Post
autor: czyś » czw lis 17, 2005 16:19
W Mk3 w 1.4 i 1.6 rolę napinacza pełni pompa wody, która jest zamocowana mimośrodowo i poprzez pokręcanie pompą reguluje się naciąg paska.
W silniku 1.8 w MK3 (n.p. ABS, AAM), 2.0 8V i 16 V jest rozrząd z rolką napinacza regulującą naciąg (w 2.0 16 V jeszcze jest dodatkowy łańcuszek w głowicy napędzający wałki, ale lepiej do wymiany rozrządu w tym motorze nie zabierać się samemu, chyba że się to potrafi).
W MK 2 1.1 (był też wkładany do niektórych wersji, ale rzadko się go spotyka w praktyce w golfie) i 1.3 naciąg reguluje się pompą, w 1.6 i 1.8 (wszystkie wersje) pasek jest z rolką napinacza (w 1.8 16 V - analogiczny łańcuszek jak w 2.0 w MK3)
W MK3 silnik 1.6 to inne ustrojstwo od silnika 1.6 w mk 2. W Mk2 silniki 1.6 i 1.8 są parktycznie identyczne pod względem konstrukcji. W Mk3 takie podobieństwo zachodzi między 1.4 i 1.6.
Pasek kosztuje ok. 30-40 zł, pasek klinowy ok. 10-15 zł, więc części u ciebie wyniosły ok. 40-55 zł. Nie ściochrał cię za bardzo na robocie, chociaż na pewno można to zrobić taniej.