Dokad powinno isc to podcisnienie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Dokad powinno isc to podcisnienie

Post autor: Goofi » sob paź 11, 2008 11:24

Witam,

Dzisiaj przy wymianie wtryskow w stajni Cowboya zauwazylismy, ze jeden wezyk od podcisnienia wisi sobie bezpansko, jest dlugi i odchodzi on od rurki idacej do wspomagania... zaslepilismy go srubka, by cisnienie nie uciekalo, ale pewnie warto gdzies go wetknac. To ten prawy na fotce


Obrazek



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob paź 11, 2008 11:31

sprawdż czy w podszybie wchodzi Ci taki sam wężyk z podciśnieniem bo jeśli nie to tam właśnie powinien on iść bo jest od sterowania siłownika otwarcia/zamknięcia klapy obiegu wewnętrznego w konsoli wewnątrz auta.


Obrazek

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » sob paź 11, 2008 11:50

Sztomel pisze:sprawdż czy w podszybie wchodzi Ci taki sam wężyk z podciśnieniem bo jeśli nie to tam właśnie powinien on iść bo jest od sterowania siłownika otwarcia/zamknięcia klapy obiegu wewnętrznego w konsoli wewnątrz auta.
Wlasnie stamtad powinien isc?, jak mam Climatronic, to tez tak jest?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob paź 11, 2008 11:53

Goofi pisze:Wlasnie stamtad powinien isc?, jak mam Climatronic, to tez tak jest?
nie jestem tego pewny ale tak mi się wydaje bo np. w dziale FAQ na fotkach silników Mk3 silnik 1Z ma na króćcu vacumpompy zaślepkę w miejscu gdzie wychodzi u Ciebie ten wężyk po prawej stronie więc jest to jakieś połączenie podciśnienia opcjonalne jak sądzę.


Obrazek

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob paź 11, 2008 12:05

Goofi, ten węzyk idzie w kierunku ściany grodziowej silnika (podszybia) tam jest podłaczony to elektrozaworka i z elektrozaworka idzie dalej drugi węzyk podcisnieniowy do króćca który jest w ogolicach węży od nagrzewnicy wchodzących z komory silnika do przedziału pasażerskiego. Ten węzyk podcisnieniowy i elektrozaworek służą jak pisał wyżej Sztomel do sterowania klapą obieg zwnetrzny/wewnetrzny powietrza


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob paź 11, 2008 12:14

a tu masz porównanie (otwórz sobie stronę i kliknij powiększenie fotki z komorą silnika) silnik bez tego wężyka :
http://otomoto.pl/volkswagen-golf-tdi-z ... 33589.html
i z wężykiem :
http://otomoto.pl/volkswagen-golf-tdi-k ... 32092.html


Obrazek

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob paź 11, 2008 12:35

Obrazek


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob paź 11, 2008 13:48

tez tak kombinowałem że to gdzieś w tamtą srone leci

bo główny przewód idzie do serwo, ten z lewej do N-18 a ten z prawej idzie gdzies w kierunku grodzi, a leżał sobie koło pompy wtryskowej...

tymczasem wkręciłem tam śrubkę, żeby podcisnienie nie uciekało, bo Goof zeznał że czasem twardziej sie hamuje przy kilkukrotnym hamowaniu



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » sob paź 11, 2008 17:10

Ktora to dziurka?, znalazlem dwie, jedna nad wezami idacymi pewnie do nagrzewnicy i jasny kruciec, druga na prawo od niej i jest to zwykly otwor w scianie grodziowej i tak na prawde nie ma gdzie sie wpiac

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob paź 11, 2008 17:32

Goofi pisze:Ktora to dziurka?
sprawdze Ci to za małą godzinke, gdzie to u mnie idzie...



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob paź 11, 2008 18:05

Goofi, węzyk od elektrozaworka wpinasz do tego króćca co zaznaczyłem .
Tylko najpierw sprawdź pod tą osłona plastikową na scianie grodziowej czy masz tam elektrozawór z dwoma króćcami, drugi przewód od elektrozaworka idzie do wakumpompy

Obrazek


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob paź 11, 2008 18:25

Goofi u Ciebie to wygląda jakby ten króciec był ułamany ?

u mnie ten węzyk z króćca wakupompy idzie na podszybie - widac go na fotce.... i potem wraca do tego króćca

Obrazek



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » sob paź 11, 2008 21:09

Hmm, jutro go pomacam, ale ulamany to chyba nie jest, ciekawe po co ten waz wlazi do srodka i potem wychodzi... moze ktos przy moim kiedys grzebal, cos pochrzanil i tak zostawil.
Tamta czesc przegrody mozna latwo zdemontowac, by zajrzec do srodka?
Zasnatawia mnie, czy bledy climatronica jakie mi wyskakuja nie sa spowodowane brakiem podcisnienia...
Co to jest wakum pompa? :P

[ Dodano: 11-10-2008, 21:15 ]
A co to za elektryczne ustrojstwo u mnie na przegrodzie, ktorego nie ma u Cowboya?



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » sob paź 11, 2008 23:16

Goofi pisze:...ciekawe po co ten waz wlazi do srodka i potem wychodzi...
bo na podszybiu jest elektrozaworek, jak napisał (narysował) homsky, w tym poście: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2261397#2261397
Goofi pisze:...Co to jest wakum pompa?...
Pompa, która wytwarza podciśnienie. Nazywana też depresorem.
Goofi pisze:...A co to za elektryczne ustrojstwo u mnie na przegrodzie, ktorego nie ma u Cowboya?...
Przekaźnik świec żarowych służących do dogrzewania płynu chłodzącego. Widocznie cowboy, ma 4 świece żarowe, a Ty masz 7. :grin:


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości