Wyrzuciłem katalizator, więcej palił i był stłumiony. Opinie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fibolek

Post autor: fibolek » wt lis 15, 2005 23:53

Bo u mnie po wywaleniu katalizatora auto troszkę dziwnie się nagrzewa.Oczywiście jak jest zimny np chwilkę muszę poczekać nim na gaz przełączę(po wypaleniu) ale jak się nagrzeje to trzyma bardzo dobrze i długo.Aha ciekawostka na gazie lepiej się silnik nagrzewa.Ale wiem dlaczego.Ale oprócz tego wszystko oki nie pluje z rury ani paliwem ani wodą nie czuć zapachu benzyny ani gazu i lepiej się wkręca w obroty i szybko się zbiera spod świateł.Wcze3śniej jak miałem kata to mi lekko przegrzał układ wydechowy?Bo końcówka przyrdzewiała ale tylko końcówka z ostatniego tłumika.Pozdrawiam.Dziękuję za tak liczne zainteresowanie tym tematem

[ Dodano: Wto Lis 15, 2005 22:59 ]
Pozatym przy kacie silnik na bigu 4 i piątym po puszczeniu pedału gazu strasznie burczał hałasował czasami nawet robił tak na trójce a teraz tego nie ma.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lis 16, 2005 00:57

miales kata zużytego/zapchanego, tyle, zadna poprawa osiagow nie nastąpiła, powrót do serii w najlepszym wypadku...tyle koledzy sie nawypisywali i wszytko na marneeeeee :kac:



Awatar użytkownika
marthh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn lis 07, 2005 09:21
Lokalizacja: Stalowa Wola

katalizator

Post autor: marthh » śr lis 16, 2005 08:12

Po wycieciu katalizatora powracamy w najlepszym wypadku do mocy fabrycznej producenta ,żadnego przyrostu mocy to bajka dla grzecznych chłpców temat przerabiałem osobiscie na dwóch swoich samochodach.Auto miało wydech fabryczny z katalizatorem zamontowałem pełny przelot o wiekszej srednicy z kwasoweczki i nastapił powrót do serii w pełnym wydaniu.Kat był juz troche zabity i przytrzymywał tera jest pelna przepustowosc ale niestety koników nie przybedzie zreszata nie liczyłem na to.



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » śr lis 16, 2005 11:40

norekm pisze:Doładowanie dynamiczne, to takze większe "dmuchanie" w dolot pod wpływem wyższej prędkości pojazdu.
jeżeli jest zmieniony wydech przez wyciecie kata to fale nie nakładają sie juz tak jak powinny być i możesz miec wypychanie powietrza z cylindra niż jego napełnianie a część spalin bedzie pozostawać w komorze spalania.


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » śr lis 16, 2005 12:09

Pisząc to miałem na uwadze jedynie pojęcie "doładowanie dynamiczne" tak troche z teorii. Nie odnosiłem tego do sytuacji, gdy wyrzucamy kata, bo szczerze to poprostu nie wiedziałem że wyrzucenie kata - moze zaburzać w ten sposób napełnianie cylindra.



kubazak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lis 08, 2005 12:10
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: kubazak » śr lis 16, 2005 12:36

Ja też niedługo bede wyrzucał kata ale powodem jest zwątpienie czy po 200 tyś km spełnia on swoje zadanie bez strat dla osiągów silnika



fibolek

Post autor: fibolek » śr lis 16, 2005 14:02

No to oki.Z tym że ja naprawdę musiałem mieć porządnie kata zapchanego czuję po pedale gazu.Jeszcze na wiosnę popracuję z popychaczami,skrzynią i nowym mikserem do gazu tym dedykowanym do mojego gaźnika i obaczymy.Pozatym przed przeglądem muszę wybrać się na dokładniejsze ustwienia gaźnika(chodzi o spaliny) żeby problemów nie było i żeby nie nalewał zbyt dużo(bo chyba tak jest) wnioskuję że wcześniej po przytkaniu kata tak mi ustwili że teraz troszkę przydużo leje.Ale zrobimy i zobaczymy.Z tą mocą to pewnie tak jest jak piszecie chociaż mój MK2 tak naprawdę nie wiem ile kucy ma (piszą że 75,72,78) ale nieważne.Chociaż przy zmienionym dolocie i wylocie oraz splawnowanej głowicy z wymianą pozdespołów zaworowych coś tam zawsze daje.Pozdrawiam



kijannaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:06
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: kijannaa » śr lis 16, 2005 14:20

Przecież wiadomo że jeżeli macie zapchany katalizator to nie ma najmniejszego sensu z nim jeździć tylko należy go jak najszybciej wyrzucić, a jeśli nadaży się okazja to kupić sobie nowy. Ale bez kata też można jeździć i nic sie waszym pięknym Golfiom nie stanie, koników mniej też nie będzie :-)



kubazak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lis 08, 2005 12:10
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: kubazak » śr lis 16, 2005 14:32

Heheh strat koników to sie aż tak mocno nie boje, gorzez z momentem którego 2E i tak nie ma w nadmiarze:)chyba ze mam coś skopane w motorku.



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » śr lis 16, 2005 15:35

Ja w swoim ADZ wywalełem katalizator bo był już zapchany. W efekcie samochód zaczął wreszcie jeździć. Jeśli katalizator jest już zużyty to po jego usunięciu na pewno zauwży sie poprawę osiągów samochodu. Jeśli się ktoś będzie decydował na wywalenie kata to proponuję zostawić obudowę i wspawać w nią rurkę bo w przeciwnym razie wydech jest głośny i to dosyć nieprzyjemnie (metaliczny odgłos).


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » śr lis 16, 2005 18:46

panowie nie zapomnijcie że wstawiając koncek rury o tej samej srednicy co wydech zamiast kata radykalnie niszczycie sobie srodkowy tłumik. a dlaczego? ponieważ rozpędzone spaliny nie napotykają tzw przeszkody do zwolnienia i utracenia fali uderzeniowej a co za tym idzie to wszystko uderza w srodkowy tlumik. czyli sami sobie robicie następny wydatek bo często spaliny po wycieciu kata i wstawieniu prostej rury osiągają prędkość wyższą niż dzwiek a co za tym idzie jest dość spora fala uderzeniowa która oddzialywuje na środkowy tłumik. stąd też sredni wzrost głośności na poziomie 10-12dB.


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » śr lis 16, 2005 20:07

okoG60 pisze:panowie nie zapomnijcie że wstawiając koncek rury o tej samej srednicy co wydech zamiast kata radykalnie niszczycie sobie srodkowy tłumik. a dlaczego? ponieważ rozpędzone spaliny nie napotykają tzw przeszkody do zwolnienia i utracenia fali uderzeniowej a co za tym idzie to wszystko uderza w srodkowy tlumik. czyli sami sobie robicie następny wydatek bo często spaliny po wycieciu kata i wstawieniu prostej rury osiągają prędkość wyższą niż dzwiek a co za tym idzie jest dość spora fala uderzeniowa która oddzialywuje na środkowy tłumik. stąd też sredni wzrost głośności na poziomie 10-12dB.
A co sądzisz o wstawieniu w miejsce kata przelotowego tłumika takiego jaki był w golfie z silnikiem 1,8 GX (na gaźniku)?
Właśnie taki zakupiłem i jutro montaż - podzielę się potem wrażeniami :metal:



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » śr lis 16, 2005 20:43

no słyszałem że stosują takie rozwiązania. na chłopski rozum tłumik tez spowalnia predkosc spalin i troche blokuje przeplyw wiec moze sie okazac dobrym wyjsciem. jak ja sobie zmienie kat na metalowy to moge ci sprzedać mój z G60. jest 3 letni hehehe


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » śr lis 16, 2005 20:59

okoG60, Jesli experyment z trzecim tłumikiem nie wypali to... możem to obgadać :)
:pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 185 gości