Zwarcie w kostce od zaworu n75??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zwarcie w kostce od zaworu n75??
Witam serdecznie jak wielu innych forumowiczow mam problem ze strata mocy powyzej 3000 obrotow na 5 biegu.Wiec po przeczytaniu kilkunastu postow ,zmianie n75 na nowy(nie pomoglo caly czas to samo),sprawdzeniu vagiem bledow po ktorych wykazalo dwa: 17958 P1550-blad: cisnienia doladowania oraz 17957 P1549-Zawór rególacji ciśnienia doładowania: przerwa zwarcie do masy,postanowilem sie zapytac czy we wtyczce do zaworu N75 powinno byc napiecie na obydwu stykach poniewaz u mnie jest.Tzn z tego co sie domyslam nie powinno poniewaz nawet jest zaznaczony + oraz - wiec wiadomo.Sprawdzilem napiecie przy wylaczonym silniki i na plusie jest okolo 0.18V a na minusowym 0.30V po odpaleniu natomiast na + jest ok 8V a na - ponad 12V wiec stwierdzilem...zwarcie.No to postanowilem odciac kabelek minusowy i podlaczyc na krotko do minusa akumulatora i co sie okazalo to ze jak bym odcial zamiasc kabelka,turbinke czyli zwykly dieselek mi sie zrobil:)Chcialem poszukac dokad prowadza owe kabelki od N75 ale niestety sa pochowane i nie wiem nawet gdzie moglbym szukac.Pewnie przy ECU ale nawet dokladnie nie wiem gdzie jest komputerek.Wiem jakie sa kolory kabli ale nic mi to nie daje skoro nie wiem gdzie szukac drugiego konca.Wiec prosze o pomoc!! Uff troszke sie rozpisalem.Jezeli cos przeoczylem to pytajcie.Z gory dziekuje.
n75 jest sterowany minusem podająć minus na jeden z pinów ECU to widzi , i przechodzi w tryb awaryjny .
Na pinach w n75 napięcia ne powinno być , dopóki ECU nie poda - na jednen pin , czyli + jest cały czas, - jest "dołaczany" . Kolejna sprawa
Na pinach w n75 napięcia ne powinno być , dopóki ECU nie poda - na jednen pin , czyli + jest cały czas, - jest "dołaczany" . Kolejna sprawa
to oznacza , że musisz przeglądnąć przewody , czyli miernik w łape , ustaw na sprawdzanie diody i sprawdzaj czy jest przejście, lub zwarcie z masą . Ten błąd był już przed zwarciem przewodu z masą , czy polaczek pisze:P1549-Zawór rególacji ciśnienia doładowania: przerwa zwarcie do masy
Na pinach w n75 napięcia ne powinno być , dopóki ECU nie poda - na jednen pin , czyli + jest cały czas, - jest "dołaczany"
Czyli nawet przed odpaleniem auta napiecie w przewodzie + laczacym z n75 powinno byc? A dopiero pozniej po odpaleniu ECU podaje na przewod - ? Wiec niby tak jak ja mam tylko ze po odpaleniu auta?
Przewody tylko prowadzace do n75 czy caaaala wiazke :panna: ? Probowalem zidentyfikowac gdzie jest ECU ale niestety... Czy obydwa przewody od n75 prowadza do ECUbo jesli tak to moze gdybym znalazl skad wychodza to bym mogl odciac i poprowadzic nowe przewody z ECU do n75.Kolejna sprawa to oznacza , że musisz przeglądnąć przewody
Ten blad byl juz wczesniejTen błąd był już przed zwarciem przewodu z masą , czy po :?:
po włączeniu zapłonu ... napięcie nie jest podawane ciągle , jest tylko gdy n75 ma pracować , czyli jest uzależnione od ECUlaczek pisze:Czyli nawet przed odpaleniem auta napiecie w przewodzie + laczacym z n75 powinno byc? A dopiero pozniej po odpaleniu ECU podaje na przewod - ? Wiec niby tak jak ja mam tylko ze po odpaleniu auta?
od n75laczek pisze:Przewody tylko prowadzace do n75 czy caaaala wiazke ?
ECU masz pod podszybiem ( tam gdzie filtr przeciwpyłkowy ) pin od n75 to 62laczek pisze:Probowalem zidentyfikowac gdzie jest ECU ale niestety...
jeden do ECU, drugi przez bezpiecznik do głównego przekaźnikalaczek pisze:Czy obydwa przewody od n75 prowadza do ECUbo jesli tak to moze gdybym znalazl skad wychodza to bym mogl odciac i poprowadzic nowe przewody z ECU do n75.
Witam wiec jeszcze nie sprawdzalem dokladnie przewodow (brak czasu) ale sprawdzilem miernikiem ustawionym tak jak damcio151 nakazal i wykazalo mi takie wartosci z odlaczona wtyczka:
-przy sprawdzeniu plusowego przewodu od wtyczki z minusowym akumulatora: 1.890
-przysprawdzeniu minusowego przewodu wtyczki z minusowym aku: 0.900
-przy sprawdzeniu plusa i minusa wtyczki wykazalo 0.530
nie wiem co to dokladnie oznacza ale jesli ktos moze mi wyjasnic bede bardzo wdzieczny:)
-przy sprawdzeniu plusowego przewodu od wtyczki z minusowym akumulatora: 1.890
-przysprawdzeniu minusowego przewodu wtyczki z minusowym aku: 0.900
-przy sprawdzeniu plusa i minusa wtyczki wykazalo 0.530
nie wiem co to dokladnie oznacza ale jesli ktos moze mi wyjasnic bede bardzo wdzieczny:)
Ok za jakas godzinke napisze co i jak bylo na wlaczonym hehe:) A jesli faktycznie bedzie zwarcie to czy to moze byc przyczyna ze dopiero na 5 biegu i przy ok 3000 RPM komputer przelacza w tryb awaryjny i trace moc?Czy raczej moga byc to inne rzeczy ktore maja na to wplyw ?
[ Dodano: 14 Paź 2008 12:20 ]
Ok wiec juz sprawdzone i z wlaczonym zaplonem zadne wartosci sie nie pokazaly nawet nie drgnal:) we wszystkich trzech probach
[ Dodano: 14 Paź 2008 12:20 ]
Ok wiec juz sprawdzone i z wlaczonym zaplonem zadne wartosci sie nie pokazaly nawet nie drgnal:) we wszystkich trzech probach
na wtyczce są oznaczenia + i - , gdy miernik podłaczysz pod masę i plus we wtyczce to powinno pokazywać napięcielaczek pisze:Ok wiec juz sprawdzone i z wlaczonym zaplonem zadne wartosci sie nie pokazaly nawet nie drgnal:) we wszystkich trzech probach
ogólnie jak chcesz sprawdzić , czy n75 działa prawidłowo to trzeba wykonać logi dynamiczne 003 008 011
na wtyczce są oznaczenia + i - , gdy miernik podłaczysz pod masę i plus we wtyczce to powinno pokazywać napięciedamcio151 pisze:
Wiec wczesniej juz sprawdzalem napiecie we wtyczce i po wlaczeniu zaplonu napiecie na plusowym bylo cos ponad 8V a na minusowym ponad 12V a teraz sprawdzalem tak jak napisales z ustawieniem na sprawdzenie diod
ogólnie jak chcesz sprawdzić , czy n75 działa prawidłowo to trzeba wykonać logi dynamiczne 003 008 011damcio151 pisze:
Ok wiec z tego co znalazlem by zrobic logi dynamiczne nalezy jechac na 3 biegu 1500 RPM i wtedy do dechy do 4000 RPM? I gdy juz silnik dokreci do 4000 RPM (jezeli dokreci;) ) wtedy wyluzowac?
hmm no to się nie zrozumieliśmy gdy ustawiasz na sprawdzenie diody po zwarciu obu przewodów miernika , on powinien zacząć piszczeć ...laczek pisze:a teraz sprawdzalem tak jak napisales z ustawieniem na sprawdzenie diod
więc jeden przewód do pinu we wtyczce , a drugi do masy , jeżeli zacznie piszczeć to masz zwarcie z masą ... chyba, że Twój nie piszczy
wyluzować po prostu na vagu klikasz stop i już jedziesz sobie normalnielaczek pisze:Ok wiec z tego co znalazlem by zrobic logi dynamiczne nalezy jechac na 3 biegu 1500 RPM i wtedy do dechy do 4000 RPM? I gdy juz silnik dokreci do 4000 RPM (jezeli dokreci;) ) wtedy wyluzowac?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości