olej w przewodach IC

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » pt paź 10, 2008 13:04

czytalem to ale chyba nie zajarzyłem o co chodzi :)

To mój pierwszy Diesel a prawko mam 5 miechów więc o doświadczeniu tu nie będę mówił :) ja staram się ustalić dlaczego znika mi olej z silnika nie widząc wycieków. Pierwszy trop doprowadził mnie do przewodow IC bo tam ten olej jest. Więc następnie chcę ustalić jak on się tam dostał.

Może dziś mechanik coś mi obejrzy i wykręcę turbinę aby ją sprawdzić czy jest dobra.

Dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt paź 10, 2008 13:19

Velthar pisze:Pierwszy trop doprowadził mnie do przewodow IC bo tam ten olej jest. Więc następnie chcę ustalić jak on się tam dostał.
No i właśnie w tym wszyscy starają Ci się pomóc :
istnieją trzy możliwości dostawania się oleju do układu dolotowego
- pierwszy z winy uszkodzonych uszczelnień wałka turbosprężarki strony zimnej,
- drugi z winy zaciągania znacznych ilości oparów i drobin oleju przez turbosprężarkę ze skrzyni korbowej przez tzw. "odmę",
- trzeci z winy ww. przypadków występujących jednocześnie.

Dodam też, że turbosprężarkę najlepiej sprawdzić bez jej wymontowywania z silnika na tzw. próbę "butelki Coca Coli".

[ Dodano: 10 Paź 2008 13:29 ]
Velthar, jeśli już chcesz oddać autko do mechanika to nie dlatego aby Ci wyjmował turbinę bo może Ci wcisnąć kit, że trzeba ją wymienić (a po wymianie problem może wcale nie ustąpić) tylko niech sprawdzi Ci przewód odmy i dalej wąż powietrza idący od filtra do turbiny a najlepiej niech zmierzy Ci ciśnienie na każdym z cylindrów - ile Twój silnik 1Z ma już nalatane kilosów ?


Obrazek

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » pt paź 10, 2008 13:31

to jakie częsci trzeba zbadać aby sprawdzić druga opcję z tą odmą. Bo jakieś urządzenie musi wadliwie przepuszczać ten olej, że on leci przez te odmę :D albo się mylę :)

Dzięki za cierpliwe tłumaczenie :pub:

[ Dodano: 10 Paź 2008 13:32 ]
wiesz jak go kupiłem to miał 180k. 1995 rok z maja. Sprowadzony z Austrii w tym roku w lutym. No niby Książkę miał. Ale czy prawdziwy przebieg to nie wiem...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt paź 10, 2008 13:42

Velthar pisze:to jakie częsci trzeba zbadać aby sprawdzić druga opcję z tą odmą
przecież jest to opisane w linku, który podałem na 1 stronie tego tematu :kac: [-o< ](*,)
winę za to najprawdopodobniej ponosi zawór regulujący ciśnienie w skrzyni korbowej czyli ten czarny plastikowy dysk na pokrywie rozrządu - alebo uszkodzona jest w nim membrana albo sprężyna.
Skoro piszesz, że ubywa Ci znacznie oleju to jest to mało prawdopodobne aby z wydechu nie przykapcał - no chyba, że masz wycieki z silnika ale jak pisałeś nie zauważyłeś takowych.


Obrazek

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz paź 12, 2008 17:25

Sztomel, przed chwilą przeczytałem ten temat o odmie i przyznaje bardzo pouczające :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » śr maja 20, 2009 21:25

sorewicz za reaktywację wątku, ale po co zakładać nowy.

dzis postanowiłem sprawdzić sobie wnętrze rurek od filtra powietrza, oraz górnych idących do IC.
cóż, przy wężu tym od filtra zauważyłem że na wysokości otworu od węża odmy widać szaro, czarną maź. z kolei między egr a IC jest troszki oleju w środku + jakiś syf typu piasek.
a przy połączeniu rury z samym IC (obok zbiornika płynu spryskiwaczy, tu za prawą lampą) jest wyciek. chyba zacisk na łączeniu nie trzyma.
robić coś z tym czy to standardzik?
a jeśli chodzi o to czy bierze olej to żadnej tragedii nie zuważyłem, przez ten rok.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 20, 2009 21:40

cashtetzky zawsze pewne ilości oleju są w dolocie począwszy od wejścia wężyka odmy w rurze powietrza idącej od filtra do turbiny oraz dalej w dolocie (zwłaszcza przed wejściem do intercoolera gromadzi się tej olej), skoro piszesz, że stan oleju w silniku jest w normie więc jest wszystko OK. Jedynym niepokojącym objawem jest - jak sam zauważyłeś przed IC olej z drobinami piasku - te drobiny piasku są niepokojące bo świadczą o tym, iż dostał się od od strony filtra powietrza do turbiny i został dalej przepchany a to sygnał, iż te drobiny mogły w znacznym stopniu uszkodzić (zeszlifować) wirnik zimnej strony turbosprężarki. Poza tym każde nieszczelności w dolocie, przez które widoczne są wycieki oleju skutkuje lub może w przyszłości skutkować pojawianiem się notlaufów - nieszczelności trzeba usunąć.


Obrazek

Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » śr maja 20, 2009 22:09

Sztomel, przy wolnej chwili wyciągne węże i rury i je wyczyszcze. posprawadzam zaciski i mam nadzieje, ze będzie git.
pzdr dzięki kolego za odp


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 21, 2009 09:25

pozdro dla Ciebie, przy okazji odkurzaczem odessij to co znajdzie się w obudowie filtra powietrza.


Obrazek

Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » pt maja 22, 2009 18:41

Dolot wyczyszczony. To co nazwałem piaskiem to tylko tak wyglądało jak piasek, źle musiałem spojrzeć :goof:
Generalnie wszystko ok tak jak powinno być.
a przy połączeniu rury z samym IC (obok zbiornika płynu spryskiwaczy, tu za prawą lampą) jest wyciek. chyba zacisk na łączeniu nie trzyma.
zacisk poprawiony, trochę tam oleju narzygało przez ten cały czas.


Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 147 gości