SDI AQM nie zapala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » śr paź 08, 2008 08:30

Jasko pisze:Tak na "wrazie co?" Jak tą klape gaszącą odblokować? Jeszcze nie przyglądałem się jej ale jeżeli nie jest sterowana silniczkiem? To jak to zrobić i jak jest sterowana to też jak to zrobić ? Oczywiście zakładając że uda mi sie auto "na krótko" Przetoczyć pod domek:)
sterowana jest podcisnieniowo albo elektrycznie najlepiej zdejmij
przewod od filtra do kolektora i zajrzyj tam



Awatar użytkownika
Jasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:36
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: Jasko » śr paź 08, 2008 10:49

DANIEL LHR pisze:
sterowana jest podcisnieniowo albo elektrycznie najlepiej zdejmij
przewod od filtra do kolektora i zajrzyj tam
Prosze o jakiś materiał wizualny... podkreślam jestem NOWICJUSZEM naprawde nie znam sie na tym, gdzie co i jak... ale wlasnie chcialbym sie co nie co od Was Mistrze nauczyć, być może wkoncu i ta wiedza się kiedyś przyda :)
Ewentualnie opisać gdzie jest przewód filtra kolektora - ? :)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr paź 08, 2008 10:54

Jasko pisze:Ewentualnie opisać gdzie jest przewód filtra kolektora - ? :)
wiesz gdzie jest filtr powietrza :?: i z niego idzie rura do kolektora :D



Awatar użytkownika
Jasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:36
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: Jasko » śr paź 08, 2008 11:07

P.S. Rano wyjołem przekaźnik 109 Smierdzi z niego jak go rozebrałem, więc chyba spalony?

Zamówiłęm nowy wkoncu to tylko 20 zł... Po 14 bede sprawdzał klapę gaszącą...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 08, 2008 11:16

wklej kilka fotek Twojego silnika i zbliżenia interesujących Cię jego podzespołów a zwłaszcza całego dolotu powietrza począwszy od filtra do kolektora ssącego znajdującego się z tyłu silnika to zrobimy Ci taki opisik tych podzespołów abyś miał trochę rozeznania.


Obrazek

Awatar użytkownika
Jasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:36
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: Jasko » śr paź 08, 2008 11:40

Na początek chciałbym sie dowiedzieć paru istotnych lecz niezrozumiałych dla mnie rzeczy - Jestem w pracy wiec nie mam jak chwilowo fotek dać, ale po pracy wypstrykam wszystko co sie da, co mnie interesuje :)

Ok zaczynamy:
1) W książce SAM NAPRAWIAM - Golf4 i Bora, w rozdziale PRZEKAŹNIKI, opisane są przekaźniki, które "powinny" się znajdować w golfie... 13 miejsc i 13 przekaźników na płycie E-BOX a także 4 przekaźniki A,B,C,D montowane od góry w E-BOXa... U mnie występuje tylko przekaźnik 109, 53, i nie pamietam numeru taki największy koloru brązowego 1XX... nieważne. Pytanie: Co sie stało z resztą przekaźników? Czy poprostu mój model więcej ich nie potrzebuje?

2) Informacja: Mój golfik ostatnimi czasami troszke przykopca, ale jeszcze w miare, aczkolwiek... Mocniej niż jakieś 3-4 miesiące temu. Nigdy do niego nie lalem żadnych wynalazków, olei rzepakowych i nie robiłem frytkownicy... Dostałęm natomiast informacje, że może być źle ustawiona dawka paliwa, wiec podłączyłem pod komputer coby sprawdzić ewentualnie zubożyć. Komputer, na początku pokazywał 3,90-3,98. Koledzy z zaprzyajźnionego warsztatu wzieli na 10 minut w ręce popukali postukali i zeszli do 3,29-3,35. Auto nie dość, że mnie kopciło to dostało "buta" o ile przy SDI można mówić o rozsądnym przyspieszaniu :) Ale i tak wyraźnie lepiej niż było. Ale po jakimś czasie auto znowu zaczeło kopcić, nie na czarno jak na początku, ale już tak znacząco. Wtedy dowiedziałęm sięże może być to EGR, lub któryś wtrysk może lać. Oile moja ciekawość, jest jaka jest, to z tego co sie dowiedziałęm, wymiana/regeneracja wtrysków, to dość kosztowna sprawa... (?)

3) Co to est ten zawór EGR? I do czego to słóży?

Jak narazie to te podstawowe, jeżeli coś mi jeszcze najdzie do głowy dopisze.
Z góry dziekuje za pomoc.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 08, 2008 11:58

Jasko pisze:W książce SAM NAPRAWIAM - Golf4 i Bora
no to teraz już coś niecoś więcej wiemy :
- książkę masz, internet też - czyli to, co na dobry początek potrzebujesz
i dochodząc do sedna stwierdzam, że Ty jesteś typowy leniuszek bo wszystko o co pytasz znajdziesz w jednym i drugim co wymieniłem wyżej,
ja nie jestem mechanikiem samochodowym ani nie mam takiego wykształcenia ani też nie dysponuję ETKĄ, ETOSEM, AUTODATĄ i innymi świetnymi programami a podstawowej wiedzy o autku liznąłem właśnie czytając to i inne fora.


Obrazek

Awatar użytkownika
Jasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:36
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: Jasko » śr paź 08, 2008 12:08

Może nie tyle co leniuszek, co sytuacja jest troche zagmatwana...

Mieszkam w jednym mieszkaniu - tam nie ma internetu, w drógim miekszaniu u rodziców jest internet, a auto wioadomo, stoi :) Co lepsze, jestem w trakcie przeprowadzki do mieszkania nr3 :D Wiec wszystko to do kupy wzięte, daje poprostu efekt końcowy. Nadodatek niestety pracuje w strasznie nietypowych godzinach, 7 rano do 22/23.. z małymi przerwami.

Wiec, TAK, posiadam Sam NAprawiam, ale jak powiedziałęm, przestałą być dlamnie zrozumiałą książka, po sprawdzeniu przekaźników, TAK posiadam VESIS, ale niestety pod Vista nie działą prawidłowo, zawiesza sie...

Dlatego jedyne co mi zostaje to, komputer z internetem, z forum i z Wami, gdyż to w miare blisko do auta :D
Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2008 12:12 przez Jasko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 08, 2008 12:36

Jasko pisze:przestałą być dlamnie zrozumiałą książka, po sprawdzeniu przekaźn
przecież nie wszystkie miejsca na listwie przekaźników są wykorzystane w samochodach - wszystko zależy od wersji wyposażenia, ja też mam ich 6 lub 7 sztuk :
Obrazek
i podobnie na fotce w ostatnim poście na dole strony w tym temacie :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15

zasada jest taka - trzeba czytać ze zrozumieniem !


Obrazek

Awatar użytkownika
Jasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:36
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: Jasko » śr paź 08, 2008 13:12

Ok Chwila przerwy pozwoliła mi na kilka fotek:

Rozumiem, że to jest klapa gasząca?
Obrazek

Wtyk do klapy?
Obrazek

No i kłopot:
Obrazek

Ciekawostka: Co to jest ?
Obrazek

Przekaźniki - od lewej: 53, 100, "Szary na którym nic nie ma", 603... Na dole fioletowa kostka od 109
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr paź 08, 2008 13:57

Jasko pisze:Rozumiem, że to jest klapa gasząca?
na to wygląda :hmm:
Jasko pisze:No i kłopot:
przecież to zwykła opaska trzymająca rurę :D ściskasz te 2 wystające kikuty i ona się rozszerza
Jasko pisze:Ciekawostka: Co to jest ?
odma



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 08, 2008 13:58

Ad. Foto nr 1 - to jest obudowa zespołu przepustnicy powietrza - ta srebrna - czyli obudowa klapy gaszącej, sama klapa znajduje się wewnątrz obudowy i będzie widoczna po zdjęciu tej częściowo karbowanej rury idącej od obudowy filtra powietrza;

Ad. Foto nr 2 - to jest wtyczka z przewodami od sterowania uchyleniem i zamknięciem klapy gaszącej za pomocą elektrycznego silniczka osadzonego wewnątrz obudowy zespołu przepustnicy powietrza;

Ad. Foto nr 3 - w czerwonym kwadracie to jak pisałem wcześniej obudowa zespołu przepustnicy powietrza czyli klapy gaszącej wraz z jej sterowaniem elektrycznym,
klamrę zaznaczoną żółtym prostokątem trzeba ścisnąć szerokimi szczypcami lub zacisnąć francuzem (te jej dwa występy widoczne u góry prostokąta muszą się do siebie zbliżyć) aby poluzować jej uścisk na rurze gumowej i wtedy pociągnąć za rurę aż do jej zdjęcia z obudowy klapy gaszącej i wtedy w odsłoniętym otworze będzie widać klapę gaszącą i w jakiej się ona aktualnie znajduje pozycji - zwłaszcza po właczeniu kluczykiem zapłonu;

Ad. Foto nr 4 - ten czarny duży plastikowy dekiel to jest zawór regulujący ciśnienie skrzyni korbowej czyli zawór odmy, nad nim na fotce widać obudowę zaworu EGR sterowanego podciśnieniem, po prawej stronie z boku widać pompę podciśnienia ze srebrną obudową;

Ad. Foto nr 5 - ten szary przekaźnik to przekaźnik nr 103 od grzania świec żarowych
a ten mały srebrny z zieloną główką przy tym dużym brązowym przekaźniku (widoczny również na foto nr 6) to jest bezpiecznik od elektrycznych szyb.
Reasumując masz wszystko co Ci potrzeba w Twoim Golfie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Jasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:36
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: Jasko » śr paź 08, 2008 14:11

Ad. Foto nr 5 - ten szary przekaźnik to przekaźnik nr 103 od grzania świec żarowych
a ten mały srebrny z zieloną główką przy tym dużym brązowym przekaźniku (widoczny również na foto nr 6) to jest bezpiecznik od elektrycznych szyb.
Reasumując masz wszystko co Ci potrzeba w Twoim Golfie.
A jeżeli to przekaźnik 103 nawalił? To będzie objaw taki sam? Lampka od grzania świec nie bedzie świecić ?

P.S. Próbowałem włąśnie jak byłem fotki strzelać rękoma ścisnąć tą obejme... Nie udał osię lekko drgneła, ale raczej kombinerki czy inne narzędzie będzie bardzo pomocne :)

P.S. II Co jeśli po przekręceniu kluczyka zawór gaszący dalej będzie zamknięty, a podłączenie na "krótko" też nic nie da? - Zawór się nie otworzy. Wymiana?

P.S. III Co to jest na zdjęciu nr1 to "coś" owalnego po lewej stronie obudowy zaworu gaszącego? Takie czarne...
Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2008 14:32 przez Jasko, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 08, 2008 14:58

Jasko pisze:A jeżeli to przekaźnik 103 nawalił? To będzie objaw taki sam? Lampka od grzania świec nie bedzie świecić ?
nie
Jasko pisze:rękoma ścisnąć tą obejme... Nie udał osię
ręką ścisnąć - no co Ty, Rambo jesteś ?
Jasko pisze:Co jeśli po przekręceniu kluczyka zawór gaszący dalej będzie zamknięty, a podłączenie na "krótko" też nic nie da? - Zawór się nie otworzy. Wymiana?
wtedy trzeba rozebrać obudowę i sprawdzić silniczek oraz ruchy ośki obrotu klapy gaszącej
Jasko pisze:Co to jest na zdjęciu nr1 to "coś" owalnego po lewej stronie obudowy zaworu gaszącego? Takie czarne...
jeśli masz na myśli tą okrągłą kopułkę przy bagnecie od oleju to jest to pokrywa obudowy wkładu filtra oleju


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości