migiem.
Za wszelkie info dziekuje i będe nagradzał ;]
Jakie rodzaje spawów przy blacharce?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
Re: Jakie rodzaje spawów przy blacharce?
kazdy spaw pkt bedzie ci rdzewiec ( w miejscach gdzie nie masz spoiny)....najlepiej ciagiem..co do ciagu... wszystko zalezy czym spawasz...jak slysze ze migomat to mam mieszane uczucia...migomat migomatowi nie rowny. podstawa czy spawasz transformatorem czy prostownikiem (prad sinusoidalny czy ciagly).blachy o gr samochodowej spawam na codzien migomatem kemppi minarc i wiem ze mozna zrobic to dobrze nie przegrzewajac materialu... przy robotach blacharskich problem jest tego typu ze ludzie ktorzy to spawaja nie maja wiekszego pojecia o spawaniu i spawaja pierwszym lepszym migomatem ktory ktos tam gdzies powiedzial ze dobry....zwykle lapia sobie pkt wyznaczaja wysokosc i szerokosc a pozniej dom rzemiosla.kazda spoine kladzie sie inaczej (zaleznie od gr blachy,przeznaczenia i kata spawania -wzgledem grawitacji)...mowie ci to jako czlowiek nie robiacy blacharke tylko nad ktorym jest dozor...wojtek_sari pisze:Panowie powiedzcie mi tak mneij więcej jakie rodzaje spawów nalezy stosować przy pracach blacharskich? Wiadomo spaw ciagły i spaw punktowy, domyślam się że np podłoge można spawać punktowo, ale co z nadkolami? Dobrym sposobem jest nawiercenie dziurek powiedzmy srednicy 5mm i tam polozenie spawu(chcę tak zrobić przy progach i ewentualnie w srodkowej częsci nadkola) Jak łaczyć blachy na zakładke czy na styk z delikatna przerwą? Mowa o spawaniu migiem.
Za wszelkie info dziekuje i będe nagradzał ;]
Ostatnio zmieniony sob paź 18, 2008 00:21 przez marepako, łącznie zmieniany 1 raz.
One Man Crew
Jak wstawiasz progi to nawierć sobie otworki,potem je ładnie zaszlifujesz.A spawy na boku tylko punktowo,na przemian żeby Ci nie pokrzywiło blachy tzn jeden spaw na jednym końcu,drugi np za10 cm itd.Blache daj sobie na 1 cm zakładke.Nadkola możesz spawać spawem ciągłym,ponieważ jest tam grubsza blacha i najlepiej pospawać z 2 stron.
Jacek
ja polecam spawanie do czola, spawy punktowo, spaw na poczatku i na koncu proga, idac w strone srodka, robiac coraz to gesciej spaw punktowy, zeby na koncu wyszedl jeden tak jakby ciagly spaw, pozniej szlifujesz spawy prawie do gladkiej powierzchni a nadmiar spawu delikatnie wklepujesz mloteczkiem
powodzenia
powodzenia
[url=http://img510.imageshack.us/my.php?image=29563915.jpg][img]http://img510.imageshack.us/img510/5739/29563915.jpg[/img][/url]
moj byly goofer - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194271
moj byly goofer - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194271
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 279 gości