dławi się powyżej 5000obr/min
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
dławi się powyżej 5000obr/min
Witam
MK3 GTI 2.0 8v
Co jest przyczyną dławienia się silnika kiedy to wcisnę gaz w podłogę, obrotomierz pokazuje ponad 5000obr/min i silnik zaczyna sie dławić?
mam zainstalowane LPG ale efekt ten wystepuje tylko i na benzynie i na gazie w czasie jazdy (czyli pod obciazeniem)
zainstalowany mam filtr stozkowy, miedzy przepustnica a przeplywomierzem mam wrzucona klape przeciwwybuchowa (bo juz wczesniej mialem kilka BOOM i puca z filtrem powietrza poszla do kosza.
Z pewnoscia ta klapa znaczaco wplywa na obnizenie dawki powietrza do przepustnicy. Czy to ona moze byc powodem takiego a nie innego zachowania silnika ?
Jeszcze zauwazylem ostatnio ze troche zmulil mi sie golfik, tzn jakby wiecej pozeral paliwa przy czym brakuje mu kopa na wyzszych biegach. Czy tu mam szukac rozwiazania w katalizatorze ? Juz od jakiegos czasu przymierzam sie do wrzucenia jakijs strumienicy.
Pozdrawiam
Kris
MK3 GTI 2.0 8v
Co jest przyczyną dławienia się silnika kiedy to wcisnę gaz w podłogę, obrotomierz pokazuje ponad 5000obr/min i silnik zaczyna sie dławić?
mam zainstalowane LPG ale efekt ten wystepuje tylko i na benzynie i na gazie w czasie jazdy (czyli pod obciazeniem)
zainstalowany mam filtr stozkowy, miedzy przepustnica a przeplywomierzem mam wrzucona klape przeciwwybuchowa (bo juz wczesniej mialem kilka BOOM i puca z filtrem powietrza poszla do kosza.
Z pewnoscia ta klapa znaczaco wplywa na obnizenie dawki powietrza do przepustnicy. Czy to ona moze byc powodem takiego a nie innego zachowania silnika ?
Jeszcze zauwazylem ostatnio ze troche zmulil mi sie golfik, tzn jakby wiecej pozeral paliwa przy czym brakuje mu kopa na wyzszych biegach. Czy tu mam szukac rozwiazania w katalizatorze ? Juz od jakiegos czasu przymierzam sie do wrzucenia jakijs strumienicy.
Pozdrawiam
Kris
dzis dokladnie jeszcze raz potestowalem start na maxa i to jednak tylko na benzynie mam problem z dalwiacym sie silnikiem powyzej 5000obr/min.
Na LPG ten problem nie wystepuje.
Teraz sie zastanawiam czy to nie jst problem zainstalowanego stozka.
LPG mam wyregulowane go stozka a benzyny nikt nei zmienial i chyba czeka mnie regulacja a raczej tworzenie nowej mapy dla paliwa tak by wyeliminiowac tego typu problem.
swiece, przewody, kopulka, paluch w stanie bardzo dobrym (wymienione wiosna tego roku)
Moze ktos polecic w okolicach Kłodzka kogos kto zajmuje sie elektronika i tworzeniem map w komputerze do Golfa III ?
Kris
Na LPG ten problem nie wystepuje.
Teraz sie zastanawiam czy to nie jst problem zainstalowanego stozka.
LPG mam wyregulowane go stozka a benzyny nikt nei zmienial i chyba czeka mnie regulacja a raczej tworzenie nowej mapy dla paliwa tak by wyeliminiowac tego typu problem.
swiece, przewody, kopulka, paluch w stanie bardzo dobrym (wymienione wiosna tego roku)
Moze ktos polecic w okolicach Kłodzka kogos kto zajmuje sie elektronika i tworzeniem map w komputerze do Golfa III ?
Kris
Wymienilem filtr paliwa, sprwadzilem dokladnie dolot, wyczyscilem przepustnice (wlot),zoso8894 pisze:sprawdz dobrze szczelnosc dolotu powietrza ,pekniecia rury itp
mialem podobnie z tym ze przy 4500 ale na gazie i benz
i podlaczylem sie pod komp.
Bledy
- czujnik Halla
- sonda Lambda
Tylko dziwne jest to ze nie dawno wymienialem te dwa elementy koncem 2006r.
blad z czujnika Halla znika gdy pomiar robiony jest na wlaczonym silniku (to jest prawidlowe) ale ta lambda mnie juz wkurza. 2 lata trzeba nowa kupowac?
Przy wlaczonym silniku jak sie wykasuej blad sondy lambda - spokojnie mozna depnac do dechy az na czerowne na obrotomierzu a silnik chodzi czysciutko nie szarpie (bardzo plynnie z milym brzmieniem!
Czy katalizator (juz 13 lat ma wiec staruszek przy przebiegu 200tys km) moze powodowac szybsze paanie sondy lambdy ?
Kris
Ostatnio zmieniony pn paź 13, 2008 21:20 przez Kaziu7, łącznie zmieniany 1 raz.
sonde mozesz zawsze wywalic profilaktycznie , na pewno nic nie pogorszysz
a jak jest zapchana to moga byc objawy dlawienia braku mocy a nawet niemozliwosc odpalenia a co do
lambdy to sprzedają rozny szmelc i wszystko mozliwe ze nawet mogla pasc wiec najlepiej podjedz do elektryka niech podlaczy i sprawdzi czy daje impulsy bo w domowych warunkach to raczej ciezko
a jak jest zapchana to moga byc objawy dlawienia braku mocy a nawet niemozliwosc odpalenia a co do
lambdy to sprzedają rozny szmelc i wszystko mozliwe ze nawet mogla pasc wiec najlepiej podjedz do elektryka niech podlaczy i sprawdzi czy daje impulsy bo w domowych warunkach to raczej ciezko
witamzoso8894 pisze:sonde mozesz zawsze wywalic profilaktycznie , na pewno nic nie pogorszysz
a jak jest zapchana to moga byc objawy dlawienia braku mocy a nawet niemozliwosc odpalenia
sonde czy kata wywalic?
Bo gdyby byla mozliwosc pozbycia sie sondy lambdy na stale bez uszczerbku na pracy silnika to chetnie bym sie tego drogiego wadliwego ustrojstwa pozbyl.
[ Dodano: 16 Paź 2008 12:09 ]
im wiecej sprawdzam tym wiecej niewiadomych.Marioo pisze:Sprawdz uklad zaplonowy na poczatek, pozniej przeplywke i zastanawiaj sie dalej.
po wymianie sondy labda - blad sondy zniknal (zresetowany i sie nie pojawia)
jednak pojawia sie odziwo blad halla i znowu szarpie silnikiem po wyzej 5tys.obr/min a raczej nie mozna przekroczyc tej magicznej bariery. (tylko na benzynie)
a przed wymiana sondy przy uruchomionym silniki (po resecie bledow) nie nie wyswietlalo mi bled halla
teraz szukam dalej,
czyszczenie czujnika halla i kopulki oraz przewody - zobacze jaki bedzie tego efekt.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 290 gości