Witam,
szperałem w archiwum ale nie znalazłem - wymieniałem niedawno zawór EGR, kawałek było ok, ale znowu zapalił się CHECK ENGINE. Podjechałem na inny warsztat, po podpięciu do kompa pokazało coś wskazującego na zawór EGR (nie widziałem kodów, wiedza tajemna mechaników jest bezcenna) - po skasowaniu usterki silnik zaczął falować. Wszystko ustawało po ponownym zapaleniu się kontrolki CH.E. lub po odpięciu zaworu.
Czeka mnie trasa, jakieś 500km i nie mam jak naprawić auta przed wyjazdem - stąd pytanie, czy jazda z odpietym zaworem EGR (600-700km) grozi jakimiś poważnymi usterkami?
Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam,
e2rd
Darek K.
1.6 77kW Jazda z odpiętym zaworem recyrkulacji spalin (EGR)?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: wt paź 07, 2008 08:51
- Lokalizacja: Żary, lubuskie
1.6 77kW Jazda z odpiętym zaworem recyrkulacji spalin (EGR)?
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 09:10 przez grabiczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: wt paź 07, 2008 08:51
- Lokalizacja: Żary, lubuskie
Jazda bez zaworu EGR
Wyczytałem z linka :
"zaślepianie EGR-u w benzynie nie ma racjonalnego bytu /ponieważ nie zgadza sie wówczas mieszanka- stosunek paliwa ,tlenu i gazów obojętnych"
Tyle, że laikowi niewiele to mówi - nie wiem czym to grozi (o ile w czymkolwiek przeszkadza). Mógłbyś lamie motoryzacyjnemu wyjaśnić?
BTW - mechanicy w warsztatach najczęściej uważają, że przeciętny użytkownik ma jakieś pojęcie o działaniu auta i tłumaczą same mądre rzeczy o zaworkach, cisnieniach, cyrkulacjach itp...
Z góry dziękuję i pozdrawiam,
e2rd
Darek K.
"zaślepianie EGR-u w benzynie nie ma racjonalnego bytu /ponieważ nie zgadza sie wówczas mieszanka- stosunek paliwa ,tlenu i gazów obojętnych"
Tyle, że laikowi niewiele to mówi - nie wiem czym to grozi (o ile w czymkolwiek przeszkadza). Mógłbyś lamie motoryzacyjnemu wyjaśnić?
BTW - mechanicy w warsztatach najczęściej uważają, że przeciętny użytkownik ma jakieś pojęcie o działaniu auta i tłumaczą same mądre rzeczy o zaworkach, cisnieniach, cyrkulacjach itp...
Z góry dziękuję i pozdrawiam,
e2rd
Darek K.
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 15:51 przez grabiczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Za min doszedłem co dolega memu gofrowi to jeździłem z zepsutym EGR –em 6 miesięcy + do tego sonda lambda i w tym okresie nic silnikowi się nie stało a to ze świeciła kontrolka SCHECK to wyjaśnienia mechaników były przeróżne .
Zawór EGR ma za zadanie dopuszczać cześć spalin z kolektora wydechowego z powrotem poprzez kolektor dolotowy celem ponownego ich dopalenia czynność ta jest wykonywana gdy silnik jest zimny oraz podczas hamowania silnikiem i dojeżdżaniu do skrzyżowania , ale jest i druga sprawa mianowicie zmniejszenie ilości ciepła , (ekologia -siarczki) i ostatnia wypełnienie mieszanki paliwowo powietrznej częścią gazów obojętnych
Zawór EGR ma za zadanie dopuszczać cześć spalin z kolektora wydechowego z powrotem poprzez kolektor dolotowy celem ponownego ich dopalenia czynność ta jest wykonywana gdy silnik jest zimny oraz podczas hamowania silnikiem i dojeżdżaniu do skrzyżowania , ale jest i druga sprawa mianowicie zmniejszenie ilości ciepła , (ekologia -siarczki) i ostatnia wypełnienie mieszanki paliwowo powietrznej częścią gazów obojętnych
Witam wszystkich!!!
Czytam to forum juz od dosc dawna jak i kazde inne zwiazane z vw,aczkolwiek nie moge znalesc odpowiedzi na moj problem. Moze szanowne wasze grono bedzie mi w stanie pomoc.
Posiadam Golfa mk 4 1,6 16v 2003, i do szalu doprowadza mnie kontrolka emmision workshop.
Przy probach diagnozowania caly czas pokazuje bledy.
Moze opisze jak do tego doszlo. Mianowicie zaczelo sie od tego , ze silnik zaczal skakac na obrotach od 800 do 1100 i niereagowal na gaz zrobilo sie pomaranczowo na desce.
Auto na warsztat i pod komputer. Wyszlo ze map sensor error wiec nowka w serwisie i wymiana, poczym pokazalo egr sensor i rowniez wymianka na nowy. Po tym silnik pracuje jak trzeba ale kontrolka nie gasnie i pieknie swieca we dwie razem z epc. Diagnozujac caly czas pokazuje bledy barometric presure. Odlaczylem czujnik na filtrze aktywnego wegla (to bodajrze ten na prawym nadkolu pod maska) Kolejne usuniecie bledow i kontrolka epc zgasla, silnik pracuje jak trzeba ale ciagle kontrolka emmision workshop. Dodam ze auto nigdy nie odpala za pierwszym razem a za 2 zawsze. Juz mi sie pomysly koncza wiec moze Wy bedziecie w stanie mi pomoc.
Wielkie dzieki
Czytam to forum juz od dosc dawna jak i kazde inne zwiazane z vw,aczkolwiek nie moge znalesc odpowiedzi na moj problem. Moze szanowne wasze grono bedzie mi w stanie pomoc.
Posiadam Golfa mk 4 1,6 16v 2003, i do szalu doprowadza mnie kontrolka emmision workshop.
Przy probach diagnozowania caly czas pokazuje bledy.
Moze opisze jak do tego doszlo. Mianowicie zaczelo sie od tego , ze silnik zaczal skakac na obrotach od 800 do 1100 i niereagowal na gaz zrobilo sie pomaranczowo na desce.
Auto na warsztat i pod komputer. Wyszlo ze map sensor error wiec nowka w serwisie i wymiana, poczym pokazalo egr sensor i rowniez wymianka na nowy. Po tym silnik pracuje jak trzeba ale kontrolka nie gasnie i pieknie swieca we dwie razem z epc. Diagnozujac caly czas pokazuje bledy barometric presure. Odlaczylem czujnik na filtrze aktywnego wegla (to bodajrze ten na prawym nadkolu pod maska) Kolejne usuniecie bledow i kontrolka epc zgasla, silnik pracuje jak trzeba ale ciagle kontrolka emmision workshop. Dodam ze auto nigdy nie odpala za pierwszym razem a za 2 zawsze. Juz mi sie pomysly koncza wiec moze Wy bedziecie w stanie mi pomoc.
Wielkie dzieki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 256 gości