metaliczne stuki podczas przyśpieszania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
metaliczne stuki podczas przyśpieszania
mam problem ze swoim mk2,a mianowice znowu słychac metaliczne stuki podczas przyśpieszania.
Tydzień temu wymieniłem z lewej strony przeguby (zew oraz wew.) bo równiez stukało podaczas przyspieszania i jazdy na zakrętach potem nawet na luzie.Sądziłem ,ze to zew przegub,wymieniłem i stukało dalej więc zmieniłem wewnętrzny,przy skrzyni i było dobrze.
Tymczasem dzis po takim sobie hamowaniu znowu po ruszeniu zaczęło stkuac.
Staje sie to irytujące bo oprócz jazdy z dusza na ramieniu (bo nie wiem co to stuka) to dodatkowo obciach i opinia idzie ,że mk2 to złom poruszający się na ulicach.
Więc proszę o pomoc w diagnozie co jeszcze to może byc i oczywiście w zachowaniu godności na drodze.
Dodam,ze poduchy amortyzatora to wiem ,że są do wymiany ale z góry eliminuję to jako przyczynę .Stuka równomiernie wraz ze wzrostem prędkości i są to wyraźnie metaliczne odglosy jakby ktoś walił młotkiem po półosi.
W aucie póki co nie ma tez stabilizatora więc łączniki też odpadają i gumy.
Luzy na wahaczach nie występują.
Podejrzewam poduche pod silnikiem bo jak lekko próbuje przetoczyc Golfa na biegu do przodu i tylu to silnik na przedniej poduszcze widocznie się unosi.
Tyle ,że to są metaliczne stuki ,rytmiczne.Nie od czasu do czasu.
Łożyska raczej by huczały nie stukały.
[ Dodano: 07 Paź 2008 17:25 ]
chyba jednak znalazłem przyczynę stuków.
Wygląda na to ,że uderzenia te powoduje jednak przednia poduszka pod silnikiem.
Skręciłem koła,żeby sprawdzic czy to może prawe przeguby,stanąłem przed golfem (z zapiętym I biegiem) i przetaczałem w przód i tył i voila....identyczny stuk za każdym razem z okolicy poduchy i duże wychylenia jednostki napędowej,poduszka uderza o belkę stąd te hałasy podczas przyśpieszania ,wiadomo jednostka wibruje unosi się opada itp.....po wyplacie sie wymieni poduchę i zobaczymy co z tego będzie.
Tematu nie kasuje ,na wszelki wypadek gdyby ktoś miał podobny przypadek.
Po wymianie poduszki zrobię aktualizację czy pomogło.
Tydzień temu wymieniłem z lewej strony przeguby (zew oraz wew.) bo równiez stukało podaczas przyspieszania i jazdy na zakrętach potem nawet na luzie.Sądziłem ,ze to zew przegub,wymieniłem i stukało dalej więc zmieniłem wewnętrzny,przy skrzyni i było dobrze.
Tymczasem dzis po takim sobie hamowaniu znowu po ruszeniu zaczęło stkuac.
Staje sie to irytujące bo oprócz jazdy z dusza na ramieniu (bo nie wiem co to stuka) to dodatkowo obciach i opinia idzie ,że mk2 to złom poruszający się na ulicach.
Więc proszę o pomoc w diagnozie co jeszcze to może byc i oczywiście w zachowaniu godności na drodze.
Dodam,ze poduchy amortyzatora to wiem ,że są do wymiany ale z góry eliminuję to jako przyczynę .Stuka równomiernie wraz ze wzrostem prędkości i są to wyraźnie metaliczne odglosy jakby ktoś walił młotkiem po półosi.
W aucie póki co nie ma tez stabilizatora więc łączniki też odpadają i gumy.
Luzy na wahaczach nie występują.
Podejrzewam poduche pod silnikiem bo jak lekko próbuje przetoczyc Golfa na biegu do przodu i tylu to silnik na przedniej poduszcze widocznie się unosi.
Tyle ,że to są metaliczne stuki ,rytmiczne.Nie od czasu do czasu.
Łożyska raczej by huczały nie stukały.
[ Dodano: 07 Paź 2008 17:25 ]
chyba jednak znalazłem przyczynę stuków.
Wygląda na to ,że uderzenia te powoduje jednak przednia poduszka pod silnikiem.
Skręciłem koła,żeby sprawdzic czy to może prawe przeguby,stanąłem przed golfem (z zapiętym I biegiem) i przetaczałem w przód i tył i voila....identyczny stuk za każdym razem z okolicy poduchy i duże wychylenia jednostki napędowej,poduszka uderza o belkę stąd te hałasy podczas przyśpieszania ,wiadomo jednostka wibruje unosi się opada itp.....po wyplacie sie wymieni poduchę i zobaczymy co z tego będzie.
Tematu nie kasuje ,na wszelki wypadek gdyby ktoś miał podobny przypadek.
Po wymianie poduszki zrobię aktualizację czy pomogło.
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 17:27 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
też sprawdzone,zresztą wymieniałem klocki miesiąc temu,nasmarowane regulatory.
stuki słyszalne ewidentnie z przodu z okolic środka....albp prawy przegub albo poduszka.....przegub na skręconych kołach i próbie ruszenia nie stuka natomiast poduszka przy szarpaniu silnikiem tak....niestety brak kasy nie pozwali szybko tego zweryfikowac
stuki słyszalne ewidentnie z przodu z okolic środka....albp prawy przegub albo poduszka.....przegub na skręconych kołach i próbie ruszenia nie stuka natomiast poduszka przy szarpaniu silnikiem tak....niestety brak kasy nie pozwali szybko tego zweryfikowac
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
czyli mowicie panowie ze stuki na dziurach, specyficzne (ma je wiekszosc golfow II i III) to poduszki od amortyzatora? tulejki sprawdzone, niektore niedawno wymienione, w stanie dobrym. Dziekuje za odpowiedz i przepraszam za wtracenie sie w temat.
Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Hmm zastanawiam sie dlaczego nikt nie bierze pod uwagę silnika jako przyczyny. Ja mam tak często że gdy przyspieszam to stuka z okolic silnika. Dlaczego nie obstawicie popychaczy czy spalania stukowego? Czy oby napewno to usterka spoza silnika?
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
Maćkooo, za duża siła uderzenia
po drugie po wymianie przegubów ustało,może cos sie odksztalciło,może ustawiło,może zazębiło itp.
Po trzecie takie udzerzenia następowały na nirównościach ,podczas przyśpieszania,przy zakrętach.....dla przypomnienia przy próbach na skręconych kolach nie bylo stuków
po czwarte przy ruszaniu silnikiem spod poduszki silnika słychac idealnie te same uderzenia o identycznym dzwięku
po drugie po wymianie przegubów ustało,może cos sie odksztalciło,może ustawiło,może zazębiło itp.
Po trzecie takie udzerzenia następowały na nirównościach ,podczas przyśpieszania,przy zakrętach.....dla przypomnienia przy próbach na skręconych kolach nie bylo stuków
po czwarte przy ruszaniu silnikiem spod poduszki silnika słychac idealnie te same uderzenia o identycznym dzwięku
na razie eliminuję winę silnika,jutro spróbuje jeszcze poszukac przyczyny dzis byłem zajęty niecoMaćkooo pisze:Czy oby napewno to usterka spoza silnika?
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Z tego co jeszcze mi sie przypomina to takie metaliczne stuki wydaje katalizator.
Mój np jest pusty i lubi metalicznie postukać.
Sprawdz dodatkowo 3 śruby które go trzymają lubia sie odkrecić jesli były juz ruszane.
Byc moze szukasz usterki która wynika z pracy którtegos elementu czytaj pustego katalizatora dla przykładu.
Mój np jest pusty i lubi metalicznie postukać.
Sprawdz dodatkowo 3 śruby które go trzymają lubia sie odkrecić jesli były juz ruszane.
Byc moze szukasz usterki która wynika z pracy którtegos elementu czytaj pustego katalizatora dla przykładu.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
Maćkooo, faktycznie katalizator trzeba by z pewnościa wymieniac bo pewnie jeszcze oryginał.
Śruby są dokręcone.Kiedy byl Golf na podnośniku to sobie obejrzalem go dokladnie od przedniego zderzaka do końcówki wydechu.Potem wymieniłem sobie przegub wewnetrzny
Metaliczny dzwięk z kata jest przy odpalaniu zimnego silnika ,jakby do niego wrzucic kilka śrubek taki efekt...z czasem ustaje.
Mimo wszystko najpierw obstawiam poduszkę silnika bo z niej słychac stukanie przy szarpaniu silnikiem w przód i tył.W momencie kiedy poduszka opada na belke slychac identyczne uderzenie co podczas jazdy.
[ Dodano: 08 Paź 2008 09:45 ]
Cieszy mnie ,że rozmowa może wyjaśnic wiele "stuków " nie tylko w mk2.
Możliwe ,że ta polemika komuś się jeszcze sprzyda.
w skrócie co może być przyczyną
-przeguby (zewnętrzny i wewnętrzny)
-luźne śrubki na przegubie wewnętrznym
-tuleje wahaczy (luzy)
-łączniki stabilizatorów i gumy na stabilizatorze (nie ma go w moim przypadku jeszcze)
-górne mocowanie amortyzatora (poduszka amortyzatora)
-popychacze lub spalanie stukowe
-katalizator
oraz mój wybór -poduszka silnika
Śruby są dokręcone.Kiedy byl Golf na podnośniku to sobie obejrzalem go dokladnie od przedniego zderzaka do końcówki wydechu.Potem wymieniłem sobie przegub wewnetrzny
Metaliczny dzwięk z kata jest przy odpalaniu zimnego silnika ,jakby do niego wrzucic kilka śrubek taki efekt...z czasem ustaje.
Mimo wszystko najpierw obstawiam poduszkę silnika bo z niej słychac stukanie przy szarpaniu silnikiem w przód i tył.W momencie kiedy poduszka opada na belke slychac identyczne uderzenie co podczas jazdy.
[ Dodano: 08 Paź 2008 09:45 ]
Cieszy mnie ,że rozmowa może wyjaśnic wiele "stuków " nie tylko w mk2.
Możliwe ,że ta polemika komuś się jeszcze sprzyda.
w skrócie co może być przyczyną
-przeguby (zewnętrzny i wewnętrzny)
-luźne śrubki na przegubie wewnętrznym
-tuleje wahaczy (luzy)
-łączniki stabilizatorów i gumy na stabilizatorze (nie ma go w moim przypadku jeszcze)
-górne mocowanie amortyzatora (poduszka amortyzatora)
-popychacze lub spalanie stukowe
-katalizator
oraz mój wybór -poduszka silnika
Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2008 09:45 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Wiem że katalizator pusty stuka po uruchomieniu ale pozniej ten stuk ustaje.
Kto wie moze juz nie masz wkładu. Albo ktos go wyciagnał albo mógł sie wykruszyc - niekoniecznie calość.
Kto wie moze juz nie masz wkładu. Albo ktos go wyciagnał albo mógł sie wykruszyc - niekoniecznie calość.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 294 gości