Jaki termostat do 1y?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Deloox
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
- Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
- Kontakt:
Jaki termostat do 1y?
Witam. Jestem przed wymianą termostatu, bo silnik nie łapie temperatury. Byłem dziś w sklepie i kupiłem firmy Wahler. Tu się pojawia pytanie: czy do silnika 1y, 1992r. Będzie pasował? W sklepie powiedziałem Wahler do golfa III 1992r. 1.9D 1y , no to facet dał mi termostat, który na pudełku ma oznaczenie 4256.87D50. Okazało się, że każdy termostat do innego silnika i ma inny numer. Czy ten podejdzie do mojego diesla? Na paragonie mam: Termostat VW audi Diesel, ale nie jestem specjalistą więc dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn lip 28, 2008 20:23 przez Deloox, łącznie zmieniany 1 raz.
moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467
- Deloox
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
- Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
- Kontakt:
Witam ponownie. Wymiana termostatu nic nie pomogła. Termostat stary okazał sie dobry (gotowałem go i otwiera się w okolicach 87 stopni), nowy reaguje tak samo jak stary. Dziwne, bo problemy z temperaturą pojawiły sie po wymianie oleju. Na początku było 90, po wymianie spadło o 85, i teraz jest podczas jazdy 80 stopni. Nie wiem czy wymieniać czujnik cieczy na silniku, czy zegary maja już dosyć. Mechanik mówi, żebym dał spokój sobie. Kurde jest wskaźnik i ma wskazywać 90.
Właśnie przejechałem 48km i co zauważyłem. Wskazania temepratury oscylowały w granicach 80stopni. Zatrzymałem sie i na postoju sprawdziłem jedna rzecz, jakie będzie wskazanie temperatury jak włączy sie wentylator. Najpierw termostat zaczął puszczać, ( dolny wąż się nagrzewał) wskazanie było 81-83, grzał sie grzał i włączył sie wentylator pierwszy bieg. Wskazanie podczas pierwszego biegu było 87 stopni, a powinno być 92-93. Niewiem wygląda to jak przestawienie skali podziałki. Pytanie takie czy jest to spowodowane padaniem czujnika czy wskaźnika w liczniku? Mechanik mówił, że jak będę wymieniał czujnik to rano, bo niby wtedy najmniej płynu chłodzącego wyleci, jakich ilości tego płynu moge sie spodziewac do przechwycenia?
ps. Po zmianie czujnika wskazania są dokładne wszystko działa ok. Temat do zamknięcia. Dzięki za pomoc.
Właśnie przejechałem 48km i co zauważyłem. Wskazania temepratury oscylowały w granicach 80stopni. Zatrzymałem sie i na postoju sprawdziłem jedna rzecz, jakie będzie wskazanie temperatury jak włączy sie wentylator. Najpierw termostat zaczął puszczać, ( dolny wąż się nagrzewał) wskazanie było 81-83, grzał sie grzał i włączył sie wentylator pierwszy bieg. Wskazanie podczas pierwszego biegu było 87 stopni, a powinno być 92-93. Niewiem wygląda to jak przestawienie skali podziałki. Pytanie takie czy jest to spowodowane padaniem czujnika czy wskaźnika w liczniku? Mechanik mówił, że jak będę wymieniał czujnik to rano, bo niby wtedy najmniej płynu chłodzącego wyleci, jakich ilości tego płynu moge sie spodziewac do przechwycenia?
ps. Po zmianie czujnika wskazania są dokładne wszystko działa ok. Temat do zamknięcia. Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony czw lip 31, 2008 14:31 przez Deloox, łącznie zmieniany 3 razy.
moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467
- piotrekrkk
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
- Lokalizacja: kraków
- Kontakt:
- Deloox
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
- Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
- Kontakt:
Powiem ci jak jest: Odpalam auto i dojście do temperatury 85-88 stopni to jest w ten upał jakieś 3-5 km. Wieczorem jak jest chłodniej maks 10km dokładnie nie pamiętam. Od momentu jak go kupiłem ten czas nagrzania się nie był rewelacyjny, ale teraz jakoś jest szybciej. Nie wiem czemu, ale skala na moim liczniku jest trochę przesunięta w prawo i na środku mam właśnie temp, w granicach 87 stopni. Podczas jazdy po mieście temperatura dochodzi i nie spada. Jak stoję w korku to po prostu, od 87 do 92, wentylator zbija itd. W trasie temperatura jest minimalnie niższa, ale na pewno nie schodzi poniżej 84 stopni (w przybliżeniu). Według mnie jest ok. Mój brat na też zwykłego diesla, tez nagrzewa się trochę czasu, tylko u niego 90 stopni jest na środku wskaźnika. Temperatura u niego trochę mniej spada w trasie (minimalnie poniżej 90). Nie wiem może ma wpływ na to to że ma już kompa ( sdi z 1997r.) i przyspieszacza ma automatyczny, ja niestety posiadam jeszcze wajchę.
Ostatnio zmieniony pt sie 01, 2008 21:26 przez Deloox, łącznie zmieniany 1 raz.
moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467
- piotrekrkk
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
- Lokalizacja: kraków
- Kontakt:
u Ciebie i u brata z temperatura jest wszystko ok mogles najpierw tak napisać zanim zabierales sie za zmiane termosttatu. Ale ok upewniłem sie, u mnie na bank to termostat ,do 80-90 dogrzewa mi po jakichs 20 kilometrach w korku ladnie trzyma a w trasie nawet po dogrzaniu spada na oko do 68 , od zakupu jeszcze nigdy go tak nie zgrzałem aby wentylator sie zalaczył. Ciezarówka dogrzewa mi po 6 kilometrach do 80 stopni . Szkoda ze do termostatu nie da sie tak latwo dostac jak do czujnika temperatury. Dzieki za odpowiedź pozdrawiam
- Deloox
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
- Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
- Kontakt:
No masz rację, ale sugerowałem sie diagnozą mechanika. Najlepiej jak termostat to odrazu czujnik. Pozdrawiampiotrekrkk pisze:u Ciebie i u brata z temperatura jest wszystko ok mogles najpierw tak napisać zanim zabierales sie za zmiane termosttatu.
moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
podłącze się pod temat, bo po dziesiejszych porządkach w garażu znalazłęm nowy terostat Vahlera od poprzedniego auta (MK2 1,6D). Teraz mam 1,9 TD (AAZ) i nie wiem czy w tych silnikach były tego samego rodzaju termostaty. Jeśli tak, warto byłoby go zostawić, bo dobra firma.
Moze ktoś na forum wie czy JP i AAZ miały takie same termostaty?
Moze ktoś na forum wie czy JP i AAZ miały takie same termostaty?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości