Kilka pytań odnośnie kr/pl
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Kilka pytań odnośnie kr/pl
witam
mam kilka pytań odnośnie silników kr/pl
1. ile waży koło zamachowe w kr?
2. czy pl ma takie samo koło (czy tyle samo waży?)
3. ile można kg z takiego koła zdjąć?
4. jaki moment jest w stanie przenieść seryjne sprzęgło z kr'a?
5. jaki moment wytrzymuje seryjna skrzynia 2Y?
6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?
7. od czego najlepiej założyć kolektor wydechowy i portki?
8. czy założenie grubszego kolektora dolotowego (czyli o większej pojemności) nie spowoduje przeniesienia max mocy i max momentu obrotowego w wyższe partie obrotów?
mam kilka pytań odnośnie silników kr/pl
1. ile waży koło zamachowe w kr?
2. czy pl ma takie samo koło (czy tyle samo waży?)
3. ile można kg z takiego koła zdjąć?
4. jaki moment jest w stanie przenieść seryjne sprzęgło z kr'a?
5. jaki moment wytrzymuje seryjna skrzynia 2Y?
6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?
7. od czego najlepiej założyć kolektor wydechowy i portki?
8. czy założenie grubszego kolektora dolotowego (czyli o większej pojemności) nie spowoduje przeniesienia max mocy i max momentu obrotowego w wyższe partie obrotów?
Frakcja Proud Member
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Re: Kilka pytań odnośnie kr/pl
1. Nie wiemjuby pisze:witam
mam kilka pytań odnośnie silników kr/pl
1. ile waży koło zamachowe w kr?
2. czy pl ma takie samo koło (czy tyle samo waży?)
3. ile można kg z takiego koła zdjąć?
4. jaki moment jest w stanie przenieść seryjne sprzęgło z kr'a?
5. jaki moment wytrzymuje seryjna skrzynia 2Y?
6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?
7. od czego najlepiej założyć kolektor wydechowy i portki?
8. czy założenie grubszego kolektora dolotowego (czyli o większej pojemności) nie spowoduje przeniesienia max mocy i max momentu obrotowego w wyższe partie obrotów?
2. Tak
3. 30% masy bezpiecznie
4. Jak sprawne i nowe to nawet 300 NM (oby tylko lawinowo nie narastał)
5. 300NM+ przy umiejętnym traktowaniu ale nie na długo (przy 200NM potrafi sie wysrawać przy bardzo gwałtownej jeździe)
6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
7. Najlepiej dedykowany baran supersprinta. Jeśli chcesz serie to kolektor z ABFa jest bardzo dobry (razem z portkami najlepiej)
8. Tak przeniesie. Co więcej maksymalny moment prawdopodobnie spadnie.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
pamiętaj o wyważeniu3. ile można kg z takiego koła zdjąć?
kolektor ABF+ portki o większej średnicy ( mówie tu o wersji 2 rurkowej która i tak jest dobra, ale do ideału jej daleko), co do firmówek to Supersprint i Hartmann, z tego co się orientuje ponoć lepszy ten drugi....... www.ebay.dejuby pisze:7. od czego najlepiej założyć kolektor wydechowy i portki?
bez większego grzebania, lepiej tego nie ruszaj8. czy założenie grubszego kolektora dolotowego (czyli o większej pojemności) nie spowoduje przeniesienia max mocy i max momentu obrotowego w wyższe partie obrotów?
Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)
Więc dalej.
Co chcę zrobić:
Głowica + pełen porting.
Mam wałki Oettingera, nie wiem czy montować te, czy te z ABF'a
Jakiś kolektor wydechowy, najbardziej odpowiada mi ten z ABF'a, ze względu na koszty.
Jakiś lepszy oddech, najprawdopodobniej stożek.
Digifant + strojenie.
I kolejne kilka pytań:
Co chcę zrobić:
Głowica + pełen porting.
Mam wałki Oettingera, nie wiem czy montować te, czy te z ABF'a
Jakiś kolektor wydechowy, najbardziej odpowiada mi ten z ABF'a, ze względu na koszty.
Jakiś lepszy oddech, najprawdopodobniej stożek.
Digifant + strojenie.
I kolejne kilka pytań:
Więc co najlepiej założyć? Modyfikować tą, czy szukać innej skrzyni. Nie ukrywam że bardzo mi się podoba zestopniowanie seryjnej skrzynibugalon pisze:5. 300NM+ przy umiejętnym traktowaniu ale nie na długo (przy 200NM potrafi sie wysrawać przy bardzo gwałtownej jeździe)
Ale mówisz o samych wałkach, tak jak bym teraz założył? Wydaje mi się że w połączeniu z innymi modami efekt będzie lepszy.bugalon pisze:6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
Ale teoretycznie chyba powinien bardziej rozciągnąć się w funkcji obrotów? Czy to tylko teoria?bugalon pisze:8. Tak przeniesie. Co więcej maksymalny moment prawdopodobnie spadnie.
Frakcja Proud Member
- GRZANA
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5822
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
- Lokalizacja: Wawa/EOP
- Kontakt:
1. 5kg
3. bezpieczna waga to 3,75 kg
gosc na allegro o nicku otoczak zajmuje sie toczeniem i wywazaniem kol m.in.
3. bezpieczna waga to 3,75 kg
gosc na allegro o nicku otoczak zajmuje sie toczeniem i wywazaniem kol m.in.
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
- przemoGTI
- Użytkownik
- Posty: 321
- Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
- Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
- Kontakt:
nie wiem czy to taki dobry pomysłjuby pisze:Jakiś lepszy oddech, najprawdopodobniej stożek.
będzie będzie.. jak już dajesz tak ostro i będizesz wszystko stroił to wałki 276 schrick-a dawaj możliwie ostatnie pod hydraulike...juby pisze:Ale mówisz o samych wałkach, tak jak bym teraz założył? Wydaje mi się że w połączeniu z innymi modami efekt będzie lepszy.
i kolektor bym proponował z KR-a
www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD
- przemoGTI
- Użytkownik
- Posty: 321
- Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
- Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
- Kontakt:
a no to faktycznie moze lepsze takie coś z serii..juby pisze:raczej to odpada, samochód ma być typowo uliczny i posiadać jakąś w miarę przyjemną charakterystykę momentu i mocy a takie wałki to już lekki hardcore, na dole nie będzie jechał...
a te wałki Oettingera to jaka maja charakterystyke?
www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD
276 są przyjemne i jeżdżą z dołujuby pisze:raczej to odpada, samochód ma być typowo uliczny i posiadać jakąś w miarę przyjemną charakterystykę momentu i mocy a takie wałki to już lekki hardcore, na dole nie będzie jechał...przemoGTI pisze:wałki 276 schrick-a
jak nie wierzysz to załóż 288
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?
o masz...to mnie zabiłeś... Ale to sprawdzone jest czy jak? sam chciałem wrzucać takie wałki ale jak to ma być poniżej 5 KM to chyba sobie podaruje...bugalon pisze:6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
No bo to nie taka sama zmiana jak z PL na KRtirsone pisze:6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?
o masz...to mnie zabiłeś... Ale to sprawdzone jest czy jak? sam chciałem wrzucać takie wałki ale jak to ma być poniżej 5 KM to chyba sobie podaruje...bugalon pisze:6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
1. Czas otwarcia wałka KRki to 212 stopni, PLki - 198/200 stopni (w zalezności od zrodeł). Zmiana samego wałka bez osprzętu z KRki daje Ci okolo 5 koni różnicy a rożnica w czasie otwarcia to 10/12 stopni
2. Czas otwarcia wałka z ABF to 218/220 stopni (też zależnie od źródeł). Więc to tylko 6/8 stopni wiecej niż wałek z KRa. Wg mnie przełoży sie to na 2-3 konie, czyli proporcjonalnie do zysku KR/PL/
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- CSR_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
- Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
- Kontakt:
Jak masz wałki z PL to i tak będziesz kąbinował z czymś większym... a jak juz to lepiej wrzucić te z ABF'a Po za tym na tych wałkach z kolektorem 50mm z KR'a i po strojeniu digi byłby mały szatan (tylko nastepny zonk jest w wydechu ale to jakiś kolektorek by pewnie sprawe załatwił)tirsone pisze:o masz...to mnie zabiłeś... Ale to sprawdzone jest czy jak? sam chciałem wrzucać takie wałki ale jak to ma być poniżej 5 KM to chyba sobie podaruje...
18K4F inside... RWD car :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości