Brak ładowania akumulatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Brak ładowania akumulatora

Post autor: moriel » ndz paź 12, 2008 16:45

Wczoraj wieczorem podczas jazdy zaczęła mi się świecić kontrolka akumulatora, która jednak po kilkunastu minutach zgasła. Dzisiaj od rana świeciła się już prawie non stop, przy czym momenty zapalania/gaśnięcia kontrolki następowały głównie w momentach mocniejszego szarpnięcia autem.

500m od domu akumulator rozładował się do końca, samochód zgasł i musiałem zepchnąć go na najbliższy parking. Co ciekawe, oczko akumulatora nie pokazuje konieczności ładowania, a napięcie na nim bez obciążenia wynosi 12,03V.

Z aku też chyba coś jest nie tak, bo chociaż niby bezobsługowy i powinien być szczelny, to przy przechyleniu wycieka z niego płyn. Z jednej strony na bocznej ściance jest otwór, w którym jakby brakuje korka czy uszczelki.

Czego powinienem szukać i co/gdzie mierzyć?
Ostatnio zmieniony ndz paź 12, 2008 16:47 przez moriel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz paź 12, 2008 16:56

Przydałoby sie wymienić regulator napięcia.
Nalezy przed tym zmierzyc napięcie ładowania na odpalonym silniku - 13,5-14,4v.
Przy tym powinny wytepowac niewielkie skoki rzedu 0,01v.
Ps wyszukiwarka na spodzie strony jest naprawde potrzebna i świetnie sie spisuje.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » ndz paź 12, 2008 19:23

napiecie na zaciskach akumulatora powinno wynosic 12,5V a przy zapalonym silniku j/w--->13,5-14,5

sprawdz na klemie ktory rocznik akumulatora, z reguły 2 ostatnie cyferki to rok :chytry:

u mnie byl akumulator 8letni i byly te same objawy,,, ładowanie mialem dobre

sprawdz te napiecia i bedziesz wiedzial czy aku czy regler/lub same szczotki... :bigok:

PZDR


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moriel » ndz paź 12, 2008 20:05

Zmierzę jutro rano, bo najpierw muszę go podładować, żeby w ogóle uruchomić silnik.

Chciałbym jeszcze dopytać o ten wyciekający elektrolit: na końcach obudowy aku ma małe otworki, jakieś 5mm średnicy (niezależnie od korków). Jeden z nich jest zatkany jakimś korkiem z maleńką dziurką, drugi nie jest i właśnie tutaj wycieka elektrolit przy przechyleniu aku. Czy to nie oznacza przypadkiem że jakiś zaworek bezpieczeństwa jest wystrzelony?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz paź 12, 2008 20:21

Po pierwsze jest to raczej koniec szczotek w regulatorze, a akumulator to już skutek. Inna sprawa to wyciek z akumulatora - tego nie powinno być!



Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » ndz paź 12, 2008 20:34

te otworki to odpowietrzenie , aku nie moze byc 100% szczelny :chytry:

a akumulator w normalnym uzytkowaniu sie nie przechyla tak ze az sie wylewa,, nie przechylaj i bedzie git, tak ma byc :bigok:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz paź 12, 2008 20:50

Co do otworków w akumulatorze to posiadają one takie cos jak odpowietrzenie więc nie dziw sie. Podczas reakcji w akumulatorze wydziela sie wodór , a lepiej żeby dany gaz miał gdzieś ujście. :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moriel » pn paź 13, 2008 16:59

No i po wymianie regulatora ładowanie niby wszystko ok - napięcia tak jak napisaliście. Przejechał 500m i znowu kontrolka aku - niby podczas jazdy momentami gaśnie, ale to krótkie przerwy. Co dalej?



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » pn paź 13, 2008 17:36

a moze w alternatorze na kole pasowym scielo ci klin i sie slizga kolo ?(lub go tam ktos zapomnial wlozyc)- :bigok:



moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moriel » pn paź 13, 2008 17:53

Nie, akurat alternator się kręci jak baletnica. Jeszcze pytanie: czy regulator napięcia jest jakoś zabezpieczony przed ewentualnym zwarciem wyjścia? Bo z kablami to u mnie różnie wygląda... trochę upaprane olejem, gdzieniegdzie popękana osłona (nie bezpośrednio izolacja, ale ta zewnętrzna warstwa). Przepatrzyłem wszystkie styki i posprawdzałem wszystko omomierzem, ale w trakcie jazdy cholera wie co się tam dzieje.



Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » pn paź 13, 2008 22:11

kolego ile akumulator ma lat?? :chytry:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moriel » pn paź 13, 2008 23:04

Kupiony był niecałe 2 lata temu. Poza tym był dzisiaj testowany (taki miernik z metalowym rezystorem, nie wiem jak się nazywa). Na prądzie rozruchu trzymał 10,5V.

No i niestety skończyło się wymianą alternatora na nowy. Stary pewnie dałoby się jeszcze naprawić, ale wyszłoby to minimum 120zł, a za 160 dostałem nowy (czy tam może fabrycznie regenerowany) z gwarancją na rok. Podobno był problem z którymś uzwojeniem i w efekcie regulator się przepalał.
Ostatnio zmieniony czw paź 16, 2008 08:52 przez moriel, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości