Tak się kończy gibanie koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
andrzejr2006
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob mar 24, 2007 20:03
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: andrzejr2006 » czw sie 28, 2008 22:55

Panowie powiedzcie jeżeli mi trochę się to koło giba to czy może to mieć jakiś wpływ na rozruch? Ponieważ trochę kiepsko mi odpala świece wszystkie są dobre, a odpala kiepsko przez pierwsze 3 sek. trochę szarpie albo zaskoczy odrazu i zaraz zgaśnie,duże kółko napewno mi bije lekko,nie wiem jak małe bo ciemno już było jak sprawdzałem.
Silnik AAZ


Obrazek

EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » pt sie 29, 2008 08:47

andrzejr2006 pisze:Panowie powiedzcie jeżeli mi trochę się to koło giba to czy może to mieć jakiś wpływ na rozruch? Ponieważ trochę kiepsko mi odpala świece wszystkie są dobre, a odpala kiepsko przez pierwsze 3 sek. trochę szarpie albo zaskoczy odrazu i zaraz zgaśnie,duże kółko napewno mi bije lekko,nie wiem jak małe bo ciemno już było jak sprawdzałem.
Silnik AAZ
Jak najszybciej jechałbym do mechanika, żeby to zdiagnozować. Jest bardzo prawdopodobne, że to właśnie przez klin na wale przestawia Ci się rozrząd. Ja już to robiłem, aby uniknąć kupna nowego silnika...



Awatar użytkownika
andrzejr2006
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob mar 24, 2007 20:03
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: andrzejr2006 » pt sie 29, 2008 10:34

Byłem właśnie u mechanika,powiedział to że tak odpala to zapewne paliwo gdzieś się wraca,a co do bicia koła to wcale się nie zdziwił,podobno to już nie pierwszy przypadek,i że tylko regeneracja wału,bo inaczej narobi bałaganu, i że frezowanie bez wyciągania wału nie wchodzi wgre bo co z tego że się zrobi płaskie czoło wału jak wpust na klin będzie wyrobiony,trzeba wyciągać i koniec.Sam nie wiem co robić,rozbebeszyć teraz cały silnik,zregenerować wał to wyniesie mnie to z 1500 zł :crazy: ,może lepiej sprzedać GOLFA i niech ktoś inny się bawi,co poradzicie??


Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pt lis 18, 2005 16:29
Lokalizacja: Legnica
Auto: Golf Mk7 GTI
Kontakt:

Post autor: Bartek84 » pt sie 29, 2008 14:45

tomekb78, zdecydowanie Kunice k. Legnicy. Tam jest warsztat, w którym mechaniory specjalizują się w autach VAG a takie kliny robili już nie raz...


Mk7 GTI Stage 2

loti2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lis 16, 2006 13:02
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: loti2 » sob wrz 06, 2008 09:27

Witam!
W moim aaz zaczelo sie juz lekko gibac kolo. Czy ktos z was zna moze adres jakiegos mechanika na opolszczyznie, majacego doswiadczenie w tym temacie?
Prosze dajcie szybko znac bo autko stoi :( :( :(
Ostatnio zmieniony sob wrz 06, 2008 09:28 przez loti2, łącznie zmieniany 1 raz.


1,9 turbodiesel

Awatar użytkownika
Gelooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 22:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gelooo » sob paź 04, 2008 20:55

ok to ja napisze co i jak gibalo sie koles zrobil zalozyl i pewnie na stara srube teraz gibie sie znowu problem w tym ze golf juz niechce odpalic i pytanie czego mam sie spodziewac???????? i z jakimi kosztami mam sie liczyc


Mój MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130442 jest nowa 3 ale bez fotek narazie

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob paź 04, 2008 21:00

Gelooo pisze:ok to ja napisze co i jak gibalo sie koles zrobil zalozyl i pewnie na stara srube teraz gibie sie znowu problem w tym ze golf juz niechce odpalic i pytanie czego mam sie spodziewac???????? i z jakimi kosztami mam sie liczyc
Trzeba zweryfikowac stan czopu wała, jezeli sie gibie i nie ma ściętego klina lub wyrobionego wystarczy planowanie odp. przyrządem do wyrównainia jego powieszchni, jak bedzie zniszczony to albo napawanie albo inni nacinaja wał w drugim przeciwleglej stronie wała. Po tym nowa zębatka, nowa śruba i klej. Odpwoiednie zblokowanie wału do przykrecenia sruby. Dodoatkowo przydało by sie nowe koło z tłumikiem drgań.

Poczytaj tu co najlepiej kupic i ile kosztuje http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=108242



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz paź 05, 2008 02:03

Gelooo pisze:ok to ja napisze co i jak gibalo sie koles zrobil zalozyl i pewnie na stara srube teraz gibie sie znowu problem w tym ze golf juz niechce odpalic i pytanie czego mam sie spodziewac???????? i z jakimi kosztami mam sie liczyc
U mnie skończyło się też tak ścieło klin , pogieło zawory auto stoi


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

radek330
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr paź 10, 2007 12:53
Lokalizacja: Nowy Targ/Kraków

Post autor: radek330 » pn paź 06, 2008 07:59

sebanr1 pisze:
greg pisze:po za tym kołem i śrubą - jakie straty - głowica? zawory? tłoki??
Na razie nie wiem. Ale spodziewam się totalnej padaki: tłoki, zawory, itd.
Szukam nowego silnika.
witam współczuje szczerze. identyczna sytuacje miałem pare lat temu przy moim golfie III 1,9 TD. 75 koni. przy wyjezdżaniu z garazu, a więc predkość minimalna, obroty tez małe. posypało sie wszystko... zawaory pogięlo, wałek, szklanki..remont silnika ok 2 tys. i zaraz go sprzedałem..



Awatar użytkownika
Gelooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 22:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gelooo » śr paź 08, 2008 14:43

u mnie nie wiem dlaczego przestawil sie kat wtrysku odpalil od pierwszego po odlaczeniu czujnika temp. sprawdze rozrzad a jak nie to to co moglo to spowodowac kolko nie gibie sie a tego najbardziej sie balem bo oststnio bylo robione


Mój MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130442 jest nowa 3 ale bez fotek narazie

maniusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lis 30, 2007 00:33
Lokalizacja: Dąbrowka k\Poznania

Post autor: maniusz » wt paź 14, 2008 20:56

ktoś zna jakiegoś mechanika z okolic Poznania co zeszlifuje czoło wału bez wyjmowania?



Giant704
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt cze 22, 2007 23:42
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Giant704 » czw paź 16, 2008 22:55

Witam
Posiadam golfa '92 z silnikiem AAZ. Wydaje mi się, że giba się koło pasowe. Mam pytanie jak dokładnie wygląda to nieszczęsne gibanie? U mnie wygląda to tak, że jak stane przed autem to koło pasowe nie pracuje w jednej osi, tak jakby pracowało na skrzywionym wale.

Drugie pytanie mam odnośnie mocowania koła na wale. W silniku AAZ jest to rozwiązane poprzez klin. Czyli mam rozumieć, że klin w kształcie trapezu na kole pasowym zazębia się z wpustem o takim samym kształcie na wale korbowym?



Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » czw paź 16, 2008 23:10

Ja to koło obserwuje bardzo często bo boje się jak ognia, żeby się nie uj******. Później to silnik warty tyle ile waży :crazy:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]

Giant704
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt cze 22, 2007 23:42
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Giant704 » wt paź 21, 2008 18:25

Witam ponownie
A więc potwierdziło się. Giba się koło pasowe, rozrząd się przestawił. Autem oczywiście już nie jeżdżę, ale szukam warsztatu, który zregeneruje wał i dopasuje do kółka od TDi bez wyciągania go z silnika. Mój mechanik niestety nie zna takiego warsztatu, a sam weźmie za wyciągnięcie wału 500zł. Prosiłbym o namiary na jakiś warsztat z woj. śląskiego, który zrobi to bez wyjmowania wału. W tym wątku znalazłem tylko jeden namiar od kolegi "ilio"
jak ktoś chce numer telefonu zapraszam na pw
warsztat jest w woźnikach śląskich
30 km od Bytomia w stronę Częstochowy
i 10 km od Koziegłów
Ale może ktoś poleci mi jeszcze jakiś warsztat?

Proszę o szybką odpowiedź.

[ Dodano: 22 Paź 2008 18:30 ]
Widzę, że chyba nikt nie odpowie na moją prośbę. Trudno, musze poszukać sam takiego warsztatu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 131 gości