Problem z luzami w kolumnie przod mk3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z luzami w kolumnie przod mk3
Witam
Mam problem z zawieszeniem w mk3,wymieniłem łozysko oporowe wraz z guma poniewaz miałem luz amortyzatora na boki,po wymianie luzu tego nie ma ale po podniesienu kolumna ma duzy luz gora doł,złozyłem jak było-według mnie jest złozone ok,moze jakas zawleczka sie tam znajduje o ktorej zapomniałem(po podniesienu kolumna opada i ma duzy luz)-prosze o pomoc
Mam problem z zawieszeniem w mk3,wymieniłem łozysko oporowe wraz z guma poniewaz miałem luz amortyzatora na boki,po wymianie luzu tego nie ma ale po podniesienu kolumna ma duzy luz gora doł,złozyłem jak było-według mnie jest złozone ok,moze jakas zawleczka sie tam znajduje o ktorej zapomniałem(po podniesienu kolumna opada i ma duzy luz)-prosze o pomoc
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
kolumna ma mięc luz góra-dół bo górna poduszka nie jest w golfach przyrkecana do kielicha (nie wiem czy to zauważyłeś)
Problem był juz sporo razy poruszany na forum. Po podniesniu kolumna ma zawisnąć na talerzyku, po to on tam właśnie jest. Wynika to z takiej a nie innej kostrukcji nazdowzia i tego się nie zmieni.
Niestety fakt powstania tego luzu po podniesniu auta jest często wykorzystywany przez mechaników naciągaczy do proponowania niepotrzebnej wymiany tychże poduszek (nie mowie o twoim przypadku tylko ogolnie) Klient laik przeważnie widząc taki luz się godzi na wymianę. pzdr
Problem był juz sporo razy poruszany na forum. Po podniesniu kolumna ma zawisnąć na talerzyku, po to on tam właśnie jest. Wynika to z takiej a nie innej kostrukcji nazdowzia i tego się nie zmieni.
Niestety fakt powstania tego luzu po podniesniu auta jest często wykorzystywany przez mechaników naciągaczy do proponowania niepotrzebnej wymiany tychże poduszek (nie mowie o twoim przypadku tylko ogolnie) Klient laik przeważnie widząc taki luz się godzi na wymianę. pzdr
tez tak sadzilem ze tak musi byc,ale po sprawdzeniu na stacji diagnostycznej podobno nadaje sie to do naprawy,gosciu podnosił łyszka i sam widziałem ze jakis duzy luz ale w innym kole tego niebyło,a i podczas osytrego skretu w miejscy czy zmiany kierunku jazdy słychac poruszenie sie sprezyny-czy to tak ma byc?? kolega po wymianie tego w swoim pasku ma tak samo,sam juz niewiem
potwierdzam sas_gti ma 100%racjisas_gti pisze:Niestety fakt powstania tego luzu po podniesniu auta jest często wykorzystywany przez mechaników naciągaczy do proponowania niepotrzebnej wymiany tychże poduszek (nie mowie o twoim przypadku tylko ogolnie) Klient laik przeważnie widząc taki luz się godzi na wymianę. pzdr
Luz ma być i jak dla mnie to bardziej jest podejrzane dla czego w innym kole go nie ma. Co do tej strony z luzem to jedno pytanko. Czy dobrze jest dokręcona ta pierwsza nakrętka pod talerzykiem? Pytam dla tego, że do niej jest potrzebny spec-klucz, a jak go brak to czasami przy improwizacji można jej nie dokręcić właściwie.borysGT pisze:po sprawdzeniu na stacji diagnostycznej podobno nadaje sie to do naprawy,gosciu podnosił łyszka i sam widziałem ze jakis duzy luz ale w innym kole tego niebyło
Tego raczej ma nie być. Musiała źle siąść sprężyna na amorku lub na górze i albo się ułoży, albo trzeba będzie poprawiać .borysGT pisze:podczas osytrego skretu w miejscy czy zmiany kierunku jazdy słychac poruszenie sie sprezyny-czy to tak ma byc?
JaroW
Z tego co sie orientuje to była tylko nakretka na gorze kielicha wew komory silnika,w mk3 jest jeszcze jakas pod talerzykiem?? na amortyzatorze nic niebyło-a wczesniej był tylko luz na boki na łozysku
[ Dodano: 14 Paź 2008 18:21 ]
Moze ktos ma jakis schemat szczegołowy całego zawieszenia z opisem co i jak,bo w ksiazce raczej nie widac takich drobiazgow lub nie sa opisane
[ Dodano: 14 Paź 2008 18:21 ]
Moze ktos ma jakis schemat szczegołowy całego zawieszenia z opisem co i jak,bo w ksiazce raczej nie widac takich drobiazgow lub nie sa opisane
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ależ oczywiscie ze jest. a jak jej tam właśnie nie ma to telrzyk osadza sięgłębiej i może nie byćtego luzu góra-dół ktory jest zawsze i byc powinien
nakrętka wygląda tak
nakrętka wygląda tak
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 18:22 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie ma takiej możliwości.
Tylko jak ty to rozbierałeś ze nie zauzyles roznicy? Przeciez ta nakrętka dokręca poduszkę! Nie zawuwazyes ze z jednej strony nie przykreciles niczym poduszki do sztycy?
[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 18:32 ]
jest cos takiego jak etka online i tam znajdiesz rysunek kolumny na ktorym to bedzie
Tylko jak ty to rozbierałeś ze nie zauzyles roznicy? Przeciez ta nakrętka dokręca poduszkę! Nie zawuwazyes ze z jednej strony nie przykreciles niczym poduszki do sztycy?
[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 18:32 ]
jest cos takiego jak etka online i tam znajdiesz rysunek kolumny na ktorym to bedzie
nio własnie ze nie,zdjełem poduszke bez problemu-a szpilka amora ma przechodzic tak sobie przez talerzyk,moze ktos kiedys grzebał i tego nie załozył-wiem ze koles ma tak w pasku ale po złozeniu tez ma jakies luzy
[ Dodano: 14 Paź 2008 18:48 ]
przed chwila sprawdziełm 2 strone,nakretki pod talerzykiem nie ma-ale chyba telerzyk odwrodnie załozyłem hhheee szpiczastym do gory powinno byc,nakretki na bank nie ma moze w gt tak ma byc bo po rysunku w ksiazce w gti nie widac na obrazku ze cos jest
[ Dodano: 14 Paź 2008 18:48 ]
przed chwila sprawdziełm 2 strone,nakretki pod talerzykiem nie ma-ale chyba telerzyk odwrodnie załozyłem hhheee szpiczastym do gory powinno byc,nakretki na bank nie ma moze w gt tak ma byc bo po rysunku w ksiazce w gti nie widac na obrazku ze cos jest
Ale się porobiło. Widzę,że wsadziłem kij w mrowisko. Nie wiem jak sas_gti, ale jak się trochę pogubiłem. borysGT, jakbyś mógł opisać w miarę dokładnie jak wymieniałeś to łożysko z poduchą, bo czegoś nie rozumiem. Ta nakrętka , o której pisze sas_gti, skręca całego McPersona i powoduje,że sprężyna jest wstępnie napięta. Przy jej braku kolumna McPersona rozlatuje się sama na części składowe, a jej odkręcenie przy niezabezpieczeniu sprężyny ściągaczami wtedy, gdy kolumna jest wymontowana z pojazdu kończy się siniakami, wybitymi zębami lub jeszcze gorzej. Więc jak wymieniałeś łożysko i poduchę? Czy stosowałeś jakąś "patencierską" metodą bez wyciągania kolumny z auta?
JaroW
Witam
Pozdro
Podzielam pytanie, bo ja także straciłem już wątek. Tak na marginesie sportowe fedry można wymontować bez ściągaczy.Jarowo pisze:Ale się porobiło. Widzę,że wsadziłem kij w mrowisko. Nie wiem jak sas_gti, ale jak się trochę pogubiłem. borysGT, jakbyś mógł opisać w miarę dokładnie jak wymieniałeś to łożysko z poduchą, bo czegoś nie rozumiem. Ta nakrętka , o której pisze sas_gti, skręca całego McPersona i powoduje,że sprężyna jest wstępnie napięta. Przy jej braku kolumna McPersona rozlatuje się sama na części składowe, a jej odkręcenie przy niezabezpieczeniu sprężyny ściągaczami wtedy, gdy kolumna jest wymontowana z pojazdu kończy się siniakami, wybitymi zębami lub jeszcze gorzej. Więc jak wymieniałeś łożysko i poduchę? Czy stosowałeś jakąś "patencierską" metodą bez wyciągania kolumny z auta?
Pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 276 gości