bo mechanicy to nie wiedzą :-( !!!!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

bo mechanicy to nie wiedzą :-( !!!!!!

Post autor: mg-maciek » czw lis 17, 2005 09:36

Witam
Ten temat to tylko żeby zwrócić uwagę - bez urazy ale niestety taka jest prawda. Mam mkIV (mam nadzieję że to znaczy golf IV - jeszce nie wyczaiłem skąd się bierze mk) silnik tdi (bo jeszcze nie wiem jaki ma symbol) 90 kuców z 98 roku.
Problem polega na tym że występuje drganie silnika podobne do tego jakie ma miejsce podczas hamowania silnikiem na za niskich obrotak. Zdaża się to jedynie zaraz przed zatrzymaniem kiedy auto toczy się w miarę powoli i gwałtownie znika po zatrzymaniiu (dziwne nie ?)
Dodatkowo przy rozruchu na gorąco trzeba przytrzymać żeby startną - poza powyższym ideał
Oczywiście dziagnostyka nic nie wykazała :-(
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Re: bo mechanicy to nie wiedzą :-( !!!!!!

Post autor: NEMESIS » pt lis 18, 2005 01:36

Dodatkowo przy rozruchu na gorąco trzeba przytrzymać żeby startną - poza powyższym ideał
Oczywiście dziagnostyka nic nie wykazała :-(

Rozrząd OK ??? Na 100 % ???? Jak przeskoczy różne jaja może robić !!!! Może ktoś wymieniał ???? Rozrządu na diagnozie nie wykaże !!! Może klin na wale jest naderwany i wał przestawił się w stosunku do reszty, niewiele ...ale na tyle że wprowadza zachwiania w prawidłowej pracy silnika !!!!! :chytry:



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pt lis 18, 2005 01:44

mg-maciek pisze:Mam mkIV (mam nadzieję że to znaczy golf IV - jeszce nie wyczaiłem skąd się bierze mk)
MK znaczy z angielskiego mark Czyli "oznaczenie" a więc:
MK1 - Golf I
MK2 - Golf II
MK3 - Golf III
MK4 - Golf IV
MK5 - Golf V

Więc dobrze stwierdziłeś że masz MK IV
Pozdro


Obrazek

Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Re: bo mechanicy to nie wiedzą :-( !!!!!!

Post autor: mg-maciek » pt lis 18, 2005 09:02

NEMESIS pisze:Dodatkowo przy rozruchu na gorąco trzeba przytrzymać żeby startną - poza powyższym ideał
Oczywiście dziagnostyka nic nie wykazała :-(

Rozrząd OK ??? Na 100 % ???? Jak przeskoczy różne jaja może robić !!!! Może ktoś wymieniał ???? Rozrządu na diagnozie nie wykaże !!! Może klin na wale jest naderwany i wał przestawił się w stosunku do reszty, niewiele ...ale na tyle że wprowadza zachwiania w prawidłowej pracy silnika !!!!! :chytry:
Dzięx za info
Czy przy wymianie "rozrządu" da się stwierdzić że coś jest przestawione. Czy jeśli by był rozregulowany rozrząd to nie stracił by na mocy przy normalnej jeździe bo nic takiego się nie dzieje.
Jak byłem na diagnosie to gość przestawił na automatyczną skrzynię bo podobno pomogło kiedyś przy jakimś wraku kombinowanym - oczywiście jechać później się nie dało i trzeba było wrócić na stare nastawy ale palił na dotyk (właśnie teraz mi się przypomniało)
pozdro



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » pt lis 18, 2005 10:22

Tak i nie koniecznie może będziesz musiał wymienić mechanik taki zaufany nie naciągacz ci powie są specjalne znaki po których widać czy przestawiony czy nie. Miałem kiedyś przy fabi podobny dylemat wyszedł błąd kompa mały reset ustawienie i działała bez zarzutu.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt lis 18, 2005 10:54

Co do rozrządu - po wymianie paska (dobrego mechanika poznasz po tym, że przy tej operacji zdejmuje pokrywę zaworów i blokuje wałek) trzeba ustawić kąt wtrysku.
Co do palenia na ciepło - standardowa usterka - błąd w oprogramowaniu. jeśli zdecydujesz sie na chiptuning - zwróc na to uwagę tunerowi, jeśli będzie kumaty to poprawi.



alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » pt lis 18, 2005 10:59

ja też stawiam na rozrząd. u kolegi w cordobie tak było. nie znam szczegółów ale z tego co mówił to miał źle ustawione koło paska rozrządu, że podobno jest tam jeszcze jakas regulacja na samym kole, ale zaznaczam że nie do końca wiem o co mu chodziło i mogłem coś pokręcić ale objawy miał identyczne jeśli chodzi o zapalanie na gorącym silniku.



Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » pt lis 18, 2005 15:48

Z tego co mówicie to jak by nie było potrzebuje kozackiego mechaniora co zna się na robocie a nie zarabia na wymyślaniu bajek - napełniaczy portfela ale dzięki przynajmniej wiem na co zwrócić uwagę



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » pt lis 18, 2005 20:05

Rozrusznik do przeczyszczenia porządnego daj i powinno odpalać na gorąco od razu. Podobny problem spotkałem w 2 TDI(Sharan i Mk4).



Awatar użytkownika
Cizes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 11:29
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Cizes » ndz lis 27, 2005 19:04

Jeżeli diesel nie odpala na ciepłym silniku to trzeba wyregulować pasek pompy wtryskowej a tam jest chyba pompa napedzana paskiem rozrządu-powinny być rolki do regulacji ale nie jestem pewien ze to ta usterka bo mam silnik benzynowy ale kumpel ma tdi i tak sie mu działo.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Hmmm - objawy dziwne

Post autor: Razal » ndz lis 27, 2005 19:30

Oby to nie był początek tzw.

"ścinania klina na wale korbowym" - nie wiem czy w MkIV (TDI) jest takie rozwiązanie jak np (w MkIII 1Z), ale warto się upewnić czy to czasem nie to :hmm:

Objawy ścinającego się klina :

objawy to nierównomierna i bardzo głośna praca silnika
kłopoty z zapalaniem i wszystko co sie wiąże z zle ustawionym
rozrządem


Oby to nie było to :hmm:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Re: Hmmm - objawy dziwne

Post autor: NEMESIS » ndz lis 27, 2005 20:01

Oby to nie było to :hmm:

Nie stresuj kolegi !!!!!!! :jezor: ALe dopsze gadasz !! :pub:



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

MK 4

Post autor: golfir » pt gru 02, 2005 22:36

kolego naciagnij sobie pasek od wspomagania jak masz wspome i problem z glowy i nie stresuj sie "scinajacymi klinami" pozdro



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Re: MK 4

Post autor: NEMESIS » sob gru 03, 2005 00:54

golfir pisze:kolego naciagnij sobie pasek od wspomagania jak masz wspome i problem z glowy i nie stresuj sie "scinajacymi klinami" pozdro
Moge nie komentować !!!!!!! :grin: :panna:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 255 gości