czasy wałka z 2e

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » czw paź 16, 2008 20:08

VwMarcin moze tak, czyli mozliwe ze walek z 2E i PG jest identyczny? Czekam na bugalon'a, zrobi mam nadzieje to zestawienie i powie co dadza (moga dac) te cyferki w praktyce :bigok:

[ Dodano: 16 Paź 2008 20:16 ]
Panowie czy wspolotwarcie dla RF/PN/PF/PB wyniesie - 6 a dla 2E - 7 ??

[ Dodano: 16 Paź 2008 20:22 ]
A otwarcie:
PB/PF - 226 ?
RF/PN - 202 ?
2E - 227 ?


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw paź 16, 2008 20:22

Dostałeś ode mnie wskazówkę gdzie to możesz znaleźć. Za mało ?
czy masz na myśli tę "wskazówkę"?? :bajer:
bugalon pisze:Czasy wałka od 2E znajdziecie w książce "sam naprawiam", ktora jest do zassania w zasadzie wszędzie
No to dziękuję za pouczenie gdzie co jest, ale nie wiem czy zauważyłeś ze wcześniej wyraznie napisalem
sas_gti pisze:zwykle tego nie robię tzn nie idę na łątwizne (...) a nie mam dostępu chwilowo do serwisówek.
nie mam dostępu to znaczy ze nie mam! Czy to trudno zrozumieć?? W miejscu w którym byłem nie miałem możliwosci zasysania 40 MB (około z tego co pamiętam bo tyle wazy serwisówka do mk3) a nie miałem płytki ze swoimi.
Jeśli podanie 4ech liczb z serwisówki to taki kłopot to przepraszam.

Tak przy okazji, nie od dziś jestem zdania że podforum SPEED to najmniej gościnne miejsce na vwgolf.pl ale to nie miejsce czas ani temat omawiania tego.
Proszę o zamknięcie tematu, dowiedziałem się czego chciałem.



Awatar użytkownika
VwMarcin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 00:41
Lokalizacja: PL

Post autor: VwMarcin » czw paź 16, 2008 20:25

To ja jeszcze dorzuce coś:
Wałki:
026 109 101 A : PG (90-92), GX (84-88), HT | 2E

026 109 101 G : PF (87-92), PB (87-92), RV (88-92), EV (86), GZ (86-88), RD (86-88), RG( 86-87)

026 109 101 M : PN (87-92), EZ (86-92), RF (86-92), HM (86-88), EZA (87), ABN (91-92) | AAM

026 109 101 Q : RP (88-92), GU (86-92), RH (86-92), HV (86-87) | ABS

026 109 101 L : JP (87-92), ME (88-92), 1V (91-92), JR (87-92), SB (91-92), RA (89-92), MF (88-92)

049 109 101 N : EV, GZ (84-85)

049 109 101 J : GU, HV (84-85 )

049 109 101 K : EZ, HM (84-85)

068 109 101 B : JP, JR (84-86)

Czasy:
PN, RF Öffnung:202 schliessen:214

EZ Öffnung:206 schliessen:224

RH Öffnung:216 schliessen:232

GU Öffnung:218 schliessen:220

GX Öffnung:223 schliessen:220

RP Öffnung:216/216 schliessen:224/218 ( ja hier gabs 8.88 geänderte steuerzeiten)

1P, RD, RV Öffnung:220 schliessen:220

HT, PG Öffnung:220 schliessen:220

RG, EV, GZ Öffnung:227 schliessen:233

PF, PB Öffnung:226 schliessen:220

PL Öffnung:200 schliessen:226

KR Öffnung:212 schliessen:226



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » czw paź 16, 2008 20:36

VwMarcin wiec dobrze mi wyszlo :bigok:


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw paź 16, 2008 20:53

Ja was chlopki nie kumam w ogole...

jak to sas_gti napisal zwykle tego nie robie ale....

