Montaż komputera FIS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
od spalania po CAN od temperatury normalniespidi pisze:i czy te dane od czujnika temperatury i sygnału spalania nie są przesyłane za pomocą CAN ?
pin potrzebny tylko nowych ale.. jeśli kodować będziesz te same kluczyki co teraz masz to dobrze mieć i starych (gdyby się okazało że nowe zegary to trup)
[ Dodano: Pią Paź 10, 2008 7:09 pm ]
tak za wyjątkiem ustawienia przebiegu licznika - bo najwygodniej żeby nowy licznik miał przebieg taki jak stary - ten co będzie wyciągał kod immo może ci je ustawićspidi pisze:wystarczy do tego kabel VAG KKL line ?
Witam kolegów.
Problem miałem z wyświetlaczem MFA - nie świecił w ogóle.
Golf 1.8T z 4 V 1999 (modelowy 2000 - WVWZZZ1JZYB000xxx).
Oryginalne zegary 1J0920821A (data na plastiku IV '99).
Zakupione zegary 1J0920821A (data na plastiku VI '99) - wyjęte ponoć z benzyny 2.0 .
Pin wyciągnąłem programem VAG DashTool by GOPEL.
Kluczyki zakodowane, auto odpala, kodowanie to samo co w starych.
Problem: nie pokazuje spalania - cała reszta w porządku. Na MFA pokazuje przejechane kilometry, temperaturę, czas, średnią prędkość, a spalanie 0.0 L/100KM.
Z tego co się rozglądałem po kodowaniu zauważyłem pewien problem. Zegary po zmianach na ostatniej pozycji kodowania, w adaptacji pokazują wartości impulsatora odpowiednie dla samochodów po roku 2002:
Problem miałem z wyświetlaczem MFA - nie świecił w ogóle.
Golf 1.8T z 4 V 1999 (modelowy 2000 - WVWZZZ1JZYB000xxx).
Oryginalne zegary 1J0920821A (data na plastiku IV '99).
Zakupione zegary 1J0920821A (data na plastiku VI '99) - wyjęte ponoć z benzyny 2.0 .
Pin wyciągnąłem programem VAG DashTool by GOPEL.
Kluczyki zakodowane, auto odpala, kodowanie to samo co w starych.
Problem: nie pokazuje spalania - cała reszta w porządku. Na MFA pokazuje przejechane kilometry, temperaturę, czas, średnią prędkość, a spalanie 0.0 L/100KM.
Z tego co się rozglądałem po kodowaniu zauważyłem pewien problem. Zegary po zmianach na ostatniej pozycji kodowania, w adaptacji pokazują wartości impulsatora odpowiednie dla samochodów po roku 2002:
Nie sprawdziłem jeszcze jak to wyglądało w starych zegarach. Prosiłbym o jakąś pomoc.xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl
1 - 4358 (1,4l/55kW AHW/AKQ mit Schalt. Getriebe)
2 - 3538 (alle anderen Motorkennbuchstaben bzw. Autom. Getriebe)
3 - 4146 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt. Getriebe)
4 - 3648 (unbekannt)
xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (ab MJ 2002)
1 - 4345 (1,4l/55kW mit Schaltgetriebe)
2 - 3528 (alle anderen Motor-/Getriebevarianten)
3 - 4134 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt. Getriebe)
4 - 3648 (alle 5-Gang Automatikgetriebe)
4 - 3648 (alle 6-Gang Schaltgetriebe)
4 - 3648 (1.9l/81kW TDI mit Schaltgetriebe 02M)
Ostatnio zmieniony ndz paź 12, 2008 23:13 przez tmk, łącznie zmieniany 2 razy.
Kodowanie mam: 05142 - tak jak w poprzednich. Przedostatnia cyfra wskazuje (wg openobd.org) na kodowanie modelowe '99 , ale nie przyjmuje tam "0" dla "0 - Festes Intervall ohne Geber für Ölstand/-Temperatur (QG0)".
Pytanie tylko z którego pinu ECU na który pin zegarów? Zielona 32 - ECU 18?
W modelach 5.99>> nie jest wykorzystywany ten pin.
Pytanie tylko z którego pinu ECU na który pin zegarów? Zielona 32 - ECU 18?
W modelach 5.99>> nie jest wykorzystywany ten pin.
Ostatnio zmieniony pn paź 13, 2008 19:39 przez tmk, łącznie zmieniany 6 razy.
Walczę dalej z licznikiem - dziś wyszedł kolejny problem: założona nawigacja MCD przestała działać poprawnie tj lokalizuje położenie, oblicza trasą ale już podczas jazdy totalna padaka, nie idzie jej również skalibrować, sygnał GPS łapie bez problemu - prawdopodobnie brak sygnału prędkości "gala" - czy on jest wysyłany z licznika?
Dodam że przekodowanie na na 22102 (czyli nawigacja, czujnik spryskiwacza oraz otwarcia drzwi który notabene również przestał działać, klapa działa ok) też nie pomaga, zauważyłem przy kodowaniu że licznik na 4 pozycji przyjmuje tylko 0 czyli wychodzi że licznik jest po maju 2000r
Dodam że przekodowanie na na 22102 (czyli nawigacja, czujnik spryskiwacza oraz otwarcia drzwi który notabene również przestał działać, klapa działa ok) też nie pomaga, zauważyłem przy kodowaniu że licznik na 4 pozycji przyjmuje tylko 0 czyli wychodzi że licznik jest po maju 2000r
a np 2 przyjmie?korfanty pisze:zauważyłem przy kodowaniu że licznik na 4 pozycji przyjmuje tylko 0 czyli wychodzi że licznik jest po maju 2000r
[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 9:14 pm ]
co do navi
{Navigationssystem (RNS-MCD)}
Steuergerät Anpassung
STG 37 (Navigationssystem) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 01 (Reifenumfang in mm)
Siehe Reifenumfangtabelle.
1790 - 145/80 R14 (Sommerreifen)
1815 - 165/65 R15 (Sommerreifen)
1803 - 175/60 R15 (Sommerreifen)
1806 - 185/50 R16 (Sommerreifen)
1935 - 195/65 R15 (Sommerreifen)
1910 - 205/60 R15 (Sommerreifen)
1930 - 205/55 R16 (Sommerreifen)
1818 - 205/40 ZR17 (Sommerreifen)
1960 - 215/55 R16 (Sommerreifen)
2060 - 225/60 R16 (Sommerreifen)
1930 - 225/45 R17 (Sommerreifen)
2074 - 225/55 R17 (Sommerreifen)
1943 - 225/40 ZR18 (Sommerreifen)
1960 - 235/50 R16 (Sommerreifen)
1964 - 235/45 R17 (Sommerreifen)
1967 - 235/40 ZR18 (Sommerreifen)
2065 - 245/45 R18 (Sommerreifen)
2065 - 245/45 ZR18 (Sommerreifen)
1940 - 255/40 R17 (Sommerreifen)
1937 - 255/35 R18 (Sommerreifen)
1937 - 255/35 ZR18 (Sommerreifen)
2016 - 255/40 ZR18 (Sommerreifen)
2016 - 255/35 ZR19 (Sommerreifen)
2092 - 255/35 ZR20 (Sommerreifen)
1775 - 155/65 R15 (Winterreifen)
1895 - 185/65 R15 (Winterreifen)
1935 - 195/65 R15 (Winterreifen)
1930 - 205/55 R16 (Winterreifen)
1960 - 215/55 R16 (Winterreifen)
2092 - 215/65 R16 (Winterreifen)
2060 - 225/60 R16 (Winterreifen)
1930 - 225/45 R17 (Winterreifen)
2070 - 225/55 R17 (Winterreifen)
1940 - 225/40 R18 (Winterreifen)
2010 - 225/45 R18 (Winterreifen)
2040 - 235/45 R18 (Winterreifen)
2114 - 235/50 R18 (Winterreifen)
1940 - 255/40 R17 (Winterreifen
-> Kanal 02 (Wegstreckenkennzahl)
Die Wegstreckenkennzahl (K-Wert) kann im Kombiinstrument ausgelesen werden.
2 przyjmie ale nie mam czujnika poziomu i wywala błąd - 4 już nie przyjmuje.
Odnośnie navi możesz coś więcej rozjaśnić bo niemieckiego ni w ząb nie znam
P.S. Nadmienię że navi nie było fabrycznie została dołożona
Odnośnie navi możesz coś więcej rozjaśnić bo niemieckiego ni w ząb nie znam
P.S. Nadmienię że navi nie było fabrycznie została dołożona
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 21:29 przez korfanty, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko ok navi też ma w menu opcje kalibracji po wymianie kół, ale to nic nie daje wygląda tak jakby sygnał przechodził przez licznik i po jego wymianie nie przepuszcza go dalej na radio (przestało działać też automatyczne podgłaśnianie ze wzrostem prędkości.greg pisze:no navi musisz dokodować do auta a konkretniej do jego kół - bo sygnał idzie ilością impulsów a nie prędkością z zegarów - zegary przeliczają impulsy jak wpiszesz kod skrzyni biegów a navi - rozmiar kół
Odnośnie kodowania myślisz że się połączę vagiem z nawigacja nie zakładaną fabrycznie?
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 21:51 przez korfanty, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 209 gości