czujnik temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn sie 25, 2008 19:38

termostat puszcza wode w dolny wąż jak temp płynu osiągnie 85*C Kup termostat aby Wahler bo jeden z najlepszych i będzie gitara

[ Dodano: 25 Sie 2008 19:45 ]
slawek317 albo lepiej zaczekaj zamówsobie oryginał chociaż będziesz miał pewność że dobrze działa, jeździłeś tyle czasu to dwa ni cie nie zbawi

[ Dodano: 25 Sie 2008 19:47 ]
czyli ten: WAHLER WA 4253.87D
Ostatnio zmieniony pn sie 25, 2008 19:41 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 1 raz.



lambert86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: czw sie 02, 2007 22:13
Lokalizacja: pOOlandia :)

Post autor: lambert86 » wt sie 26, 2008 16:12

dziś zamowilem ten czujnik temperatury .. orginalny w serwisie okolo 90 zł mnie bedzie kosztował ..

mam nadzieje ze te wszystkie problemy tj. auto nie pali zapali za pierwszym po postoju okolo2 godzin :|, złe wskazania temperatury na zegarach (cały czas 70 stopni niezaleznie czy korki czy trasa) i do tego dochodzi taki jakis "zamuł: na 1,2 i 3 biegu tak od 2 tys, obrotow jak mu dam gazu to nie jedzie :/ - lipa totalna :/ najgorzej jest na zimnym silniku :/ dodam ze jak silnik jets ciepły to pali na dotyk, jak sie juz rozgrzeje to ten "muł" jakby ustepuje chwilami go tylko zamula na tym drugim biedu na okolo 2 tys obrotow tak do 3 tys.

normalnie cuda się dzieją :/



Awatar użytkownika
vw360
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt paź 09, 2007 16:41
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: vw360 » pn wrz 01, 2008 15:59

lambert86, i jak jesteś już po wymianie? bo ja również zastanawiam się na oryginałem.


--
vw360
- dawniej Golf Mk3
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
Adek
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 300
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:25
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: Adek » wt wrz 02, 2008 08:40

czy moim problemem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186402. Moze byc ten czujnik?? temp wskazuje mi dobra 90C i mój jest koloru zułtego


MOJA IBIZA ZAPRASZAM :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=361005

MÓJ BYŁY GOLF ZAPRASZAM :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176190

Awatar użytkownika
vw360
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt paź 09, 2007 16:41
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: vw360 » wt wrz 02, 2008 08:53

Adek, ja mialem problem taki, że na zimnym silniku nie odpalał za pierwszym razem.
objaw taki jak opisał - drill -. Dziś rano zamontowałem i odpalił bez problemu. Przy dojechaniu do skrzyżowania (jakieś 500metrów od domu) gdzie zawsze wrzucałem luz i hamowałem gasł.. teraz tak sie nie stało, więc domniemam, że wymiana pomogła. Natomiast nadal mam problem z lekko falującym obrotami na biegu jałowym, słychać także po pracy silnika. Zastanawiam się, czy teraz nie wymienić czujnik Halla.


--
vw360
- dawniej Golf Mk3
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

lambert86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: czw sie 02, 2007 22:13
Lokalizacja: pOOlandia :)

Post autor: lambert86 » wt wrz 02, 2008 10:45

hej, tak jestem juz po wymianie ale hmm to nic nie pomogło :/ tzn. temperatura tak samo dochodzi rowniez do max 70 stopni :/ ( wiec to chyba nie wina tego czujnika tylko przyczyna gdzies indziej jest :/) ale po zapaleniu obroty wskakują na okolo 1100 - tak chyba być powinno wczesniej mialme niecały 1000 .. ale chyba nie ma to znaczącego wpływu na problem z zapalaniem auta przynajmniej w moim przypadku, do sprawdzenia mam jeszcze świece, kable i pompe paliwa ..



Awatar użytkownika
vw360
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt paź 09, 2007 16:41
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: vw360 » wt wrz 02, 2008 10:52

lambert86, u mnie pomogło przy odpalaniu ale temp wychyla sie nadal poza 90 tak do 105 na krotkim odcinku jak staję pod światłami. Ten odcinek to 11km w mieście. Przed chwilą zamówiłem termostat Wahler'a tak jak polecają koledzy na grupie, wieczorem wymiennie, chyba, że czasu zabraknie. A teraz zaczytałem się w ten obszerny wątek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... +termostat


--
vw360
- dawniej Golf Mk3
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

lambert86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: czw sie 02, 2007 22:13
Lokalizacja: pOOlandia :)

Post autor: lambert86 » wt wrz 02, 2008 15:32

hmm a słuchaj jak mam poznać czy czasem nie mam zepsutego termostatu ?? max mojej wskazowki to 70 stopni i ani troche wiecej, auto chyba normalnie sie grzeje, stalem w korku i to duzym i woda mi sie nie gotuje ani nic, bo moze mi pokazuje te 70 bo mam zwalony termostat ?



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt wrz 02, 2008 19:58

słuchaj jeżeli masz naprawde 70 stopni to termostat nawet nie powinien sie otworzyć bo otwiera się przy 85 stopniach, wiec może jest cały cas otwarty, dolny wąż od chłodnicy po przejechaniu np 3 kilometrów powinien być zimny a górny ciepły, jeżeli obydwa będą takiej samej temperatury tzn że termostat zwalony na 100%



lambert86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: czw sie 02, 2007 22:13
Lokalizacja: pOOlandia :)

Post autor: lambert86 » śr wrz 03, 2008 07:11

hmm to dziś sprawdze z tym termostatem tak jak mowisz po okolo 3 km zatrzymam sie i zobaczy czy dolny wąz bedzie zimny czy ciepły :) a co jeśli bedzie zimny ?? <lol> i do tego czujnik jest na 99% sprawny :p zdupcony licznik ?



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr wrz 03, 2008 13:46

kiedys bylo to opisane na forum, termometr w zbiorniczek wyrownawczy i trzymasz za dolny waz a silnik sobie pracuje, jak poczujesz na wezu ze robi sie cieply to patrzysz na termometr, dolny waz powinien robic sie cieply przy 84-90 stC

w przypadku kolegi ktory walczy z obrotami, to wydaje mi sie ze to silniczek krokowy zacina sie albo jest uszkodzony

Kolega z silnikiem ABD musi sie przyzwyczaic chyba bo wachania obrotow (mowie o delikatnych wachaniach) ja w swoim ABU nie zdolalem sie tego pozbyc, chyba ze wachania sa naprawde duze to wtedy rowniez silniczek krokowy nawala, albo lapie lewe powietrze

w przypadku kiedy silnik jest zamulony to juz trzeba troche bardziej poszukac, napewno nie jest to od czujnika temp ani termostatu, najbardziej podpadajacy jest: rozrzad, sada lambda, uklad wtryskowy, ja u siebie mialem uszkodzona przepustnice i po jej wymianie stracil moc ponizej 2000 obrotow, szukalem przyczyny przez miesiac i okazalo sie ze wtryskiwacz byl inny (caly zespol przepustnicy byl identyczny) mial inny numer i konstrukcje, po wymianie na stary powrocilo wszystko do normy


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: slawek317 » czw paź 02, 2008 22:59

Witam, w końcu po miesiącu czasu wymieniłem termostat na WAHLER WA 4253.87D taki jaki powinien być i co się okazało jak wcześniej na starym temp. była na 70 stopniach to teraz po wymianie jest na 80 stopni, a po przejechaniu np 5km dolny wąż jest zimny a górny gorący no po prostu temp. nie przekracza 80 stopni.



energit25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr lip 16, 2008 12:37
Lokalizacja: Katowice

Post autor: energit25 » śr paź 08, 2008 21:39

Powiedzcie mi, czy ten czujnik temperatury posiada jakąś uszczelkę? bo wyjąłem stary zeby przeczyścić (objawy podobne jak u Was) i po ponownym włożeniu chlapie mi płynem.. ja mam Golfa III i ten czujnik jest wkładany jakby od dołu "do góry nogami" wiec leje się jak cholera... nie wiem co robić. Jak go wyjmowałem to chychodził ciężko był jakby zaśniedziały, przeczysciłem go szmatką i teraz jest jakiś luźny. (czarny z żółtą obrączką 4 bolce) Proszę o pilną odpowiedź.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » śr paź 08, 2008 21:41

powinien mieć taki simering gumowy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 186 gości