nie wiem czy zauwazyliscie jedna fajna zaleznosc czasy otwarcia zaworów podawane przez producenta sa czasami podanymi w pomiarze z tzw luzem pomiarowym. Takie czasy zupelnie do niczego nie prowadza, poniewaz zwykle silnik jak pracuje to luzy sa na poziomie 0.05...0.1 mm na hydro i 0.15...0.40 na plytkach a ksztalt krzywki moze byc rozny i spowodowac ze walek o tych samych czasach podanych przez producenta bedzie inaczej otwieral zawory i powodowal inne napelnienie cylindra. dlatego tez firmy produkujace walki podaja czasy bez luzu aby wykluczyc bledna interpretacje. czesto tez podaja inne parametry ktore pozwalaja okreslic ksztal krzywki.
niestety zaden producent poza nielicznymi sztukami nie podaja czasow bez luzu. w zwiazku z tym jedyna sensowna sytuacja w tym przypadku jest zrobienie pomiaru walka za pomoca czujnika zegarowego i kątomierza. Ponadto takie zmiany walka z seryjnego silnika na inny z seryjnego silnika to raczej słowiczy spiew. wiecej da jakakolwiek obrobka glowy niz taka zmiana :green_fuck:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
VwMarcin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 00:41
Lokalizacja: PL

Post autor: VwMarcin » czw paź 16, 2008 21:56

evolution pisze:Ja was chlopki nie kumam w ogole...

...wiecej da jakakolwiek obrobka glowy niz taka zmiana :green_fuck:
Ok a zmiana w 1.8 8v GX 90KM(ke-jet)tego co odróżnia go od 1.8 8v EV 112KM(ke-jet) chyba ma sens zwłaszcza że wyniesie bardzo niewiele...
Różnica polega (według etki)na tłokach(gx 9:1,ev 10:1) zaworach ssących, kolektorze wydechowym. Głowica jest technicznie ta sama poza zaworami ssącymi-są mniejsze ale sie zrobi na te większe1,5mm różnicy,frezy itd mam), kolektor ssący ten sam, rozdzielacz wtrysku z przepływką ten sam (nawet w 16vPL był ten). Do tego przy okazji spasowanie kolektorów z głowicą. Od technicznej strony powinien wyjść EV 112KM-przynajmniej według etki są tylko takie różnice. :food: Oczywiście jeszcze wałek w EV był ten co w pb/pf ale chyba będzie mógł zostać ten co jest czyli 2E/PG zwłaszcza że wypada (teoretycznie)prawie że identycznie z tym montowanym w ev/pf/pb/
Ostatnio zmieniony pt paź 17, 2008 00:28 przez VwMarcin, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw paź 16, 2008 22:17

evolution, szanujemy Twoja wiedzę i wiemy ,że wiesz niejedno od strony praktycznej i teoretycznej.
Ale nie wszyscy możemy wydac fortune na kupno wymarzonego silnika.Poza tym każdy chce miec poczucie ,że jest w stanie coś grzebnąc przy silniku.Wiem ,że czasem porywamy się z motyka na słońce ale od czego trzeba zacząc,coś spiep......yc cos zrobic ok.
Podejrzewam ,że chcesz nam też pomóc zaoszczędzic zbędnie wydanego grosza ale zapaleńcy rzadko idą za racjonalnym rozwiązaniem.
Więc evolution, z całym należnym szacunkiem :prayer: wspomóż nas chociaż swoją wiedzą i radami i nie karc z góry za chęci zdobycia wiedzy i.....troszkę mocy :piwka: :P i broń boże nie była to krytyka pod Twoja osobą,jeśli chciałbym z kimś skonsultowac jakiś projekt to byłbys pierwszą osobą do której bym się udał :bigok:


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw paź 16, 2008 22:28

Leon_Wechtel, sugeruje ze seryjne walki w sensie od producentow sa zbyt podobne do siebie zeby daly roznice wieksze niz 3..4 ps (optymistycznie) a zrobienie glowicy i jej planowanie da wiekszy przyrost mocy, poza tym koszt walka sportowego rzedu 500 (napawany) do 900 (nowy) nie jest naprawde duza kwota i przyniesie wiecej skutku i radosci. co do tegoVwMarcin, to rv a gx rozni sie takze walkiem 3 stopnie. lecz wsadzenie glowicy z wiekszymi zaworami i odpowiednie jej obnizenie da wiekszy efekt niz jakikolwiek seryjny walek...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » czw paź 16, 2008 22:36

evolution czyli jesli dam do RF obojetnie ktory walek (czy od PB, PF, PG) to bedzie taki sam efekt (malo odczuwalny)? Mozna cos przerobic w glowicy bez jej demontazu?


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw paź 16, 2008 22:40

tak.... dekiel pomalowac :bajer:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » czw paź 16, 2008 22:41

Leon_Wechtel dobrze to ujales :pub:

[ Dodano: 16 Paź 2008 22:42 ]
malowanie sobie odpuszcze ... :bajer: nie bylo wiec pytania :helm:


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt paź 17, 2008 00:17

Evo czasy otwarcia rozne o 20 stopni to już jest coś i da to wiecej moim zdaniem niz te 2-3 konie.

Jest kupa błędów w tych zestawieniach z doppel wobbera i nawet blędy są w pieprzonej książce "sam naprawiam" Liczby są dobre ale czas otwarcia zaworu zazwyczaj jest zle podawany i zamiast np przed górnym martwym punktem podają, że zawor sie otwiera po tym punkcie itd. Pogłówkowałem trochę, zrobiłem arkuszyk w excelu i wychodzi dokładnie tak (dla 1mm luzu oczywiscie ale przynajmniej jakis obraz będzie)

1. PF/PB - wałek 220/220, łączne współotwarcie 80 stopni, przyspieszony o 1,5 stopnia
2. PN/RF - wałek 202/202, łączne współotwarcie 50 stopnio, nie przyspieszony (0 stopni)
3. 2E - wałek 221/221, łączne współotwarcie 82 stopnie, przyspieszony o 1,5 stopnia

Dla rozliczania innych wałków zrobiłem excela. Wystarczy podać kąty i moment otwarcia zaworów (czy przed czy po GMP/DMP) a reszta sie sama wyliczy. Są tam policzone też wałki dla danych z doppel wobber i z książki sam naprawiam. Wychodzą oczywiscie bzdury więc zaznaczyłem na zielono to co wg mnie powinno tam figurować.

http://thenut.eti.pg.gda.pl/~henal/Camshaft_timing.xls

Reasumując. Wałek z 2E nada się do takiego PN np, ale jest przyspieszony o 1,5 stopnia. Moga wystąpić kłopoty z wolnymi obrotami (wcale nie muszą) chyba ze na regulowanym kolku kopniemy wałek z 2E o te 1,5 stopnia w tył.

[ Dodano: Pią Paź 17, 2008 12:35 am ]
Tak przy okazji, nie od dziś jestem zdania że podforum SPEED to najmniej gościnne miejsce na vwgolf.pl ale to nie miejsce czas ani temat omawiania tego.
Proszę o zamknięcie tematu, dowiedziałem się czego chciałem.
Przestan sie cisnieniować i pyskować bo nic Ci to nie da. Strzelanie fochów tym bardziej a ja nie mam zamiaru sie tłumaczyć czemu mi sie nie chciało grzebac po plikach akurat wtedy kiedy sobie tego zażyczyłeś.

UWAGA EDIT !!!

Liczyłem to poznym wieczorem i pierdyknąłem się w jednej linijce formuły w excelu.
Oznacz to kilka zmian w przesunięciach wałków i wnioskach końcowych. Właściwe wartości umieszczem jeszcze raz ponizej:


1. PF/PB - wałek 220/220, łączne współotwarcie 80 stopni, opóźniony o 3 stopnie
2. PN/RF - wałek 202/202, łączne współotwarcie 50 stopnio, przyspieszony o 3 stopnie
3. 2E - wałek 221/221, łączne współotwarcie 82 stopnie, opóźniony o 3,5 stopnia

Konkluzja jest taka, że wałek z PNa jest aż o 6 stopni przyspieszony względem PFa i 6,5 stopnia przyspieszony względem 2E. To już jest dość sporo. Jeden ząbek na kółku paska rozrządu odpowiada mniej więcej 8-8,5 stopnia więc przesunięcie jest znaczne.

Acha plik w linku zamieszczonym powyzej jest tez skorygowany.
Ostatnio zmieniony pt paź 17, 2008 23:38 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pt paź 17, 2008 06:52

bugalon pisze:chyba ze na regulowanym kolku kopniemy wałek z 2E o te 1,5 stopnia w tył.
trochę takie cos kosztuje :crazy: ale jeśli mają byc problemy to cóż....


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt paź 17, 2008 08:18

Leon_Wechtel pisze:
bugalon pisze:chyba ze na regulowanym kolku kopniemy wałek z 2E o te 1,5 stopnia w tył.
trochę takie cos kosztuje :crazy: ale jeśli mają byc problemy to cóż....
Mozna zrobić samemu i to do tego tanio, trzeba tylko ruszyć głową :) Ja generalnie myślę że problemów nie będzie bo to małe przyspieszenie jest, ale nie dam gwarancji ze sie nic nie stanie bo nie robiłem czegoś takiego wczesniej.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości