Zmiana oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr paź 15, 2008 19:50

co to znaczy sporo oleju? okresl to jakos ilosciowo.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » śr paź 15, 2008 19:54

ja osobiście od 30 tys km (3 wymiany) jezdze na tym pierwszym Castrol Magnatec), caly czas kupuje na allegro od jednego goscia i nie narzekam, chociaz silnik mam w super stanie (olej ten jednak nie ma dobrych ocen na forum jak juz pewnie zauwazyles), mobil jednak to też dobry olej, więc w Twoim przypadku, gdy nie masz turbiny w samochodzie to powinna zadecydować cena :)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr paź 15, 2008 19:56

litr od wymiany do wymiany? to normalne zuzycie. zalej tego mobila co pokazales i bedzie dobrze.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » śr paź 15, 2008 19:58

souler pisze:litr od wymiany do wymiany? to normalne zuzycie
litr to normalne zużycie?? jak dla mnie to trochę dużo (1,9 bez turbiny)


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » śr paź 15, 2008 20:04

minusów nie powinno być zadnych, nie powinno Ci wypłukać nic w silniku, bo przechodzisz na trochę gęstszy olej, a plusy mogą być takie, że silnik będzie brał mniej oleju od wymiany do wymiany i to, że będziesz kupował tańszy olej na wymianę i dolewkę :)


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr paź 15, 2008 22:41

wegi pisze:
souler pisze:litr od wymiany do wymiany? to normalne zuzycie
litr to normalne zużycie?? jak dla mnie to trochę dużo (1,9 bez turbiny)
zajeb... normalne zuzycie biorac pod uwage olej na jakim jezdzi, a ktorego twoj silnik nigdy nie zobaczy, i przebieg. pozyjesz, potestujesz, pojezdzisz to bedziesz wiedzial czemu tak pisze.

zobacz, ze tez mam aaz i troche znam ten silnik. moze nawet wiecej niz troche.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » czw paź 16, 2008 11:15

HASAN_SAS pisze:Mam zamiar sam zmienić olej. Czy do odkręcenia filtru potrzebuję jakieś specjalne narzędzie?

Czy algorytm działania jest taki:
- rozgrzewamy silnik,
- odkręcamy korek wlewu i śrubę spustową,
- spuszczamy olej,
- odkręcamy filtr,
- smarujemy uszczelkę nowego filtru olejem i dokręcamy ręką,
- zakręcamy śrubę spustową i zalewamy nowy olej?
nie trzeba specjalnego narzędzia do odkręcania filtru, powinein pujść kluczem zwykłym.

algorytm jak najbardziej prawidłowy


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 282 gości